A BMW 5-ös Touring, a prémium felső-középkategória vezetési élményének, sportos eleganciájának és modern funkcionalitásának megtestesítője új korszakba lép.
A BMW 5-ös Touring hatodik nemzedéke számos digitális innovációval, az automatizált járművezetés és parkolás úttörő technológiai megoldásaival, teljes életciklust felölelő fenntarthatósági fejlődéssel, a BMW i5 Touring képében pedig
most először tisztán elektromos meghajtással.
A rugalmas hajtáslánc-struktúrának köszönhetően az újdonság összes modellváltozata a BMW Group dingolfingi üzemének egyazon gyártósorán készül, rendkívül hatékony benzines és dízelüzemű erőforrásokkal, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal és tisztán elektromos meghajtással egyaránt. Németországban, megannyi európai piacon és Japánban a modell piaci bevezetése 2024 májusában, míg a többi piacon 2024 júniusában veszi kezdetét.
Elnyújtott karosszériaarányok
Az új BMW 5-ös Touring karosszériáját dinamikusan elnyújtott arányok és aprólékosan kidolgozott, nagyméretű felületek jellemzik. Közvetlen elődmodelljéhez képest az új BMW 5-ös Touring 97 milliméterrel hosszabb (5 060 milliméter), 32 milliméterrel szélesebb (1 900 milliméter) és 17 milliméterrel magasabb (1 515 milliméter).
A nóvum a szegmens leghosszabb tengelytávolságával büszkélkedhet, amely az új BMW 5-ös Touring közvetlen elődmodelljéhez képest 20 milliméterrel nőtt (2 995 milliméter).
Progresszív kialakítású műszerfal
Az autó progresszív, vezetőre összpontosító műszerfal-kialakításának középpontjában a BMW Ívelt Kijelző áll, egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző teljes egészében digitális párosával.
Az utastér modern prémium hangulatát már alapfelszereltségként laposabb alsó karimával megrajzolt kormány és új sportülések fokozzák, a BMW Interaction Bar funkcióegység az opcionális extrafelszereltség része.
A tisztán elektromos meghajtás
A prémium felső-középkategória első tisztán elektromos meghajtású kombija az autó, amely azonnal kétféle változatban ünnepli világpremierjét. A BMW i5 M60 xDrive Touring meghajtásáról az első és a hátsó tengelyen is egy-egy elektromos motor gondoskodik, amelyek együtt így elektromos összkerékhajtást hoznak létre és 442 kW / 601 lóerő maximális rendszerteljesítmény leadására képesek.
Az M Launch Control rajtprogram vagy az M Sport Boost üzemmód aktiválásával a rendszer csúcs forgatónyomatéka 820 Nm, amely 3,9 másodperc alatt abszolvált nulla-százas gyorsulást tesz lehetővé. A modell végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 230 km/óránál korlátozza.
A BMW i5 eDrive40 Touring hátsó tengelyén dolgozó elektromos motor 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre, a Sport Boost üzemmód vagy a Launch Control rajtprogram aktiválásával pedig 430 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes. A modell 6,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra.
Innovatív járműtöltő megoldások
A BMW i5 Touring nagyfeszültségű akkumulátora alapfelszereltségként 11 kW, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig akár 22 kW töltési kapacitású AC járműtöltéssel, sőt mi több, akár 205 kW töltési kapacitású DC ultratöltéssel is feltölthető. A gyorstöltések hatékonyságát az energiatároló egység előrelátó hőkezelő rendszere optimalizálja.
Az automatizált járművezetést segítő rendszerek
A kocsi félautomata járművezetési és parkolási funkcióit elősegítő, alapfelszereltségként vagy opcionális extrafelszereltségi tételként kínált rendszerek megbízhatóságukkal és hétköznapi használhatóságukkal egyaránt magas mércét állítanak fel.
A portfólió csúcsa a távolságtartó és Stop & Go funkcióval dolgozó kormányzó- és sávtartó asszisztenst is magába foglaló Driving Assistant Professional csomag, amely az opcionális extrafelszereltség részeként rendelhető meg a modellhez.
Németországban, Kanadában és az Egyesült Államokban az Autópálya Asszisztens (Highway Assistant) is elérhető, amely képes magától, az autópályák felfestett forgalmi sávjaiban tartva kormányozni az autót.
Szemmozgással is aktiválható sávváltó asszisztens
130 km/órás sebességig a technológia képes folyamatosan fenntartani az autó előtt haladó jármű mögött kijelölt távolságot és elvégezni a sávtartáshoz szükséges kormánymozdulatokat is, így a vezető kényelmes pozícióban pihentetheti karjait és maximálisan az autó körüli forgalmi szituációra koncentrálhat. A rendszernek a szemmozgással is aktiválható, egyedülálló aktív sávváltó asszisztens is része.
Az indulásfigyelést (start monitoring) is magába foglaló parkolóasszisztens (Parking Assistant), a vontatmányasszisztens (Trailer Assistant) és a tolatókamera az új BMW 5-ös Touring alapfelszereltségét színesíti.
A modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként a Parking Assistant Professional is megrendelhető, amely lehetővé teszi, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei az autójukon kívülről, okostelefonjukon keresztül vezéreljék végig az automatizált parkolás teljes folyamatát.
A technológia részét képező manőverasszisztenssel ráadásul még összetettebb manővereket is végrehajthatnak az autóban ülve, akár 200 méter teljesen automatizált manőverezési távolságot lefedve.
(Kép: BMW)