Gépészet

Kubota 130 – A kezdet és a jövő

Agrofórum Online

A Kubota Corporation, a világ harmadik mezőgép- és motorgyártója idén ünnepelte megalapításának 130. évfordulóját.

A mezőgép profil alapján a Kubota második

Hagyomány és küldetés

A Kubota útja 1890-ben kezdődött, amikor Japán csatornahálózatához előállították az első vízvezetékcsöveket. A cég alapítója, Gonshiro Kubota lefektette annak a társaságnak az alapjait, amely ma az ipar egyik legfontosabb szereplője. A Kubota egy öntödéből hamarosan globálisan meghatározó vállalattá vált a mezőgazdasági, építőipari és vízzel kapcsolatos iparágakban.

Az idő múlásával a vállalat kibővítette üzleti tevékenységét is a szolgáltatások és termékek köre mellett. Motorgyártó vállalkozását 1922-től indította el, amely főleg a mezőgazdaság számára gyártott motorokat. Azóta is a konszern egyik legnagyobb motorgyártó a világon, amely főleg a 150 LE alatti kategóriákban gyárt motorokat mezőgazdasági, építőipari gépgyártás számára, valamint kommunális és különböző ipari területeken történő felhasználásra. Traktorokat az1960-as években kezdett gyártani, amikor megjelent a 15 LE-s „Ur-Kubota” modell. A traktor és a mezőgazdasági gépgyártás globalizálására 1990-től helyezték a fő hangsúlyt. Ennek következményeként cégeket (többek között a Kverneland Holdingot) vásárolták fel, kibővítették a mezőgépgyártási profiljukat és traktorgyárat építettek Franciaországban.

Mindemellett a Kubota elkötelezett a környezet védelme mellett és hozzájárul a víz- és élelmiszerhiány globális problémáinak megoldásához. Motorjai, fűnyírói valamint kompakt építőipari berendezései, precíziós alkalmazásai és anyagai hozzájárulnak a városok fenntartásához.

Yuichi Kitao, a Kubota Corporation elnöke és képviselő igazgatója a közelmúltban kiemelte a társaság alapvető értékeit: 130. évfordulónk alkalmával nem felelnénk meg kötelességünknek, ha nem emlékeztetnénk magunkat alapelveinkre, mely szerint  „innováció nélkül nem lesz növekedés”. Külön említésre került a mai Kubota-filozófia két fő értéke: a “One Kubota”(„Kubota Egység”) és az “On Your Side” („Veled van”). Kitao úr szerint: A „One Kubota” alapvető meggyőződésünk: a társaság minden tagja nélkülözhetetlen csoportunk számára. Az „On Your side” azt jelenti, hogy mindent, amit azért teszünk nap, mint nap, hogy kielégítsük a piaci igényeket a felhasználóink helyzetébe képzelve magunkat, azt a felhasználó, azaz az Ön érdekében tesszük. ”

Kubota termékekről szóló további információkért kattintson a képre!

A Kubota 130 éve töretlenül végzi munkáját a legjobb minőségű és a legmegfelelőbb termékek és szolgáltatások érdekében, miközben óvja a természetet, hogy jobb világot hagyjon a következő nemzedékeknek. Az innováció, a kutatás és leginkább az ügyfelekkel való hatékony kommunikáció révén hűséges marad a “For Earth, For Life” („A Földért, az Életért”) mottójához.

Virtuális traktor bemutató

A jubileumi év lassan a vége felé közeledik, de nem csökken a Kubota események száma. Az európai piacra szánt újdonságait 2020. október 14-én online show keretében mutatta be Maciej Rujner (General Manager of the Kubota Brand in Poland).

A bemutatón azok a vadonatúj szántóföldi, kompakt és fűnyíró traktorok szerepeltek, amelyeket a cég az európai gazdák számára ajánl, de egyúttal hangsúlyozásra került, hogy a Kubota nem csupán a munkahatékonyság növelésére törekszik, de a környezettudatosság és fenntartható mezőgazdaság kívánalmait sem téveszti szem elől.

A traktorok bemutatását a felfrissített, népszerű G széria tagjaival indították. A G231-es és G261-es fűnyíró traktorok kétféle (háromhengeres, Stage V emissziós norma szerinti) motorral, 22, ill. 25 LE teljesítményű változatokban készülnek. A 19 km/h) sebességre képes gépek nemcsak a fű nyírására, hanem gyűjtésre is alkalmasak az ürítést pedig megkönnyíti, hogy a gyűjtőtartály majdnem 2 méteres magasságra felemelhető. A fűnyírók, új hidrosztatikus HST hajtóművel vannak felszerelve, amely jelentős nyomatéknövekedést és tapadást biztosít, s ennek eredményeként a meredekebb emelkedők sem jelenthetnek gondot.

A G széria tagjai

A bemutatón szerepelt a Kubota új, EK1–261 kompakt traktora is, amely az indiai Escorts Limited társasággal történő együttműködés első eredménye. Az erőgépet háromhengeres, 1318 cm3 térfogatú, a Stage V károsanyag-kibocsátási normának megfelelő, 25 LE teljesítményű motor hajtja. Az négykerék – hajtású traktor mechanikus, sebességváltója 9 előre- és 3 hátrameneti fokozattal készül. Az EK1–261 traktor helyzet- és erőszabályzással egyaránt rendelkezik, amely megkönnyíti a munkagépek üzemeltetését. A kompakt traktor széles munkagépválasztéka (forgóboronák, műtrágyaszóró, talajmaró, kőgyűjtő és egyéb munkaeszközök) lehetővé teszi a hatékony kihasználást.

EK1–261 kompakt traktor

A bemutató következő fejezete a sikeres M4003 sorozat új generációjáról szólt. A fülkével vagy bukókerettel egyaránt kapható M4063 és M4073 modellek 66, illetve 74 LE-s motorjai már teljesítik a Stage V emissziós követelményeket. Az új modellek 36/36 fokozatú sebességváltóval, 540/540E (opcionálisan 540/1000) fordulatszámú TLT-vel, és LED munkalámpákkal rendelkeznek. A traktorok gazdaságos üzemeltetéséhez nagy segítséget nyújt a 63 liter/min teljesítményű hidraulikaszivattyú és a 2,5 tonnás emelési kapacitású függesztőmű.

Az M4003 sorozat új generációja

A felfrissített M5002-es széria traktorai szántóföldekre, állattartó telepekre és kommunális célokra egyaránt alkalmasak. Erőforrásuk négyhengeres, 3769 cm3 térfogatú motor, amellyel 94–115 LE teljesítményű változatok készülnek.  Ezt a szériát is ellátták Overdrive rendszerrel, amellyel elérhető az alacsony zajszint és üzemanyag-fogyasztás még 40 km/h sebesség és 1945 /min motorfordulatszám esetén is.

Az M5002 széria traktora bálarakodóval

A bemutatón kiemelt szerepet kapott az M6002-es traktorsorozat. Az M6122, M6132 és M6142 modellek 122, 132 és 142 LE teljesítményét négyhengeres, 6,1 literes motorok biztosítják, amelyek nagyterhelést adó munkáknál 20 LE extra teljesítmény leadására is képesek.

Az M6002 széria traktora homlokrakodóval

A traktorok füstgázkezelő rendszere DPF (dízel részecskeszűrőt) és SCR (szelektív redukciós) katalizátorokat tartalmaz és megfelel az EU Stage V normatívának. Az új, nyolcfokozatú, automata kapcsolású PowerShift (terhelés alatt kapcsolható) sebességváltó kuplungfunkciót is ellátó fékpedállal (Xpress Restart) készül. A mechanikus rugózással rendelkező vezetőfülkékben multifunkciós kezelőpult és joystick, valamint 7 collos monitor található. A fedélzeti elektronika ISOBUS-kompatibilis és GPS/GNSS-jelek fogadására alkalmas. A LS (Load Sensing) hidraulikus rendszert 115 l/min szállítási teljesítményű hidraulika szivattyú szolgálja ki. A hátsó függesztő szerkezet 7000 kg-mal terhelhető.

Az M6002-es széria járószerkezete (új, nagy teherbírású hátsó és első tengely) előnyös a szállítási és homlokrakodós munkáknál. A BSS (Bi-Speed-System) mellső kormányzott tengely különösen fordulékonnyá teszi a traktorokat, amelynek eredményeként még kedvezőtlen körülmények között is hatékonyan dolgozhatnak.

Az újdonságok bemutatóját a harmadik generációs M7003 sorozat zárta. A széria kifejezetten az európai gazdaságok igényeire lett szabva, de megvalósításukat a japán csúcstechnológia és a jól ismert precizitás jellemzi. A 130/150/170 LE-s (M7133, M7153, M7173) modellek Standard, Premium és Premium-KVT változatokban készülnek. Különlegességük a 6,1 literes motor, amely az innovatív SCR technológiájával képes teljesíteni a Stage V károsanyag-kibocsátási normákat.

Az új M 7153 közúton

Az M7003 sorozat technikai jellemzői

Az M7003 powershift sebességváltója hat váltó fokozatot és öt szinkronizált tartományt tartalmaz, ami 30 előre- és 15 hátrameneti fokozatot biztosít a standard változatban. Az M7003 Premium KVT modell viszont csúcsminőségű KVT sebességváltóval van felszerelve. A teljesen automatikus motor-sebességváltó menedzsment a haladási sebességhez és a lehető legalacsonyabb fogyasztáshoz tökéletesen illeszkedő áttételt biztosít. A közúton való haladáskor a KVT a multifunkciós karon vagy a gázpedálon keresztül is működtethető. Az új „Xpress restart” funkcióval a kezelő közvetlenül a fékpedál megnyomásával vezérelheti a fő tengelykapcsolót. Ez lehetővé teszi a traktor leállítását a tengelykapcsoló benyomása nélkül, így biztosítva maximális kényelmet és termelékenységet.

Az M7003 sorozat kezelő pultja

A traktor felszereltsége bővíthető frontfüggesztéssel is, ami egyszerűbbé teszi az olyan könnyű munkákat, mint a szállítás vagy permetezés. Továbbá Premium modelleknél elérhető a TIM rendszer és az ISOBUS felszereltség is.

Az új, M7003 széria fülkéje kiemelkedően tágas helyet és kényelmet, valamint jól átgondolt kezelési munkafolyamatot és kiváló kilátást biztosít minden irányba. Az új LED-es munkafényszórók biztosítják ugyanezeket a tulajdonságokat még éjszaka is. A fülkében a vezérlőkar és a joystick megvilágításáról az új, nagy teljesítményű fedélzeti lámpák gondoskodnak

Az M7003 prémium modelljei zárt hidraulika rendszerrel és terhelés érzékelős, változó szállítású (110 l/min), axiáldugattyús szivattyúval vannak ellátva. A munkagépek üzemeltetéséhez négy, elektronikusan vezérelt hidraulika csatlakozó tartozik az alap felszereltségbe.

Jövőbe mutató megoldás a TIM (traktor munkaeszköz-kezelő, Tractor Implement Management) rendszer, amely kétirányú kommunikációt tesz lehetővé az erőgép és a csatolt munkagép között, ezáltal a traktor könnyen beilleszthető a precíziós gazdálkodás gyakorlatába.

A Kubota az első traktorgyártó, amely AEF tanúsítást kapott az új M7003 Premium KVT traktor sorozat és a TIM BV5xxx bálázó kombinációjához. A traktor működés közben a TIM technológia segítségével kommunikál a bálázóval, lehetővé téve olyan funkciók vezérlését, mint a TLT, a hidraulika és a haladási sebesség.

A Kubota TIM technológiásbálázója

A Kubota TIM egy olyan protokoll, amely kétirányú kommunikációt tesz lehetővé a traktorok és a munkagépek között, lehetővé téve számukra a hatékony együttműködést és csökkentve az emberi tévedések esélyét. Ezenkívül a TIM technológia pozitívan befolyásolja a kezelő kényelmét azáltal, hogy automatikusan elvégzi az ismétlődő tevékenységeket. A bálázó valós idejű információkat szolgáltat a traktor számára, ami azt jelenti, hogy a kezelőnek nem kell ellenőriznie a bála állapotát a bálázási folyamat befejezéséhez. Az előre beállított bálaátmérő elérése után a traktor leáll és kiüríti a kész bálát majd folytatja a munkát.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Nagy tömeghez extratartós gumiabroncsot

2024. december 16. 16:10

Legelőször az Alliance VF750/50R26, VF650/65R38 és VF620/70R46 méretek lesznek azonnali hatállyal elérhetők.

Terepre tervezve: újdonság érkezett a John Deere-től

2024. december 12. 16:10

Számos feladat végrehajtása hatékonyabbá válik az új Gator XUV 875M géppel, amely mostantól nagyobb rakodókapacitást, több kényelmet kínál.

Jön az AGROmashEXPO 2025!

2024. december 12. 12:40

2025-ben ismét megnyitja kapuit hazánk legjelentősebb mezőgazdasági eseménye, a 43. AGROmashEXPO kiállítás és vásár.

Megújult szervizháttér az AGRI CS Magyarországnál

2024. december 11. 10:40

A Case IH kizárólagos magyar márkakereskedőjeként az AGRI CS Magyarország Kft. számos jelentős átalakulással fut neki 2025-nek.

Egyetlen gépkezelő, két dolgozó traktor? - Új, intelligens technológia a ZF és a Lindner összefogásából

2018. július 25. 13:44

A ZF olyan intelligens technológiát fejlesztett ki, amely képessé teszi a traktort az ismétlődő műveletek “megtanulására” és kezelő nélküli végrehajtására.

Gépészet Videó

STEYR Terrus 6250 - Újabb taggal bővül a modellválaszték

2018. február 21. 09:58

Kiemelkedően magas, 16,8 tonna megengedett össztömegével a Terrus ideális erőgép a különösen nagy kihívást jelentő szántóföldi feladatokhoz.

A traktoros gépcsoportok szabályozásának új lehetőségei

2021. április 3. 06:36

A szabályozás alapja az ISOBUS szabvány, amely lehetővé teszi a monitor, a traktor és a munkagép közötti kommunikációt bármely gyártmány esetén.

Tarló okozta gumiabroncs- és hevederkárosodás

2021. október 5. 11:44

A vastag, erős szárú, alacsonyan vágott tarló sok súlyos, maradandó sérülést okozhat a kombájnok, illetve a kiszolgálást végző traktorok, szállítóeszközök, de még a tarlóművelést végző erőgépek gumiköpenyeinek profiljában, szövetvázában, oldalfalában is.