Gépészet

Bemutatták a Valtra első, ötödik generációs traktorcsaládját

Agrofórum Online

Az idei év gyakorlatát követve a Valtra cég is virtuális bemutatón ismertette az új G(enius) szériás traktorait.

A Mikko Lehikoinen (Vice President, Sales and Marketing) által vezetett bemutatón kihangsúlyozták, hogy az új mindenes/univerzális család a közismert és népszerű A és N családok között helyezkedik el.

A sokoldalú homlokrakodó

Az új traktorok sokoldalúságát a svájci zsebkéshez hasonlították, mivel a homlokrakodójukkal jól használhatók a gazdasági udvar feladataihoz, ugyanakkor a szántóföldi és a szállítási képességeik is kiválóak. A finnországi Suolahti gyárban készülő traktorcsalád öt tagból áll: G105 (105/110 LE), G115 (115/120 LE), G125eco (115/125 LE), G125std (125/130 LE), G135 (135/145 LE).

A G család műszaki jellemzői:

Model Max Power Max Boost Power Max Torque NM
HP kW HP kW STD Boost
G105 105 78 110 82 440 470
G115 115 85 120 90 460 510
G125 ECO 115 86 125 93 518 555
STD 125 93 130 97 520 540
  G135 135 100 145 107 550 560

A traktorok 4.4-literes Stage V motorja (SCR/DPF nem EGR) az AGCO Changzhou-i (Kína) gyárában készül és a B5 vagy annál magasabb sebességtartományban extra teljesítményre is képes. A motorblokk egy négy csoportos, hatsebességes (24E+24H) powershift váltóhoz csatlakozik. A váltás a B és C, illetve a C és D csoport között automatikus, a parkoló féket az előre-hátra kapcsoló karba integrálták.

Valtra G modell vetésben

A traktorok legkisebb, mászó sebessége 120 m/ó. Az AutoTraction funkció még erős lejtőn is megtartja a traktort anélkül, hogy fékezni kellene.

A HiTech változatok 100 lit/min kapacitású nyitott hidraulikarendszerrel vannak ellátva. A 110 lit/min teljesítményű erőszabályzású hidraulikaberendezés az Active és Versu változatoknál alapszereltség, az utóbbi rendelhető négy homlok és öt hátsó hidraulika kivezetéssel.

A homlok függesztőberendezés emelőképessége 30 kN, a hátsóé 50 kN a teljes emelési tartományban. A traktorok homlok és hátsó (két extra fordulatszámú) TLT-vel egyaránt rendelhetők.

A vezetőfülke szerkezete megegyezik az A szériás traktorokéval, viszont a belső kialakítás és a kezelőfelület eltérő. A G szériás vezetőfülke egyrészes szélvédő üvegének mérete 5,7 m2, amelyből a tetőablak 0,35 m2 felületű.

Panoráma kilátás

A vezetőfülke és az első tengely egyaránt rugózott kivitelű, a tükrök fűthetők, a fülke légkondicionáló berendezéssel (alsó fűtéssel) és USB csatlakozóval (a kiegészítő csomag tartalmazza) is fel van szerelve.

A G szériás traktorok természetesen használhatók erdészeti munkákra is. Ehhez különleges kiegészítéseket ajánlanak: keskeny sárvédő, acél üzemanyagtartály, polikarbonát üvegezés, erdészeti gumiabroncsok, elforgatható ülés és speciális fülkevédelem. A kiegészítő világítási csomag négy mellső és hat hátsó munkalámpát tartalmaz.

A G széria az első 100-145 LE teljesítményű család, amely SmartTouch kartámlával rendelkezik, amelynek eredményeként a Valtra 100-400 LE kategóriájú traktorainak mindegyike képes az okos üzemeltetésre. A Versu és az Active modelleket azonos precíziós tulajdonságokkal látják el, mint amelyek a nagyobb N és T szériákban megtalálhatók. Az Active modellekhez beszerezhetők az automatikus kormányzást és precíziós üzemeltetést biztosító berendezések, amelyek a SmartTouch Extend terminállal működtethetők. A Versu modellek képesek a Valtra telemetriarendszerének alkalmazására is.

SmartTouch a vezetőfülkében

A traktorok geometriai mérete: 2,80 m magasság, 2,55 m szélesség és 4,40 m hosszúság (homlok függesztőberendezés nélkül). Az 5,14 t tömegű (max. össztömeg 9,5 t) traktorok tengelytávja 2,55 m, legkisebb fordulási sugara 4,36 m.

A traktorok geometriai méretei

 

A traktorok mellső felszereltsége

 

A traktorok hátsó felszereltsége

A G szériás traktorokhoz négyféle opciós csomagot ajánlanak: basic, comfort, technology és technology pro. A vásárlók számára biztosítják, hogy igénybe vegyék a Valtra Unlimited Studio szolgáltatásait egyedi igényeik kielégítésére.

Forrás:

https://www.valtra.com/news-and-events/new-g-series-launches-5th-generation-of-valtra-tractors.html

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Extrém rendfelszedési kapacitás, egyedülállóan nagy kamranyomás, villámgyors bálaürítés

2025. március 26. 16:10

A John Deere a szálastakarmány-betakarítás terén is törekedett arra, hogy minden gazdasághoz igazodva ideális bálázót tudjon kínálni.

Gabonahűtés vagy -szárítás? Most pályázati forrásból fejleszthet!

2025. március 13. 16:10

A „Terménytisztítók, tárolók, szárítók, vetőmagüzemek fejlesztésére” kiírt pályázatokba bekerült a gabonahűtés technológiája is.

John Deere motorfelújítási akció fix áron!

2025. március 10. 11:10

A dízelmotorok fejlesztését az utóbbi 20 évben elsősorban a környezetvédelmi előírások egyre szigorodó rendszere határozta meg.

Valamelyest javul a helyzet a hazai pótkocsipiacon

2025. március 5. 16:10

Utoljára tavaly szeptemberben adtak el több mezőgazdasági pótkocsit, mint most februárban, akkor 68 talált gazdára.

Megfelelő intenzitással dolgoznak a mezőgazdasági járművek

2020. április 2. 14:40

Az i-Cell az elmúlt két hét adatainak elemzése során arra jutott, hogy az ügyfelei közé tartozó mezőgazdasági vállalkozások haszongépei a tavalyi év hasonló időszakában tapasztaltak szerint dolgoznak a földeken.

John Deere traktorok és homlokrakodók az állattenyésztők számára

2025. február 20. 14:40

A John Deere traktorok páratlanul széles kínálata hatékonyan segítheti az állattenyésztő gazdaságok munkavégzését.

Munkavonat és traktor ütközött

2018. június 7. 18:29

Halálos vasúti baleset történt Tárkány-Felsővasdinnye pusztán csütörtök délután - közölte a Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság a rendőrség honlapján.

A hidrogénnel hajtott önvezető traktoroké a jövő

2020. szeptember 19. 06:38

Kínai fejlesztők komoly munkát végeznek a jövőbeli mezőgazdasági gépek terén. Ennek a törekvésnek az egyik prototípusa a futurisztikus megjelenésű ET504-H traktor.