Gépészet

Megnövelt hatótáv, fokozott hatékonyság: itt az új Audi Q4 e-tron

Agrofórum Online

Következetesen halad tisztán elektromos modelljei kínálatának növekedési pályáján az Audi. A most megújult Q4 e-tron sorozat a 2024-es modellévre áthangolt futóművel, tovább fokozott gazdaságossággal, karakteres hanggal és bővített alapfelszereltséggel érkezik.

A továbbfejlesztett hajtáskoncepció és a megnövelt töltőteljesítmény mellett az Audi a vezetéstámogató rendszerek funkciókörét is bővíti, az extrafelszereltségként rendelhető Adaptív menetasszisztens (Adaptive Cruise Assist) például már a sávváltást is támogatja.

A Q4 e-tron minden változata nagyméretű, 77 kWh nettó, azaz kihasználható (82 kWh bruttó, azaz névleges) energiatároló képességű akkumulátorral készül, amelynek optimalizált cellakémiai jellemzői révén tovább nőtt az egyenáramú (DC) töltőteljesítmény.

Ennek megfelelően ideális körülmények között mintegy 28 perc alatt tölthető fel tízről kapacitása nyolcvan százalékára az akkumulátor, míg a quattro modellek maximális egyenáramú töltőteljesítménye már 175, míg a hátsókerékhajtású változatoké 135 kilowatt.

80 százalék az élettartamért

Az úgynevezett akkumulátorvédő funkció automatikusan 80 százalékra korlátozza a töltöttségi szintet, ami az akkumulátor élettartama szempontjából előnyös. Az intelligens utazás- és töltéstervezés során az e-tron útvonaltervező a nagyteljesítményű, azaz ultragyors töltőállomásokat (High Power Charging; HPC) helyezi előtérbe.

A javasolt útvonalat követve, a rendszer már menet közben elindítja az akkumulátor előzetes kondicionálását, mielőtt még az új Audi Q4 e-tron az előre kiválasztott és lefoglalt töltőállomáshoz érne.

Egy-egy HPC-töltőállomás úticélként választásakor önműködően aktiválódik az akkumulátor termikus kondicionálása, így a töltőoszlopra csatlakoztatva már a lehető leggyorsabban feltölthető.

Első alkalommal kerülhet sor az Audi Q4 e-tron sorozat akkumulátorának utólagos kondicionálására, amely során a jármű hőmenedzsment-rendszere megfelelően le is hűtheti az akkumulátort, például, ha a vezetést vagy a töltést követően hőmérséklete túllép egy meghatározott értéket.

Új hajtásrendszer fokozott gazdaságossággal és nagyobb teljesítménnyel

Akár hátsókerékhajtással, akár quattro összkerékhajtással készül, az Audi Q4 e-tron hátsó tengelyén állandó gerjesztésű szinkronmotor (PSM) dolgozik. Modellfrissítése során az Audi Q4 e-tron család teljes egészében új fejlesztésű PSM-gépet kapott, amelyet megnövelt hatékonyság és teljesítményszint jellemez.

Az egyes modellek így egyszerre szolgálhatnak a nagyobb hatótáv és az intenzív vonóerő erényeivel, az Audi Q4 Sportback 45 e-tron például a WLTP ciklus szerint akár 562 kilométer hatótávot is kínálhat.

Kedvezőbb kormányzási reakciók

Az Audi-gének jegyében átdolgozott futóműhangolás gondoskodik a tovább fokozott kényelem, a vezetés még élvezetesebb élménye és a megnövelt stabilitás közötti egyensúlyról.

Legyen szó az alapkivitelű felfüggesztésekről, a sport- vagy a csillapításszabályzással kiegészített futóműről, mindhárom megoldás számára önálló kormányzási karakterisztikát és lengéscsillapító-hangolást fejlesztettek ki a tervezők. Az eredmény pedig harmonikus lengési tulajdonságokban, kedvezőbb kormányzási reakciókban és a karosszériamozgások még pontosabb kontrolljában mutatkozik meg.

Új funkció: támogatott sávváltás

Az Audi Q4 e-tron sorozat modellfrissítése extrafelszerelésként – és az Adaptív menetasszisztenssel (Adaptive Cruise Assist) kombinálva – első ízben tartalmazza a Támogatott sávváltás (Assisted Lane Change) funkcióját, amely 90 kilométer/óra felett, autópálya-közlekedés során áll rendelkezésre.

E technika a Vezetéstámogató rendszerek pro csomagjának, illetve a Vezetéstámogató rendszerek védelmi és figyelmeztetőfunkció plusz csomagjának része, és az MMI-rendszeren keresztül aktiválható.

(Kép: Audi)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Újfajta tömörítőrendszert kaptak az Amazone ekék

2025. január 23. 14:10

A fordulókban, a táblahatárhoz közel végzett szántás is probléma nélkül elvégezhető az integrált tömörítőrendszerrel.

Új autonóm gépeket és technológiákat mutatott be a John Deere

2025. január 22. 12:10

Az autonóm technológiák segíthetnek abban, hogy a gazdák pótolják a hiányzó képzett munkaerőt, ami már globálisan problémát jelent.

A tárolósátrak mellett új terméket vezetett be a Gravetti

2025. január 22. 10:10

A tárolósátor fogalommal összefonódó Gravetti Kft. idén Hódmezővásárhely és Mezőfalva mellett tette le a voksát az AGROmashEXPO helyett.

Négyes jubileum és gépújdonságok az ANDEST-2005 Kft.-nél az AGROmashEXPO-n!

2025. január 18. 10:10

A 2025-ös AGROmashEXPO kiállításra jól ismert termékeket és számos újdonságot is felvonultat a cég, amelyek az „A” pavilon 207A standján lesznek megtekinthetők.

Mi jön a dízel után gáz- vagy elektromos hajtás?

2019. január 1. 13:33

A dízelmotor örököse a hibrid- és a metánhajtás lehet. A teljes elektromos hajtással szintén kísérleteznek, de bevezetésére még várni kell. A dízel napjai a mezőgazdaságban megvannak számlálva.

A BMW távolról vezérelt fejlesztési modellekkel tesztelt az Alpokban

2023. december 9. 09:10

Az Osztrák Alpok gleccserein megrendezett Innovation@Summit eseményen mutatkozott be az októberben debütált BMW 5-ös sorozat, illetve a távolról vezérelt fejlesztési modellek technológiai innovációi, a mesterséges intelligencia és a nagymértékben automatizált járművezetés.

Az új Land Cruiser lehet a Toyota legsokoldalúbb típusa

2023. november 4. 11:10

Hosszú távon bármilyen hajtásláncopciót el tud képzelni új generációs globális zászlóshajójában a Toyota, beleértve az összes jelenlegi ismert villamosított alternatívát.

Ilyen lesz a debreceni BMW!

2024. április 17. 13:10

A BMW Group új tanulmányautója első ízben enged betekintést a Neue Klasse modellgeneráció SAV karosszériaváltozatába.