Gépészet
Fizetett tartalom

Szállítani mindig kell – aktualitások a mezőgazdasági logisztikában

Fliegl Abda Kft.

A covid-járvány okozta világgazdasági nehézségek után most újabb kihívásokkal szembesülnek az élelmiszer-előállítók is. Az eddig megszokottaktól eltérően, szinte minden területen nehezebb a termelés körülményeinek biztosítása, melyet a jelenlegi geopolitikai helyzet, az üzemanyagárak folyamatos emelkedése, a forint gyengülése és a piaci környezet aktuális változásai még inkább megnehezítenek. Ez igaz a szállítójármű-gyártására is. Munkatársunk Ackermann Tamással, a FLIEGL ABDA Gépgyártó Kft. cégvezetőjével készített interjút az agrárlogisztika aktualitásairól.

A Fliegl Abda Kft.-t hogyan érintik ezek a változások? Milyen hatásuk van a piacra?

A kereskedőink által megrendelt mennyiségek az idén tovább nőttek, azonban a gyártási körülmények ebben a szektorban is nehezebbé váltak, aminek eredményeként a korábbinál sokkal nagyobb előrelátás szükséges a kívánt mezőgazdasági (szállító)eszközök beszerzéséhez.

Szerencsére ez az előrelátás nem csupán a gazdáknál figyelhető meg, de viszonteladó partnereinknél is tettenérhető, így könnyítve meg a felkészülést a szezonális munkákra.

Fliegl Abda Kft. Magyarországon továbbra is piacvezető, ami széles gyártási palettájának és korszerű eszközeinek köszönhető. Milyen fejlesztések történtek az elmúlt időszakban?

Tekintettel az egyre növekvő felhasználói igényekre folyékony műtrágyák szállítására is alkalmas, 14 m3-es tandemfutóműves műanyag eszközökkel növeltük a tavaszi munkákhoz szükséges tartálykocsik választékát. Az üvegszál-erősítésű műanyag tartályok nyomásmentes működési kivitelben, 6 m3 és 29 m3 között 11 különböző méretben rendelhetők.

Milyen szempontokat tartottak szem előtt a műanyagtartályos kocsik kifejlesztésénél?

Egyrészt szerettük volna csökkenteni az eszközök önsúlyát, hogy ezáltal növelhessük a hasznos súlyt, ezzel is gazdaságosabbá téve a terméket, illetve gyorsítva annak megtérülését. Másrészt célunk volt elérni az agresszív anyagok (pl. folyékony műtrágya) jobb tűrését.

Ebből a szériából a TFW típusú tartálykocsi egy egyszerű szállítóeszköz. Az acél alváza és az üvegszál-erősítésű, műanyag tartályának köszönhetően kedvező az önsúlya és alacsony a súlypontja, ami miatt előnyös választás a nagy fajsúlyú, folyékony anyag szállítására. Szivattyú nem került beépítésre, a tartály nem nyomástartó edény, ezért az üzemben tartása és időszakos műszaki vizsgája is egyszerűbb. A tartály feltöltése a hidraulikus mozgatású tolótetőn keresztül is lehetséges.

A permetezőgépek vízigényének megfelelően ütemezett kiszolgálása döntő fontosságú a növényvédelmi munkák során. A tápanyag-utánpótlásban pedig a hígtrágya szántóföldre juttatása bír hasonló fontossággal. Milyen eszközöket ajánlana a tavaszi munkákhoz?

Utóbbihoz különféle méretű tartálykocsikat kínálunk különböző hígtrágya-kijuttató adapterekkel: horganyzott acélból, rozsdamentes acélból vagy műanyagból; vákuumos, excentercsigás vagy centrifugál szivattyúval, illetve ezek nélkül (szállító kivitelben) közútra vagy földön végzett munkákhoz optimalizálva.

VFW típusú tandem tartálykocsi

A korábbi években megszokott kedvező árú, akciós, vákuumos, horganyzott pótkocsikra továbbra is nagy a kereslet, melyek zömét elsősorban a permetezéshez szükséges vízszállításhoz vásárolják.

Legnépszerűbb modelljeink a VFW típusú egytengelyes és tandem tartálykocsik – 6,2 m3, 8,6 m3, 10,6 m3 és 12 m3 méretekben –, melyek alsókapcsolású vonórúddal és többféle vonófejjel (K-80, Piton-Fix, DIN 40) elérhetőek.

Emellett strapabíró BPW tengellyel rendelkeznek, 25 km/h kivitelben készülnek széles abroncsokkal és tetőtöltő-előkészítéssel.

Milyen mezőgazdasági szállítóeszközök tálhatóak még a kínálatukban?

A változó igényekhez igazodva – a gazdaságosság jegyében – a betakarítási munkákhoz kapcsolódó szállítási tennivalók során is magas megtérüléssel járó logisztikai megoldásokat kínálunk. Termékpalettánkon megtalálhatóak a hagyományos mezőgazdasági billentő pótkocsik, a teknős pótkocsik, illetve a keretes és keret nélküli bálaszállítók is.

Eladási darabszámaink évről évre nőnek a letolórendszerű (ASW és ADS típusú) pótkocsik tekintetében is, melyek terményszállítóként, átrakókocsiként és trágyaszóróként is egyaránt használhatóak. Szerencsére elmondható, hogy már a magyar felhasználók is egyre tájékozottabbak ezen ürítési mód rendkívüli előnyeit illetően, melyek a Fliegl többi termékéhez hasonlóan garantálják a gazdaságos használatot és a beruházás gyors megtérülését, melyet kitűnően egészít ki a vállalat hazai gyártói és szervizháttere.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A Väderstad növeli a Spirit gabonavetőgépek kapacitását

2024. november 15. 13:10

2024 októberétől minden 6 méter munkaszélesség feletti Väderstad Spirit vetőgép, valamint a 4 méteres Spirit 400C tartálya 5000 literesre bővül.

Innováció és fejlesztések üzemközelből, fókuszban a hűtve tárolás

2024. november 12. 09:10

November 28-án Kecskeméten rendezik meg a HETECH Group éves Szakmai Napját. A fókuszban idén a hűtve tárolás áll.

700 fölött az idei mezőgazdasági pótkocsieladások

2024. november 5. 16:10

A pótkocsieladások számát nézve ugyanakkor a múlt havi 50 darabos mennyiség a legalacsonyabb volt ebben az évben.

A Massey Ferguson bemutatja az MF 5M szériát – 6 árbajnok típus 95 és 145 lóerő teljesítmény között  

2024. október 28. 15:10

Az MF 5700 M sorozat sikerére építve az új, megbízható és hatékony MF 5M sorozat számos teljesítményt növelő, gyárilag beépített funkciót tartalmaz.

Miért kell a kombájnt átrakó kocsival kiszolgálni? - Mit kínál a Fliegl erre a célra?

2018. június 22. 10:55

A kombájn hasznos idejét, vagyis amikor arat, dolgozik a kasza, az átrakó kocsi használata, a menet közbeni ürítés, a folyamatos elszállítás jelentősen megnöveli.

Három hónap után magára talált mezőgazdasági pótkocsipiac

2019. augusztus 10. 08:03

Júliusban is a március óta piacvezető Fliegl nyerte az eladási versenyt, 43 darabbal és 18 százalékos piaci részesedéssel végeztek az élen.

Növelte előnyét a Pronar a pótkocsipiacon

2021. március 9. 08:02

Csak a februárt nézve a Pronar összesen 19 darabos forgalomba helyezése 22 százalékos piaci részesedésnek felel meg és piacvezető helyet biztosít.

Felére zuhant a mezőgazdasági pótkocsipiac - a Fliegl továbbra is piacvezető

2020. augusztus 10. 10:02

Júliusban 127 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 46 százalékos csökkenés 2019 azonos időszakához képest.