A tábla széléről

Könyvújdonság a Kreatív turisztikai márkázásban (Mind the Gap)

Agrofórum Online

Ezt a mezőgazdaságtól látszólag testidegen könyvet szóba se hoztam volna, ha a szerzője nem az egyik fiam, Bódis Gábor lenne. A könyv bemutatója a víz világnapja alkalmából a Széchenyi fürdő márványtermében volt március 22-dikén. Vegyék úgy ezt az írást –, hogy stílszerű legyek – mint egy perszonális márkázást.

A fenti kijelentésemet, miszerint ez a könyv a mezőgazdaságtól testidegen lenne, igyekszem megcáfolni, inkább finomítsuk arra, hogy csak részben testidegen, mert hozzánk is szól.

Miért és hogyan?

Szinte mindegyik – vagy legalábbis a legtöbb – valamilyen látványossággal, érdekességgel bíró településünk igyekszik magát népszerűsíteni. Így van ez a legtöbb piacon lévő cég esetében is, legyen az ipari, kereskedelmi, vagy éppen egy mezőgazdasági vállalkozás.

A népszerűsítés egyik eszköze a márkázás, amelyet egyes élelmiszeripari termékek esetében már természetesnek tartunk, de ilyen márkanév – hogy haza is beszéljek – az AGROFÓRUM, amelyet egy lapunk lényegi tartalmát kifejező logó is megjelenít.

Térjünk vissza a könyvhöz!

A címben szereplő Gap szó valójában rést jelent, ami a könyvben egy olyan értelmezést kap, hogy sorra veszi a turizmus márkaépítésében fellelhető hibákat, a lényegtől való eltéréseket, vagyis összeveti a menedzsment által hitt és a fogyasztó által tapasztalt szolgáltatás közötti különbségeket, vagyis az elvárás és benyomás közötti rést. (Azt is mondhatnánk, hogy hézagot.)

Csak dióhéjban!

A turisztikai márkázásban rejlő kiaknázatlan lehetőséget egyre több magyarországi település és piaci szereplő ismeri fel, azonban hozzáértés hiányában, sok esetben a legnagyobb erőfeszítések ellenére is elkerülhetetlen a kommunikációs kudarc.

Az Akadémia Kiadó gondozásában megjelent tudományos kézikönyv 120 oldalon vezeti végig az olvasót a turisztikai márkakommunikáció gyakorlati kihívásainak és megvalósításának témakörein. A kötetben bemutatott nemzetközi és hazai példák, esettanulmányok közérthetően, logikus rendszerben teszik világossá a turisták igényeit és fogyasztói magatartásait, valamint rávezetnek arra, hogy a fogadó terület miként tud a látványosságainak megfelelő igényes és személyre szabott kínálatot megvalósítani.

A 9 fejezetből álló könyv a sikeres márkaépítéshez nélkülözhetetlen 8 kompetenciát erősíti meg 24 gyakorlati feladaton keresztül. A kötetben felsorolt válogatás sokévnyi tapasztalat átadása, amelynek fő célja a legtipikusabb és „legmagyarabb” hibák csapdájának elkerülése. A könyv befejezésekor az olvasó arra is választ kap, hogy miért megy jól Svájcnak, valamint mi a megoldás, ha most szembesül azzal, hogy a prospektusában mindent elrontott.

A perszonális márkaépítés tipikus példája:

A szerző, Bódis Gábor arculat- és márka-szakértő, a Hungary NEXT ország-márka-műhely alapítója, a Turisztikai Tanácsadók Szövetségének tagja, a Hungarikum Bizottság Sport- és Turizmus Szakbizottságának tagja, valamint a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU), a Budapesti Corvinus Egyetem, és a Kodolányi János Főiskola oktatója, aki pályája során vezetői pozíciókban szerzett jártasságot a turisztikai kommunikáció területén többek között a Budapesti Turisztikai Hivatalnál, illetve a Budapesti Közlekedési Központban.

Ezeket a sorokat nem én írtam, engem csak – szerénytelenül – büszkeséggel töltenek el.

A könyvbemutatón jó érzéssel néztünk egymásra a feleségemmel. Miből lesz a cserebogár? Hála a Jóistennek mindegyik gyerekünk – hogy jó időben mondjuk – a hivatása és a családja tekintetében is révbe ért. Követendő példák az unokák számára!

A tábla széle helyett – most inkább a könyvbemutató helyszínéről – Dr. Bódis László

U.i.: Az érdeklődők számára az Akadémiai Kiadó rendelkezésre áll:
https://akademiai.hu/2207/gazdasag/tovabbi konyvek/mind the gap

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Addig adj, amíg adni tudsz!

2020. december 6. 06:36

Karácsonyra készülve az erdők-mezők is ünnepi ruhába öltöznek; legalábbis ebben reménykedünk, mert még ilyen vén fejjel is arról álmodozik az ember, hogy fehér Karácsonyunk lesz.

„Korhadt fakeresztek”…

2019. november 5. 18:02

Novemberre készülve az ember akaratlanul is belekerül abba a ködös, sáros, pocsolyás hangulatba, amelynek vége az elmúlás.

Támad a drótféreg, sok helyütt újra vetik a kukoricát

2019. június 7. 13:15

Soha nem látott drótféreg fertőzés tizedeli a kukorica és a napraforgó vetéseket egyes dunántúli megyékben (Lehet, hogy másutt is!)

Búzatermesztésünk jövőjéről

2019. április 24. 14:34

Lehet, hogy rosszul gondolom, de néhány tíz, vagy akár ötven hektáron is, önállóan, nem lehet gazdaságosan búzát termelni, mert vagy nincs hozzá elegendő eszköz, vagy túl sok van – ami nincs kihasználva.

Nyissuk ki a könyveket!

2018. február 25. 16:28

Erő és lélek. Nyissuk ki a könyveket! Mindkettőt megtaláljuk bennük.

Szemléletváltó és hiánypótló kiadvány jelent meg a talajélet témakörében

2020. szeptember 25. 04:38

A Phylazonit gondozásában megjelent Varga Sándor – A talajtermékenység mikrobiológiai alapjai és lehetőségei című szakkönyve.

Könyvajánló - Keszthelyi Sándor: Tárolt termény, élelmiszer és termék kártevők

2021. július 28. 08:40

2021. július közepétől elérhető Dr. Keszthelyi Sándor „Tárolt termény, élelmiszer és termék kártevők” című könyve. A munka az Inform Kiadó és Nyomda Kft. gondozásában az Adama Hungary Zrt. és a Magyar Egészségügyi Gázmesterek Egyesületének kiemelt támogatásával valósult meg.

Ahol megbecsülik a múltat!

2018. május 15. 09:06

A hagyományok tiszteletéről szerencsére egyre több szó esik, szaklapunkban és online felületünkön is.