Összesen 97 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2020 első hónapjában Magyarországon, ez 47 százalékos emelkedés.
Érdemes azonban figyelembe venni, hogy tavaly januárban csak 66 darabos volt a mezőgazdasági pótkocsik piaca, ami egyrészt a leggyengébb hónap volt 2019-ben, másrészt a 2018. januári 89 darabhoz képest látványos csökkenést jelentett. Tehát összességében alacsony bázisról másfélszereződött meg a hazai pótkocsipiac.
Az idén januári eladás így a 2018-as januárral összevetve már csak 9 százalékos növekedés. Az első hónapban 22 márka adott el legalább egy pótkocsit – derült ki a Datahouse adataiból.
A tavalyi éves listán 2019. március óta vezető Fliegl megőrizte vezető pozícióját. A januárt 24 darabbal és 24,7 százalékos piaci részesedéssel nyerte a márka. A második helyezett Pronarhoz képest 9 darabos a Fliegl előnye. Pronarból 15 darab kelt el, ami 15,5 százalékos piaci részesedésnek felel meg. A dobogóra a Metal-Fach állhatott még fel januárban 13 darabbal és 13,4 százalékos piacrésszel.
Utánuk az Agrogép, a Joskin, a Bagodi Mezőgép és a Zaslaw következik a rangsorban. A nyolcadik helyen öt cég holtversenye alakult ki, mindegyik 3-3 darabot adott el. Ide tartozik a Labinprogres, az Oehler, az IGJ Agro, a Bagod és a Cynkomet. A Top 10-es listán januárban így valójában 12 márka szerepel.
Tömegkategória szerinti bontásban a 10 és 30 tonna közöttiben volt a legnagyobb, 61 darabos a piac. Ez 63 százalékos részesedést jelent. A 3,5 és 10 tonna közötti kategóriában 25 darabot helyeztek forgalomba, a 0,75 és 3,5 tonna közöttiekből 8-at, a 30 tonna felettiből 2, a 0,75 tonna alattiból pedig 1 darabot.