A Massey Ferguson örömmel mutatja be a vadonatúj MF TH teleszkópos rakodószériát. A teljesen megújult fülke, amiben számos újítást hajtott végre a gyártó emeli a komfortszintet, javítja a kezelési élményt és összességében a termelékenységet is új szintre emeli.
Az újgenerációs rakodószéria hat típusból áll, ami lehetővé teszi, hogy mindenki aki rakodót keres megtalálja a maga gépét. A legkisebb verzió a TH6030- egy kompakt rakodó, míg a legnagyobb a TH 8043, ami akár 4.300 kg-ot is képes megemelni 7.5 méter magasra, legyen akár egy 3.500 literes kanál rászerelve.
A hidrosztatikus hajtóművön is jelentős fejlesztéseket végeztek a gyártó mérnökei, aminek a része egy új dinamikus-menetüzemmód. A funkciónak az előnyei között található a csendesebb, kiegyensúlyozottabb haladás, könnyített munkavégzés és a termelékenység emelkedése. Az erős hidraulikarendszer kimagasló olajszállítási képességgel rendelkezik a precíz és gyors anyagmozgatás érdekében. „Az MF TH teleszkópos rakodók remek társai lesznek a hatalmas teljesítményük, hatékonyságuk és manőverező képességük révén. Az új rakodók tartalmaznak minden olyan újítást, amit az előző tíz évben megtanultunk a rakodók terén. Ez nem csak egy modellváltás, hanem egy igazi továbbfejlődés.“ – mutatta be az új gépeket Thierry Lhotte, a Massey Ferguson európai és közel-keleti alelnöke és ügyvezetője.
„Az MF TH széria szinte teljes egészében megújult. A legtöbb figyelmet a fülke kapott a fejlesztések során, amely így nemcsak rendkívül mutatós kívül és belül, de élenjáró kényelmet, kezelhetőséget is biztosít, mindezt rendkívüli csendben. Az előrelépést továbbá a kisimultabb közúti közlekedés, valamint az automatikus funkciók kiegészítési is jelenti“ – fejezte be Lhotte Úr.
„A vadonatúj MF TH széria követi az MF 8S traktorral bevezetett formavilágot. Az új széria legnagyobb előnyét a kezelő fogja érezni a modern és kézreeső irányítás végett, mialatt teljes kényelemben ül a tágas fülkében. A minden Massey Ferguson erőgépben már jólismert PowerControl menetirányváltó kar mostantól az MF teleszkópos rakodó szériában is az alapfelszereltség részét képezi. Ezzel pedig bal kézzel szinte a rakodó teljes irányítását el tudjuk végezni” – részletezi az előnyöket Francesco Murro, a Massey Ferguson EME régió marketing vezetője.
A fülkében a joystick is új, ami a hidraulika és a váltóvezérlést teszi gondtalanná. További újítás a fülkében a színes kijelzős terminál is, amiről minden információ azonnal leolvasható.
“A nagy teljesítmény és a kimagasló kényelem igazi „álomgéppé“ változtatják az MF TH szériát” – fejezi be értékelését Murro igazgató.
Minden egyes típust 4 hengeres, legmodernebb károsanyag besorolású (Stage V) erőforrás hajt meg. Az MF TH 6534, TH 7038 és TH 8043 változatok esetében 135 lóerő leadására képes a motor, míg a többi típusnál 100 lóerőre. Az emelési magasságok és a teherbírás nem változtak azelődszériákhoz képest, részletek itt alább:
Az új Massey Ferguson TH teleszkópos rakodók műszaki jellemzői
Modell | Teljesítmény (LE) | Emelés (méter) | Emelési kapacitás(kg) | Olajellátás (l/perc) | Meghajtás |
Kompakt verziók | |||||
TH 6030 | 100 | 6,00 | 3.000 | 100 | Hidrosztatikus |
TH 7030 | 100 | 6,75 | 3.000 | 100 | Hidrosztatikus |
Standard verziók | |||||
TH 6534 | 135 | 6,50 | 3.400 | 190 | Hidrosztatikus |
TH 7035 | 100 | 7,00 | 3.500 | 100 | Hidrosztatikus |
TH 7038 | 135 | 7,00 | 3.800 | 190 | Hidrosztatikus |
TH 8043 | 135 | 7,50 | 4.300 | 190 | Hidrosztatikus |
- Széles típusválaszték minden felhasználási igényre és beruházási szinthez
- Kényelmes és csendes fülke kiváló kilátással és kezeléssel
- Új és süllyesztett motorháztető a tökéletes és zavartalan kilátás végett a gép jobb oldalára és a hátuljára
- Vadonatúj neo-retro stílus, amely a teljes Massey Ferguson családra érvényes és az MF 8S erőgéppel kezdődött
- Nagyságrendekkel jobb kezelési élmény, megújult prémium vezetőülés, MF PowerControl menetirányváltó kar, kézigáz, 7 collos érintőképernyős terminál és hátsó kamera
- Új joystick, amelyet kifejezetten a speciális rakodós igényekre fejlesztettek, vadonatúj opciókkal a kartámlán is
- Új, automatikus kanálrázás funkció
- Precíz vezérlés az erőteljes és finomjárású hidrosztatikus hajtómű végett
- A menetsebesség hatékony változtatása egy új üzemmódnak köszönhetően: gyors, de finom áttérés az állandó haladási tempó és a gyorsítás/lassítások között
- Terhelés érzékelős (Load Sensing) hidraulika rendszer akár 190 l/perc olajárammal
- Legmodernebb Stage V besorolású négyhengeres, erőteljes, de takarékos motor
- Optimalizált motorvezérlés a kevesebb üzemanyag-fogyasztás és a jobb nyomatékértékek végett
Széles típusválaszték minden feladatra
A hat különböző verzió lehetővé teszi, hogy pontosan olyan méretű és kapacitású rakodót vegyünk, mint amilyet szeretnénk. Minden feladatra alkalmasak a gépek, legyen az akár telephelyi, akár szántóföldi rakodósmunka.
Két kompakt méretű modell érhető el mindösszesen 210 cm szélességgel és 210 cm magassággal. Ezek a rakodók alkalmasak a szűk helyeken való hatékony munkavégzésre, mint például hagyományos építése elvekkel rendelkező istállók, egyéb gazdasági épületek. A két legkisebb, illetve a TH7035-ös típust is 100 lóerős motor hajtja. A kompakt verziók 100 l/perc teljesítményű hidraulika rendszerrel vannak ellátva és 3 tonna emelőerővel rendelkeznek; a kisebbik TH 6030 hat méter magasra, a nagyobb TH 7030 pedig hét méter magasra képes ezt a terhet megemelni. A nagyobb TH 7035 verzió paraméterei 3.5 tonna, 7 méterre.
A nagyobb – Standard – TH verziók már 135 lóerős erőforrással rendelkeznek. A három nagyobb típus Load-Sensing terhelés érzékelős, 190 l/perc teljesítményű hidraulikarendszerrel rendelkezik. Emelési magasságuk 6.5 – 7.5 méter közötti, emelési kapacitásuk pedig 3.4 – 4.3 tonna közötti. A csúcsmodell MF TH 8043 például egy 3.500 literes kanállal is képes 7.5 méter magasra emelni akár 4.3 tonnát.
Csendes, megújult fülke a tökéletes kényelem és kilátás érdekében
A fülkét speciálisan a kezelő kényelmére és a hatékony munkavégzésre hangolták. A tervezés során több lekerekített és aszimmetrikus struktúra került kialakításra a kezelő kényelmének érdekében, és az ajtó tágra nyitása, a kényelmes beszállás is fontos szerepet kapott.
A kezelőnek mostantól minden verzióban legalább a légrugózású vezetőülés jár. Az MF traktorokból már jól ismert, fűthető ülések automatikus csillapítással rendelkeznek és magasság, illetve súlyérzékelő automatikával is ellátottak.
A fülke zajszintje most bármilyen motorfordulatnál és haladási tempónál csendesebb az elődjénél, még nyitott ablaknál is. Az akusztikai mérések során 1,5 dBa zajszint csökkenést értünk el, ugyanez az érték 2-3 dBa rakodás közben. A decibel skála nem lineáris, ezért ezek az értékek tényleges különbséget jelentenek a való életben.
A kilátás a speciálisan ívelt fülke-kialakításnak köszönhetően tökéletes, amit a vadonatúj, lapos motorháztető forma is segít még a rakodó jobb oldalára is (szemből nézve jobb oldal). A hátralátást a nagyobb felületű és látószögű tükör segíti. A kivehető gumiszőnyeg a padlón meglepő mértékben tudja csökkenteni az alulról érkező rezgéseket, és emellett még könnyű takarítani is.
Opcionálisan beépített hűtődoboz, elektromos jobb oldali tükör és oldalsó szélvédő-mosó berendezés is elérhetők.
Kiváló kezelőszervek a munka könnyítése érdekében
Mostantól mindegy egyes MF TH teleszkópos rakodó alapfelszereltségben tartalmazza az MF exkluzív PowerControl menetirányváltó karját a kormány bal oldalára elhelyezve. A kar megegyezik az MF traktorokban használt karral, mind kinézetében, mind funkcionalitásában. A PowerControl azonban jóval több mint egy menetirányváltó, ugyanis három funkció kezelhető róla: előre/hátramenet közti váltások, hidrosztatikus sebességtartományok kezelése és üresállásba kapcsolás.
Ezáltal a jobb kéz teljesen szabadon marad a rakodási feladatok elvégzéséhez, ugyanis a bal kézzel a teljes váltókezelést el lehet végezni.
A fülkében a műszerfal funkciókat egy 5 collos, színes kijelzős terminál látja el alapfelszereltségben. Itt lehet a kormányzási módot is kiválasztani. Mostantól vadonatúj diagonális kormányzási mód is elérhető. A modern menürendszer megkönnyíti a beállítások közötti manőverezést, az opcionális tolakókamera pedig színes irányjelző csíkokkal könnyíti meg a hátramenet közbeni manőverezést.
A hatékonyságot tovább növeli az opcionális 7 collos kijelző terminál, amelyen már a hidraulika-funkciókat is lehet kezelni, illetve számos egyéb részletes munkafolyamatot meg lehet jeleníteni rajta. Ezeken kívül bluetooth csatlakozás és beépített hangszóró is rendelkezésre áll az ugyancsak beépített rádió/zenelejátszó kezelés mellett.
Érzékeny és precíz joystickos kezelés
A vadonatúj ergonomikus multifunkciós joystick-ot kifejezetten az MF TH szériához fejlesztették és rendkívül kifinomult kezelést tesz lehetővé. Legalább 20%-kal kevesebb erőkifejtés kell a mozgatásához. Ezáltal pedig még precízebb és könnyebb hajtómű és a hidraulikarendszer működtetése.
A joystick hátsó oldalán egy háromállású billenőkapcsoló található, amivel előre-hátramenet közt lehet váltani, illetve az üresállást is kapcsolhatjuk rajta. Ezek a funkciók megtalálhatók a kormánytól balra elhelyezkedő MF PowerControl menetirányváltó karon is. Így Ön választani tud, hogy jobb vagy bal kézzel vált menetirányt.
A joystickon található egy vadonatúj funkció, amelynek külön nyomógombja is van: a kanál rázása. Ez segít a kanál tökéletes kiürítésében, még ragadós anyag mozgatásánál is. A kanálrázás időtartamát is lehet szabályozni a joystick-kal, így a kezelő dönti el meddig is tartson a művelet.
Közvetlenül a joystick mögött a kartámlán található a terminál kezelőfelülete, amely gombokkal és forgókapcsolóval teszi a funkciók kezelését egyszerűvé. Itt található a telefon és rádió hangerőszabályzása is, amennyiben a 7 collos opcionális terminált választjuk. Jobbra a joystick-tól találjuk az új kézigázkart. Ezt kifejezetten ügyfélvisszajelzések alapján építették be a gyártó mérnökei, és a hajtómű kezelésénél is hatalmas szerepet tölt be.
Az új joystick-ot a kartámlába építették be, ami segít kihasználni a légrugózású vezetőülés kínálta előnyöket. Ez pedig olyan kényelmet kínál a rakodók piacán, ami eddig nem volt elérhető.
Új hajtómű üzemmód teszi még jobbá a kezelést
Az új MF TH generáció egy teljesen új felhasználási módját teszi lehetővé a hidrosztatikus hajtóműnek. Az új üzemmód mindegyik típuson alapfelszereltség. A kézigázzal a kezelő mostantól beállíthatja a kívánt motorfordulatszámot, és utána a gázpedállal tudja a menetsebeséget változtatni (gyorsítani/lassítani).
Ez a funkció tökéletes az olyan munkák során, amelyek többnyire állandó, de sokszor változó menetsebességet kívánnak meg. Ilyenek például az etetés, seprés vagy a betárolás. A hatékonyság ezeknél a funkcióknál jelentősen megnő.
A Dynamic Drive üzemmód rugalmasságot kínál: segítségével beállítható a menetirányváltások agresszivitása, illetve a gázreakció gyorsasága. Ha kell lágy az irányváltás és „lusta“ a gázadás, de ha szükséges kemények az irányváltások és „ugrik“ a rakodó gázadásra. Minden az Ön döntése!
Magát a négyfokozatú hidrosztatikus hajtóművet is továbbfejlesztették, ami által milliméter pontos a rakodó irányítása.
Erőteljes és intelligens hidraulikarendszer
Az erőteljes Load-Sensing (zártközpontos) hidraulikarendszer akár 190 l/perces szállítási kapacitásra is képes a nagyobb, 135 lóerős modelleken. A kisebb, 100 lóerős verziók esetében a hidraulika-szivattyú 100 l/perc teljesítményű.
A Massey Ferguson SHS (okos kezelési rendszere) lehetővé teszi a mindig maximális mennyiségű olajellátást a sima és precíz rakodó üzemeltetés érdekében. A rendszer figyeli, hogy a maximális emelési kapacitás rendelkezésre álljon még alacsony motorfordulatszámon is.
A csillapított gémvisszahúzás „puha“ kezelést tesz lehetővé és segít a rakodó teljes élettartamának növelésében. Kiegészítő hidraulika kört lehet specifikálni, annak érdekében, hogy negyedik vagy akár ötödik kör is rendelkezésre álljon a több hidraulikacsatlakozást igénylő munkaeszközök hatékony működtetése érdekében.
Erőteljes és hatékony Stage V motorok
Minden új szériás MF TH teleszkópos rakodó 3.4 literes, 4 hengeres erőforrással van szerelve. A két kompakt modell és a TH7035 esetében 100 lóerő teljesítmény leadására képesek, míg a három nagyobb, hagyományos építésű rakodónál 135 lóerőt adnak le a motorok. Az erőforrások a legmodernebb károsanyag-kibocsátási normának felelnek meg (Stage V). A motor elhelyezése is a gondos tervezést erősíti, ugyanis a kilátást nem akadályozva lejjebb került mint az elődje esetében volt. A motorhoz való hozzáférés rendkívül egyszerű.