Terményárak

A koronavírus csökkentette a Danone nyereségét

Agrofórum Online

A francia élelmiszeripari cég éves alapon enyhe nyereségcsökkenésről számolt be első fél éves gyorsjelentésében.

Az első félévben 1,02 milliárd eurós profitról számoltak be, míg a tavalyi első félévben 1,04 milliárd eurót értek el, az elemzők 20 százalékos növekedést vártak. A negyedévben a bevétel is elmaradt a várttól, 5,95 milliárd euró bevételt értek el a várt 6,04-hez képest, itt jelentősebb volt az éves alapú csökkenés, 8 százalékos. A vezetőség azonban optimista, várakozásaik szerint a második félévben visszaállhat a kereslet a cég termékei iránt – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt.

A Danone a világ egyik vezető élelmiszer-feldolgozó csoportja. A társaság bevételeinek 52 százaléka származik tejtermékek és növényi termékek értékesítéséből. Friss erjesztett tejtermékek, krémek, növényi eredetű termékek és italok (különösen szója, mandula, mogyoró alapúak), illetve rizs, zab és kókuszdió felhasználásával készült termékek szerepelnek a portfóliójukban. A speciális tápláléktermékek a bevételeik 30 százalékát biztosítják. Ezeknek két fő csoportja van, a bébiételek és speciális, egészségügyi ellátásban használatos táplálkozási termékek. A bébiételek piacán első számú szereplők világszerte. Csecsemőknek és kisgyermekeknek szánt ételeik egy részét már a szoptatás ideje alatt is lehet adni a kisbabáknak. Az egészségügyi ellátásban használatos táplálkozási termékeik között vannak olyanok, amelyek bizonyos kóros betegségben szenvedőknek készül. A Danone árbevételének 18 százaléka palackozott vizek eladásából származik, ezek között természetes víz, ízesített víz vagy vitaminokkal dúsított is szerepel. Többek között Evian, Volvic, Badoit, illetve Aqua, márkaneveken hozzák ezeket forgalomba.

A Danone Kft. egyébként vezető helyet foglal el a magyar friss tejtermékek piacán és szintén piacvezető a joghurt kategóriában. A Danone Kft. savanyított tejkészítmények (kefir, natúr és gyümölcsjoghurtok és tejdesszertek), illetve 2019 januárjától az Alpro termékek forgalmazásával foglalkozik Magyarországon.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Még nem árazta a piac a romló orosz búzatermést

2024. december 18. 07:10

Európában mind a négy kiemelt agrártermék, a malmi búza, a kukorica, a repce és a takarmánybúza kurzusa is mínuszban zárt.

Emelkedett a kukorica ára az export miatt

2024. december 17. 07:10

Európában a malmi búza, a kukorica és a takarmánybúza kurzusa is pluszban zárt, de a repce olcsóbb lett.

Olcsóbb lett a búza a globálisan javuló termés miatt

2024. december 14. 07:40

Európában a malmi búza, a repce és a takarmánybúza kurzusa is pluszban zárt, de a kukorica olcsóbb lett.

Olcsóbb lett a kukorica az elmaradó export miatt

2024. december 13. 07:40

Európában a malmi búza, a kukorica és a takarmánybúza kurzusa is mínuszban zárt, de a repce drágult.

A Danone 1 milliárd eurós leírással megválik az orosz tejipari üzletágtól

2022. október 18. 11:34

A Danone francia élelmiszeripari vállalat megválik oroszországi tejtermék-élelmiszer-üzletágától egy olyan üzlettel, amely akár 1 milliárd euró leírását is eredményezhet.

A Danone felülvizsgálta növekedési terveit

2022. március 15. 07:37

A Danone francia élelmiszeripari konszern 3-5%-os éves árbevétel-növekedést céloz meg három év alatt.

Árat emel a Danone

2021. október 20. 07:03

Az élelmiszeripari vállalatcsoport érzi a magasabb nyersanyagárak és az ellátási lánc zavarainak hatásait.

A Danone további áremeléseket tervez

2022. február 25. 12:04

A Danone további termelékenységnövekedést és áremeléseket ígért idénre annak érdekében, hogy ellensúlyozza a költséginflációt.