A francia élelmiszeripari cég éves alapon enyhe nyereségcsökkenésről számolt be első fél éves gyorsjelentésében.
Az első félévben 1,02 milliárd eurós profitról számoltak be, míg a tavalyi első félévben 1,04 milliárd eurót értek el, az elemzők 20 százalékos növekedést vártak. A negyedévben a bevétel is elmaradt a várttól, 5,95 milliárd euró bevételt értek el a várt 6,04-hez képest, itt jelentősebb volt az éves alapú csökkenés, 8 százalékos. A vezetőség azonban optimista, várakozásaik szerint a második félévben visszaállhat a kereslet a cég termékei iránt – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt.
A Danone a világ egyik vezető élelmiszer-feldolgozó csoportja. A társaság bevételeinek 52 százaléka származik tejtermékek és növényi termékek értékesítéséből. Friss erjesztett tejtermékek, krémek, növényi eredetű termékek és italok (különösen szója, mandula, mogyoró alapúak), illetve rizs, zab és kókuszdió felhasználásával készült termékek szerepelnek a portfóliójukban. A speciális tápláléktermékek a bevételeik 30 százalékát biztosítják. Ezeknek két fő csoportja van, a bébiételek és speciális, egészségügyi ellátásban használatos táplálkozási termékek. A bébiételek piacán első számú szereplők világszerte. Csecsemőknek és kisgyermekeknek szánt ételeik egy részét már a szoptatás ideje alatt is lehet adni a kisbabáknak. Az egészségügyi ellátásban használatos táplálkozási termékeik között vannak olyanok, amelyek bizonyos kóros betegségben szenvedőknek készül. A Danone árbevételének 18 százaléka palackozott vizek eladásából származik, ezek között természetes víz, ízesített víz vagy vitaminokkal dúsított is szerepel. Többek között Evian, Volvic, Badoit, illetve Aqua, márkaneveken hozzák ezeket forgalomba.
A Danone Kft. egyébként vezető helyet foglal el a magyar friss tejtermékek piacán és szintén piacvezető a joghurt kategóriában. A Danone Kft. savanyított tejkészítmények (kefir, natúr és gyümölcsjoghurtok és tejdesszertek), illetve 2019 januárjától az Alpro termékek forgalmazásával foglalkozik Magyarországon.