Gépészet

Magyar sikergépek Abdáról – Hígtrágya-kijuttatás, talajkímélő átrakókocsi, láncos trágyaszóró

Agrofórum Online

Logisztikai eszköznagyhatalom - lehetett olvasni már messziről az A pavilon két bejárata fölé felragasztott hirdetésen a január végi AGROmashEXPO és AgrárgépShow kiállításon. A FLIEGL standjához közeledve már érteni is lehetett, mire gondoltak a cégnél, hiszen, ahogy Ackermann Tamás élő bejelentkezésünkben fogalmazott, "minden logisztikai problémára van megoldásuk".

A FLIEGL Abda Kft. cégvezetője két termékdíjas fejlesztésről is beszélt az Agrofórum Facebook oldalán, elsőként a Fliegl SKATE 2.0 csúszócsoroszlyás hígtrágya-kijuttató rendszert mutatta be nézőinknek, ami tartálykocsira szerelve a plázson kapott helyet.

Magyar mérnökök nélkül nincsen terítőegység

Bár a termék Nemzetközi Termékfejlesztési Díjat nyert a gépesítés kategóriában, a 15 méterről 12 méter munkaszélességre is változtatható terítőegység magyar fejlesztés, Abdán készül, és innen küldik ki Németországba, ahol az összeszerelés zajlik.

A SKATE 2.0 csúszócsoroszlyás hígtrágya-kijuttató rendszer működését a FLIEGL belső standján egyfajta makett segítségével mutatták be. Ezen látható volt a középen elhelyezkedő csiga, valamint alul az ovális furat, aminek nyitottságával szabályozható az átfolyás mértéke, így a gépkezelő könnyedén befolyásolhatja a kijuttatás intenzitását. Minderről a csigavályúban található, mozgatható félvályú gondoskodik.

Magyar fejlesztés kíméli a világ talaját

Hannoverben már bemutatkozott a FLIEGL másik sikerterméke, ami gépesítés kategóriában Hazai Termékfejlesztési Díjat nyert az AGROmashEXPO és AgrárgépShow kiállításon. A FLIEGL ULW 40 Vario gumihevederes átrakókocsi igazi magyar eszköz, az abdai mérkök fejlesztették, és Győr-Moson-Sopron megyében készül. „Ez a gép most bejárja a világot. Dániától Oroszországon át egészen Új-Zélandig eljut” – hangsúlyozta Ackermann Tamás.

A cégvezető kiemelte, hogy a termékdíjat kifejezetten a gumihevederes változat nyerte el, hiszen ezzel a megoldással jelentősen csökkenthető a talajnyomás. A 40-45 tonnás pótkocsi súlya kétszer 2,5, tehát összesen 5 négyzetméterre oszlik el, ami jelentős terheléscsökkentés. „Fontos, hogy ne tiporjuk össze a talajainkat, mert utána sokkal nehezebb lesz fellazítani azokat” – húzta alá a szakember.

A lánc a lelke az új trágyaszórónak

Bár termékdíjat ezúttal nem kapott, mégis nagy érdeklődés övezte a FLIEGL egyik legújabb fejlesztését, aminek világpremierje szintén a hannoveri Agritechnica kiállításon volt. A Franciaországban összeszerelt trágyaszóró acélszerkezete, oldalfala szintén Abdán készül, ám az igazi különlegessége a láncos letoló technológia.

A FLIEGL neve évtizedek óta a letolókocsikkal forrt össze, ám egyes anyagok kijuttatásakor sokkal praktikusabb az AgrárgépShow-n is látott láncos megoldás. Ilyen például a szárnyasok trágyája vagy a mészkőpor. „Ezeket kis mennyiségben szeretnénk kijuttatni, és a hagyományos letolókocsijainkkal ellentétben ebben az esetben nem kell a zsiliprendszert teljes egészében kinyitnunk, azzal könnyedén tudunk szakaszolni” – magyarázta kérdésemre Ackermann Tamás. A gépet egyébként egy 50 tonna teherbírású, robusztus lánccal látták el, hogy intenzív felhasználás mellett se legyen gond vele.

A FLIEGL a termékfejlesztések mellett az értékesítésben is komoly sikerekről számolhatott be a budapesti agrárrendezvényen, ugyanis 2019-ben a szűkülő mezőgazdasági pótkocsi-piacon vezető szerepük volt. Az abdai vállalat és gépeik népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy tavaly minden ötödik forgalomba helyezett mezőgazdasági pótkocsin az alábbi hat betű állt: F L I E G L.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Gyors, erős, pontos – ismerje meg a Köckerling új óriását!

2025. augusztus 6. 16:10

A Köckerling Allrounder 1230 kultivátora nagy munkaszélességgel, precíz mélységtartással és sokoldalú felhasználással hódít a földeken.

Gyengülést hozott a július a mezőgazdasági pótkocsipiacon

2025. augusztus 5. 14:10

Összesen 565 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2025 első hét hónapjában Magyarországon. Ez 7,4 százalékos plusz tavalyhoz képest.

Tízéves mélypontra süllyedt az európai traktorpiac 2024-ben

2025. július 30. 11:10

Drámai visszaesés az európai traktorpiacon: tízéves mélypont, 8,1%-os csökkenés – és a magyar piac még ennél is nagyobbat zuhant.

Hatékony-e a drónos permetezés (2.rész) +videó

2025. július 29. 16:10

Hertelendy Péter növényorvossal meglátogatjuk a drónnal, hagyományos földi géppel permetezett, valamint a nem kezelt kontrol táblát is.

Növelte előnyét a Pronar a mezőgazdasági pótkocsik piacán

2018. április 11. 09:53

Az első három hónapban eladott 338 darab mezőgazdasági pótkocsi 50 százalékos piaci növekedést jelent a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.

Búcsúzunk Tuba Balázstól

2021. szeptember 2. 12:08

Tragikus hirtelenséggel elvesztettük szeretett kollégánkat, Tuba Balázst. 2021. augusztus 31-i rosszullétekor sajnos a leggyorsabb segítség is későn érkezett, az életét már nem tudták megmenteni. Mindannyiunkat nagyon megráztak a történtek; nemcsak egy kollégát, egy barátot vesztettünk el.

Alaposan elhúzott a Fliegl a mezőgazdasági pótkocsipiacon

2023. április 12. 06:38

A januári 80, majd a februári 98 darab után márciusban már 137 darab pótkocsit adtak el itthon – derült ki a Datahouse adataiból.

A magyar mezőgépgyártás hírei

2020. május 3. 08:46

Egy világjárvány kellett ahhoz, hogy belássuk, a mezőgazdaságnak nagyobb szüksége van a digitalizációra, mint hittük.