22℃ 15℃
június 9. Félix, Előd, Annamária, Annabella
Gépinfo

Négy ok, ami miatt a gatyánk rámegy az elektromos autó javítására

Agrofórum Online

Az elektromos autók fenntartása alapvetően olcsóbb, mint a hagyományos robbanómotoros autóké. Viszont ha balesetben sérülnek, a javítás sokba kerülhet.

Egy német biztosítócég a saját kutatásai alapján – hiszen a biztosítók számára is zsebbe vágó lehet – úgy számolja, hogy az elektromos autók javításának költsége a hasonló kategóriájú benzin- vagy dízelüzemű járművekhez képest körülbelül 30-35%-kal magasabb. Ennek a jelenségnek négy alapvető oka van.

Mi teszi drágábbá a javítást?

Egyrészt az esetleg károsodott akkumulátorok hibájának azonosítása, javítása vagy cseréje hatalmas összegbe kerülhet. Másrészt a nem működő elektromos autók javítása nehézkes. Sokszor egy balesetet követően annyi ideig tart, mire a szerviz foglalkozik velük, hogy végeredményben javíthatatlanná válnak. Harmadrészt az elektromos autót javító műhelyek hosszú határidőkkel dolgoznak, negyedrészt az óradíjuk is magas.

Egységesíteni kell az eljárásrendet

Annak érdekében, hogy ez a helyzet megváltozzon és a költségek csökkenjenek, a biztosítási ágazat elvárja a gyártóktól, hogy az akkumulátorokat a balesetektől védjék, már a tervezéssel. Fontos az is, hogy közvetlenül a baleset utáni állapotukat felmérjék. És nem utolsósorban szükséges olyan iránymutatásokat kidolgozni, amelyek gazdaságilag és környezetvédelmi szempontból is fenntartható eredményt jelentenek, ha az akkumulátorokat javítani vagy részlegesen akár cserélni kell.

A balesetes elektromos járművek javításához is olyan szempontok kidolgozása szükséges, amivel egységesíteni lehet a folyamatot. Ez környezetvédelmi érdek is. Hiszen bár az elektromos autók fogyasztása alacsony és az áruk is megfizethető, az emberek mégis kevésbé választják majd őket, ha rájönnek, mennyibe fáj nekik a szervizelés.

Ugyanakkor a biztosítócég a tanulmányában arra is rámutatott, hogy az elektromos autók tulajdonosai 5-10%-kal kevesebb balesetet okoznak, mint a benzin- vagy dízelüzem autóké.

Fotó: Pixabay

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Töretlenül nő a kereslet az akkumulátoros gépekre

2025. június 7. 14:10

Egyre népszerűbbek Magyarországon is az akkumulátoros kerti gépek és a robotfűnyírók – a Husqvarna szerint a piac szárnyal.

50 éves a Fliegl: fél évszázada a mezőgazdaság szolgálatában! 

2025. június 3. 11:10

Érzelem, innováció és közösség: így ünnepelt együtt a Fliegl család és partnerei a cégcsoport fél évszázados történetét.

Újabb innovációs díjat nyert az AMAZONE

2025. május 4. 13:10

Az AMAZONE 2025-ben sorozatban másodszor nyerte el a stern Innovációs Díjat, megerősítve vezető helyét a mezőgazdasági technológiában.

AXIÁL-NEXT márkanévvel erősítik a digitális átállást        

2025. május 2. 13:10

A magyar gépforgalmazó óriás vállalat egységes márkaként vezeti be digitalizációs megoldásait, AXIÁL-NEXT néven.

Kína vizsgálatot indít az európai uniós sertéshús ellen

2024. június 25. 11:40

A dömpingellenes vizsgálat válasz lehet arra, hogy az Európai Unió jelentősen megemelte a kínai elektromos autókra korábban kivetett vámokat.

Mennyire lehet álomautó a BYD Magyarországon?

2023. október 28. 08:10

A régióban elsőként Magyarországon kezdte meg árulni tisztán elektromos autót a kínai BYD autógyártó.

Tesla-hasonmás e-autóval támad a kínai mobiltelefon-gyártó

2023. november 25. 09:10

Kínában bemutatták az európai piacon még csak a mobiltelefonjairól és okos kiegészítő eszközeiről ismert Xiaomi márka első elektromos autóját, amelyet Xiaomi SU7-nek neveztek el.

Új elektromos autók a Szent István Egyetem járműparkjában

2021. január 21. 05:37

Várhatóan 30%-kal fogja csökkenteni a Szent István Egyetem járműparkjának üzemanyag-felhasználását az a tizenhárom hófehér, elektromos Volkswagen e-Golf típusú gépjármű, amelyeket a napokban vehettek használatba az Egyetem campusai.