Sokan lakóautóznak Európa-szerte, hiszen ennek az életvitelnek számos előnye van. Ha rossz az idő, összepakolunk és elautózunk oda, ahol süt a nap. Ráadásul jön velünk minden olyan dolog, amire szükségünk lehet.
A lakóautók között eddig szinte egyeduralkodó volt a dízelhajtás, hiszen az évente megtett sok ezer kilométer mellett ezzel a hajtáslánccal lehetett kordában tartani a költségeket. Létezik azonban egy skót cég, amely meglátta a piaci lehetőséget a Toyota hibrid hajtásában.
Ideális tulajdonságok
A Toyota Synergy Drive ugyanis nem véletlenül a világ kedvenc hibrid hajtási rendszere, mert számtalan modellben évtizedek óta bizonyítja, hogy a dízeleknél is minden téren jobb. Kisebb a karbantartásigénye, kevesebbet fogyaszt, sokkal megbízhatóbb, nagyságrendekkel kevésbé szennyezi a környezetet – azaz csupa olyan erénye van, amely ideálissá teszi arra, hogy egy sokat használt lakóautót hajtson.
Skót átalakítás
A skót Campervan.co forradalmi ötlete az, hogy alig használt, jó állapotban lévő autókat importál Japánból, majd elvégzi rajtuk a szükséges és a vevő által megrendelt átalakításokat. Így a szigetországban készülő lakóautók zöme valamilyen tengerentúli hibrid Toyota alapjaira készül.

Kínálnak Toyota Alphardokat (nagyméretű hétüléses minivan), Estimákat (amely Európában inkább Previaként volt ismert és ötüléses egyterű), és mindkettőben közös, hogy 2,4 literes, négyhengeres motorra épülő öntöltő hibrid rendszer hajtja őket, azaz takarékosak és megbízhatók.
Első autónak is alkalmas
Az Estima az átalakítás nyomán nevet ugyan változtat – Eco Escape néven forgalmazzák –, de megőrzi hihetetlen sokoldalúságát. Méretei miatt minden nehézség nélkül vesz részt a városi forgalomban, kis fordulóköre és jó manőverezhetősége miatt nem jön zavarba a szűk utcákban sem.
Hibrid hajtáslánca garantálja a komfortos vezetést és az olcsó fenntartási költségeket, ráadásul az Estima on-demand elektromos összkerékhajtással is bír. Gyakorlatilag mindent tud, amit egy autónak tudnia kell, ezért – ellentétben a lakóautókkal – nem kell mellette másik kocsit fenntartani.
Térergonómiai bravúr
Az átalakítások során az Eco Escape megkaphatja azokat a kiegészítőket, amelyek igazi lakóautóvá teszik. Térergonómiai bravúr, hogy a lehajtogatható ülésekből kényelmes, kétszemélyes ágy alakítható ki, sőt, a felnyitható tetősátorban is alhatnak még ketten.

Rendelhető bele mobil WC, főzőlap, hűtőszekrény, mosogató, mikrohullámú sütő, kenyérpirító, mert az Estima elég tágas ahhoz, hogy mindez el is férjen. Emellett természetesen a nagyobb igénybevételhez alakítják az autó elektromos rendszerét, szabványos konnektorokat és USB töltőket helyeznek el az autóban.
Mobil asztallal
A főzőlap kivehető, azaz használható az utastérben vagy a nyitott ötödik ajtó alatt, ha az embernek kiülős vacsorához van kedve. Ha mégis a kocsiban lesz a vacsora, a forgatható első két ülés és a második üléssor közé mobil asztal emelhető, a körpanorámát pedig a nagy üvegfelületek garantálják.

Szabadság és privát tér
A skót cég az átalakítás során úgy nyúl bele a hibrid és elektromos rendszerbe, hogy az Eco Escape a sok fogyasztó ellátásához szükséges áramot a fedélzeten termelje meg, így nem szükséges például kempingben hálózatra csatlakoztatni.
Az átalakított Toyota Estima hibrid tehát a legértékesebb dolgokat kínálja: a szabadságot és a privát teret, ha az ember napokra, hetekre szeretne kiszabadulni a város nyüzsgéséből.
(Kép: Toyota/Campervan.co)