Robert Bollingernek akkor támadt kedve egy saját elektromos meghajtású pick-up építéséhez, amikor Chevy pick-upját egy saját tulajdonában lévő biomarhahús-gazdaságban vezette New York államban.
Benzinmotorral, bekapcsolt négykerék-meghajtással ment, amikor elgondolkodott. 2015-ben indította el a Bollinger Motors-t abból a pénzből, amelyet a New York-i székhelyű, organikus termékeket gyártó John Masters Organics részvényeinek eladásával szerzett.
Miután a John Masters üzemeltetési vezérigazgatójaként és fő tulajdonosaként saját tőkéjéből felhasználva prototípusokat fejlesztett, és pénzt gyűjtött a B1 sport-haszongépjármű és a B2 pick-up gyártásának partnerrel történő elindításához. A Bollinger 50 millió dolláros kiadásokon van túl eddig – írta a Bloomberg. Ha az alapító úgy dönt, hogy részesedést ad el, akkor a munka felgyorsulhat és az autók előbb kerülhetnek a közutakra.
A „dobozos” pick-upnak teljesen alumínium karosszériája van, és 125 000 dollárnál kezdődik a tervezett ára. Az értékesítése a tervek szerint 2021 végén kezdődhet. A célközönségbe tartoznak azok a flottavásárlók, akiknek közepes igénybevételű munkagépekre van szükségük, szállítmányozókra, akiknek környezeti szempontból tisztább járművekre van szükségük az áruk kiszállításához. Olyan egyéni magántulajdonosokra is akarnak alapozni, akiket magával ragad a B2 nevű pick-up egyedi kialakítása.
A Bollinger B2 elektromos meghajtású pick-up hatótávolsága 320 kilométer a tervek szerint és 614 lóerőnek megfelelő motorral szerelik majd fel a modelleket. A B2 905 Newtonméter nyomatékra lesz képes és 2200 kilogrammnyi hasznos teher szállítását ígéri a gyártó. A vontatási képessége pedig 3400 kilogramm lehet. Mindezek mellett az óránkénti 160 kilométeres sebesség a csúcs az előzetes adatok szerint, az amerikai adatokban azt adják meg, hogy 60 mérföld/órás, azaz 96 kilométer/órás sebességre 4,5 másodper alatt gyorsul a B2. A szakértők azért hozzáteszik, hogy az autó kereskedelmi forgalomba kerülésének valószínűsége nem 100 százalék.