Gépészet

Nikola Badger: brutális gyorsulás egy pick-up-tól, ha megvalósul

Agrofórum Online

A Nikola Corp. vállalatot a utahi Salt Lake City-ben alapította Trevor Milton, aki szeptember 21-én távozott az elnöki székből, miután azzal vádolták meg a társaságot, hogy nem valós információkat közöltek a technológiájukról. Ezt a Nikola társaság és személyesen Trevor Milton is tagadta. Két nappal a jelentés közzététele előtt a General Motors bejelentette az előzetes megállapodást, amely alapján 2 milliárd dollár értékben részesedést szereztek az induló cégből, amely a Badger pick-up gyártását tűzte ki célul.

Amikor Trevor Milton 2020 februárjában bemutatta a Badger modellt, azt mondta, reméli, hogy valamikor riválisa lesz a Ford F-150-nek, amely az Egyesült Államok legkeresettebb járműve immár négy évtizede. Kétféle konfigurációban kapható majd a Nikola újdonsága: akkumulátor és hidrogén-üzemanyagcellák szolgálják a haladást, 600 mérföldes, azaz 960 kilométeres hatótávolsággal és utóbbi esetben 80 000 dolláros árral. A 96 kilométer/órás tempóra 2,9 másodperces gyorsulást ígért a Nikla a 906 lóerős teljesítményű és 1320 Newtonméter forgatónyomatékú autótól. Vontatni 3,6 tonnás utánfutót lehetne a majdani pick-uppal a gyári adatok szerint.

A Nikola július 29-én kezdte el felvenni az előrendeléseket, még azelőtt, hogy bárki megismerhette volna a prototípust vagy akár a gyártási tervet. Trevor Milton ígéretet tett a Nikola Badger részleteinek megismertetésére és eredetileg szeptemberre tervezték ezt az eseményt, majd decemberre ütemezték át, és végül határozatlan időre elhalasztották, miután lemondott. A Nikola cég arra összpontosított, hogy tagadja a megtévesztésre vonatkozó állításokat.

A startup az alapító iratokban leszögezte, hogy csak akkor hozza piacra a pick-up-ot, ha talál autógyártó partnert a fizikai megvalósításhoz. A folyamatos feszültségek és viták veszélybe sodorták a GM-mel kötött megállapodást, de november 30-án új megállapodást jelentettek be a GM-mel. A Badger tervét elvetették, és a GM kiszállt a Nikola vállalatból, és csak arra korlátozta szerepét, hogy üzemanyagcellákat szállítson a Nikola pick-up-ok számára.

A Nikola azt állítja, hogy most az akkumulátoros és üzemanyagcellás nehéz pick-up forgalomba hozatalára összpontosít. A cég megerősítette azt is, hogy visszatérítette a Badger modellre az előrendelések során befizetett összes pénzt.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Tartja az ütemet a magyar mezőgazdasági pótkocsipiac

2025. május 7. 13:10

Idén eddig összesen 258 mezőgazdasági pótkocsit adtak el, ami 2,4 százalékos plusz éves alapon.

Új DeereNS kombájnok – Digitalizált betakarítás

2025. május 1. 16:10

A John Deere betakarítógépek új modellsorai, a T5/T6, S7 és X9 kombájnok a teljes betakarítási folyamat automatizálását elvégzik.

Letolós vagy láncos? Szervestrágyázás Fliegl módra

2025. április 25. 16:10

A szerves anyag visszapótlásának fontossága az utóbbi években jelentősen megnőtt, melyhez számtalan gyártó kínál eszközöket.

A Hardi AEON permetezőgép Dombiratoson is bizonyít + videó

2025. április 24. 16:10

A Hardi AEON típusú permetezőgéppel kapcsolatos másodéves tapasztalatokról készült gazdainterjú Dombiratoson. A gép beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

Felére zuhant az újautó-piac, özönlenek a használtak az országba

2020. május 7. 09:21

Összesen 45 896 személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon 2020. első négy hónapjában. Ez 17 százalékos csökkenés 2019. hasonló időszakához képest.

800 km is lehet a hatótávja az új elektromos Ram pick-up-nak

2023. április 16. 15:17

A modellt várhatóan 2025-ben kezdik forgalmazni az Egyesült Államokban, előrendeléseket már felvesznek.

A Ford évente félmillió elektromos pick-up gyártását tervezi

2023. április 9. 05:36

Az új gyár építésének tavalyi megkezdése óta a Ford már elindította egy új generációs elektromos pick-up fejlesztését T3 kódnéven, amelyet 2025-től a BlueOval City-ben gyártanak.

Már 1978-ban előrukkolt a VW az elektromos mobilitás korai úttörőjével

2020. március 22. 08:21

A Volkswagen T2-esen alapuló elektromos VW kisteherautó formájában a hannoveri székhelyű vállalat ténylegesen megmutatta a jövőbeli ID. BUZZ elődjét.