Gépinfo

Könnyű katonai jármű készült az agrárium igáslovából: Toyota Hilux

Agrofórum Online

A Hilux a Toyota igazi mindenese. A mezőgazdaságban is gyakran használt pickup-ból készült már expedíciós jármű, használják építkezésen, erdészetekben, hóban, sivatagban, sziklás terepen egyaránt. A legújabb ausztrál változat most katonai célokat szolgál.

Az ausztrál Supacat – amely vállalat védelmi és harcászati célú könnyű járművek gyártására szakosodott – legújabb fejlesztése alapjául választotta a Toyota mindenesét. A Supacat egyszerűen Közepes Méretű Járműnek (MUV) hívja az átalakított Hiluxot, ami eufémizmus a javából.

Az átalakítás során ugyanis a Hilux alaposan megnőtt, a teljes megengedett össztömeg 6,5 tonna.

Ha belegondolunk, erre szükség is van, hiszen egy védelmi célú haszonjárműnek mindent a fedélzetére kell tudnia venni, kezdve a személyzettől, a megfelelő mennyiségű üzemanyagon át a fegyverzetig, a lőszerekig és egyéb ellátmányig.

Megtoldott létraváz

Így a Supacat mérnökei döntöttek, és megtoldották a Hilux létravázát, hogy legyen helyük egy harmadik tengely beépítésére.

A jól ismert külső megmaradt, a tartalom változott
A jól ismert külső megmaradt, a tartalom változott

A Supacat MUV tehát 6×6-os, ami garantálja, hogy szinte bármilyen terepen elboldogul, illetve a több tengelynek köszönhetően teherbírása is elérte a megkívánt, több mint háromtonnás értéket. A Sydney-ben gyártott MUV a Hilux duplakabinos változatára épül, és megtartotta a gyári erőforrást és váltóművet is.

Teljesítménynövelő megoldásokkal

A Toyota 2,8 literes négyhengeres dízel erőforrása 200 lóerő körüli teljesítményt és 500 Nm nyomatékot ad le, bár a sajtóanyagban a Supacat szerényen céloz arra, hogy szükség esetén elérhetők teljesítménynövelő megoldások az MUV-hoz.

Látványosan felfegyverzett a speciális Hilux
Látványosan felfegyverzett a speciális Hilux

A maximális össztömeg esetében ez valószínűleg szükséges is, ugyanakkor fontos szempont – főleg egy katonai gépjármű esetében, ahol a működőképességen a személyzet élete múlhat –, hogy a Toyota D-4D dízelmotorja a Hiluxhoz hasonlóan hosszú ideje bizonyítja elnyűhetetlenségét.

A kabinból is lehet lőni

Bár Toyota Hiluxról van szó, amely ezerszámra közlekedik útjainkon, nyilván nem örülnénk, ha a szomszéd rendszeresen egy ilyen monstrummal jönne haza. Ez a Hilux egészen más kategóriába tartozik: a védelmi, harcászati és gyorsreagálású célokra átalakított gép rendkívül moduláris.

A sokoldalúság, a strapabírás és a megbízhatóság mellett ugyanakkor a modern megoldások sem hiányoznak fegyvertárából. A hátsó tengelyek fölé szerelt géppuskával például távirányítással a kabinból is lehet lőni, így a személyzet védett marad a konfliktus során.

Az átalakítás során az autógépészeti fődarabokból, amit lehetett, megtartottak, hogy a szervizelés és karbantartás gyors, egyszerű és olcsó legyen.

(Fotók: Paultan.org)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Újabb innovációs díjat nyert az AMAZONE

2025. május 4. 13:10

Az AMAZONE 2025-ben sorozatban másodszor nyerte el a stern Innovációs Díjat, megerősítve vezető helyét a mezőgazdasági technológiában.

AXIÁL-NEXT márkanévvel erősítik a digitális átállást        

2025. május 2. 13:10

A magyar gépforgalmazó óriás vállalat egységes márkaként vezeti be digitalizációs megoldásait, AXIÁL-NEXT néven.

Elmarad a NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow-Mezőfalva

2025. április 15. 15:29

Ragadós száj- és körömfájás miatt elmarad a 2025-ös NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow mezőfalvi rendezvénye.

Sekély művelés 12 méteren: AMAZONE TopCut 12000-2T

2025. április 12. 16:10

Az AMAZONE TopCut 12000-2T, egy 12,1 m munkaszélességű kombinált aprítóhenger, rugalmasan alkalmazkodik a különböző növénykultúrákhoz.

Tovább élénkült a hazai pickup-piac

2024. augusztus 5. 13:10

A gépjárműeladások nőttek az egy és két évvel ezelőtti számokhoz képest is. Nagyot bővült a pick-up piac, a vezető márka pedig a Toyota.

A C-kategóriás pick-up-ok piacán Fiat Toro modellből adtak el a legtöbbet

2021. augusztus 14. 14:26

A Fiat Toro 14 százalékos értékesítési csökkenése ellenére is az abszolút piacvezető a C-pick-up szegmensben.

Őrzi vezető helyét a Toyota Hilux a pick-up-piacon

2023. március 5. 05:38

A tavalyihoz képest 1,9 százalékkal 635 darabosra fogyó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 52 százalékos piaci részesedéssel eddig 2023-ban.

Rossz hírek érkeztek az elektromos pick-up gyártótól

2021. május 28. 05:39

az Endurance modell termelése ebben az évben még korlátozott lesz, és a legjobb esetben a vállalat 2200 teherautóval szembeni terveinek felét tudja teljesíteni.