A Fliegl soha nem szerepelt még ilyen nagy (500 négyzetméteres) standdal az AGROmashEXPO–AgrárgépShow kiállításon, így lényegében a teljes termékkínálatukat meg tudták mutatni az érdeklődő gazdáknak.
„Ezúttal a hagyományos billenős szállítóeszközöket némileg háttérbe szorítottuk, inkább a tápanyag-utánpótlásra koncentráltunk a hígtrágyaszállító és -kijuttató tartálykocsik révén. Ebből egy 30 ezer literes változatot hoztunk el, emellett látható volt egy láncos, letolós trágyaszórónk is. Az elmúlt pár évben vált ez a vonal fontos beruházási tétellé Magyarországon” – emelte ki Ackermann Tamás, a Fliegl Abda Gépgyártó Kft. cégvezetője.
Tény, hogy a növénytermesztőkkel ellentétben tavaly az állattenyésztők jó irányba tudtak haladni, nem voltak annyira kiszolgáltatva a terménypiac viszontagságainak, így talán a beruházásokra is többet tudnak fordítani. A telepeken keletkező szerves trágyák hasznosítása pedig jó kiegészítője lehet a műtrágyázásnak, amit szintén elért az inputanyagokat általánosságban sújtó drágulás.
A Fliegl standjának „éke” volt a Hazai Termékfejlesztési Díjjal jutalmazott, 25 köbméteres VARIO ULW 25 egytengelyes átrakókocsi. Ez már egy továbbfejlesztett változat, hiszen kibővült azzal a funkcióval, hogy akár vetőgép is tölthető vele. Ezt célozza a 35 fokban dönthető ferde átrakócsiga, valamint a hidraulikusan állítható kidobólemez, de mérleggel is el van látva.
„A tavalyi csapadékos időszakokban bebizonyosodott, hogy bizonyos szállítóeszközökkel már nem lehet rámenni a talajra, mert olyan talajtaposási kárt okozhatunk, ami csak több év alatt visszafordítható. A kombájnt sem érdemes kiközelítő eszköznek használni, itt lép be tehát a képbe a speciális átrakókocsi, amely révén elkerülhető, hogy gondok akadjanak a betakarítás során” – mutatott rá Ackermann Tamás.
A Fliegl standján látható volt – egyebek mellett – egy rakományrögzítővel ellátott bálaszállító is, amellyel nagy távokat lehet biztonságosan megtenni. Újdonságnak számított a teknős kocsi, ám ezt nem gabonához, hanem kimondottan ömlesztett anyagok (kavics, kő és más építőanyagok) szállítására fejlesztettek ki.
Ha elindulnak az ÁTK-pályázatok, akkor ezt a teknős kocsit a telephelyi beruházásokon is jól lehet majd használni, de aki úgy érzi, hogy nem tudja teljes mértékben kihasználni, annak érdemes megfontolnia a bérlés lehetőségét.