Logisztikai eszköznagyhatalom - lehetett olvasni már messziről az A pavilon két bejárata fölé felragasztott hirdetésen a január végi AGROmashEXPO és AgrárgépShow kiállításon. A FLIEGL standjához közeledve már érteni is lehetett, mire gondoltak a cégnél, hiszen, ahogy Ackermann Tamás élő bejelentkezésünkben fogalmazott, "minden logisztikai problémára van megoldásuk".
A FLIEGL Abda Kft. cégvezetője két termékdíjas fejlesztésről is beszélt az Agrofórum Facebook oldalán, elsőként a Fliegl SKATE 2.0 csúszócsoroszlyás hígtrágya-kijuttató rendszert mutatta be nézőinknek, ami tartálykocsira szerelve a plázson kapott helyet.
Magyar mérnökök nélkül nincsen terítőegység
Bár a termék Nemzetközi Termékfejlesztési Díjat nyert a gépesítés kategóriában, a 15 méterről 12 méter munkaszélességre is változtatható terítőegység magyar fejlesztés, Abdán készül, és innen küldik ki Németországba, ahol az összeszerelés zajlik.
A SKATE 2.0 csúszócsoroszlyás hígtrágya-kijuttató rendszer működését a FLIEGL belső standján egyfajta makett segítségével mutatták be. Ezen látható volt a középen elhelyezkedő csiga, valamint alul az ovális furat, aminek nyitottságával szabályozható az átfolyás mértéke, így a gépkezelő könnyedén befolyásolhatja a kijuttatás intenzitását. Minderről a csigavályúban található, mozgatható félvályú gondoskodik.
Magyar fejlesztés kíméli a világ talaját
Hannoverben már bemutatkozott a FLIEGL másik sikerterméke, ami gépesítés kategóriában Hazai Termékfejlesztési Díjat nyert az AGROmashEXPO és AgrárgépShow kiállításon. A FLIEGL ULW 40 Vario gumihevederes átrakókocsi igazi magyar eszköz, az abdai mérkök fejlesztették, és Győr-Moson-Sopron megyében készül. „Ez a gép most bejárja a világot. Dániától Oroszországon át egészen Új-Zélandig eljut” – hangsúlyozta Ackermann Tamás.
A cégvezető kiemelte, hogy a termékdíjat kifejezetten a gumihevederes változat nyerte el, hiszen ezzel a megoldással jelentősen csökkenthető a talajnyomás. A 40-45 tonnás pótkocsi súlya kétszer 2,5, tehát összesen 5 négyzetméterre oszlik el, ami jelentős terheléscsökkentés. „Fontos, hogy ne tiporjuk össze a talajainkat, mert utána sokkal nehezebb lesz fellazítani azokat” – húzta alá a szakember.
A lánc a lelke az új trágyaszórónak
Bár termékdíjat ezúttal nem kapott, mégis nagy érdeklődés övezte a FLIEGL egyik legújabb fejlesztését, aminek világpremierje szintén a hannoveri Agritechnica kiállításon volt. A Franciaországban összeszerelt trágyaszóró acélszerkezete, oldalfala szintén Abdán készül, ám az igazi különlegessége a láncos letoló technológia.
A FLIEGL neve évtizedek óta a letolókocsikkal forrt össze, ám egyes anyagok kijuttatásakor sokkal praktikusabb az AgrárgépShow-n is látott láncos megoldás. Ilyen például a szárnyasok trágyája vagy a mészkőpor. „Ezeket kis mennyiségben szeretnénk kijuttatni, és a hagyományos letolókocsijainkkal ellentétben ebben az esetben nem kell a zsiliprendszert teljes egészében kinyitnunk, azzal könnyedén tudunk szakaszolni” – magyarázta kérdésemre Ackermann Tamás. A gépet egyébként egy 50 tonna teherbírású, robusztus lánccal látták el, hogy intenzív felhasználás mellett se legyen gond vele.
A FLIEGL a termékfejlesztések mellett az értékesítésben is komoly sikerekről számolhatott be a budapesti agrárrendezvényen, ugyanis 2019-ben a szűkülő mezőgazdasági pótkocsi-piacon vezető szerepük volt. Az abdai vállalat és gépeik népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy tavaly minden ötödik forgalomba helyezett mezőgazdasági pótkocsin az alábbi hat betű állt: F L I E G L.