Az első Tesla Cybertruck végre eljutott a vásárlókhoz, az AWD változat ára 79 990 dollártól (kb. 28 millió forint) indul az Egyesült Államokban, a 60 999 dolláros (kb. 21,4 millió forint) RWD alapmodell jövőre érkezik, a Cyberbeast csúcsmodell 99 990 dollárba, mintegy 35 millió forintnyi pénzbe került.
A tisztán elektromos meghajtású pickup modellt egy nagyszabású eseményen mutatták be a Tesla Gigafactoryjában, a texasi Austinban, amelyet élőben közvetítettek az X-en, a korábbi Twitteren. Elon Musk vezérigazgató azzal kezdte az eseményen, hogy kijelentette: „Van itt egy autó, amelyről a szakértők azt mondták, hogy soha nem készül el. Azt hiszem, ez a legjobb termékünk.”
Úgy is hivatkozott rá, mint „jobb pickup, mint egy pickup, és jobb sportautó, mint egy sportautó, ugyanabban a csomagban”.
A Cybertruck megtartotta rozsdamentes acél karosszériáját a gyártásban, és Elon Musk azt állítja, hogy ez nagyobb torziós merevséget biztosít a Cybertrucknak, mint egy McLaren P1. Elon Musk a „törésálló üveget” is megemlítette, amely látványosan megbukott a 2019-es eredeti bemutató rendezvényen, amikor a Tesla tervezője, Franz von Holzhausen egy fémgolyót dobott az ablakokra.
Ezúttal von Holzhausen egy baseball-labdát dobott az ablakra, hogy megmutassa tartósságát, és a baseball visszapattant.
A Cybertruck 5,68 méter hosszú, tükrökkel számolva 2,41 méter széles, a magassága pedig 1,79 méter. 44 centiméteres a hasmagasság felemelt légrugókkal. A vontatási kapacitása 3,4 tonna az alapmodellnél, amelyben egy motor van, itt a hatótávolság 403 km. Ez a modell 2025-ben érkezik.
Az összkerékhajtású változat 4,99 tonnát tud vontatni és 547 km a hatótávolsága, a teljesítménye pedig 600 lóerő. A csúcsmodell, amelyet Cyberbeastnek hívnak, szintén 4,99 tonnát tud vontatni és 515 km-es a gyári adat szerinti hatótávolsága. Ennek modellnek brutális, 845 lóerős a teljesítménye.
„A kiszállítások elkezdődnek” – mondta Elon Musk, miközben a Cybertruckok sora kihajtott a színpadra az eseményen, és átadták őket tulajdonosaiknak. Rejtett kilincsek vannak az autón, az első ajtók pedig a B-oszlopon lévő gombbal nyílnak – írta a Car and Driver.
A Tesla állítása szerint az akusztikus üveg „olyan csendesen tartja az utasteret, mint a világűr”, a 18,5 hüvelykes központi érintőképernyőt pedig egy másodlagos, 9,4 hüvelykes képernyő egészíti ki a hátul utazóknál.
(Fotó: Tesla)