Gépinfo

Négy ok, ami miatt a gatyánk rámegy az elektromos autó javítására

Agrofórum Online

Az elektromos autók fenntartása alapvetően olcsóbb, mint a hagyományos robbanómotoros autóké. Viszont ha balesetben sérülnek, a javítás sokba kerülhet.

Egy német biztosítócég a saját kutatásai alapján – hiszen a biztosítók számára is zsebbe vágó lehet – úgy számolja, hogy az elektromos autók javításának költsége a hasonló kategóriájú benzin- vagy dízelüzemű járművekhez képest körülbelül 30-35%-kal magasabb. Ennek a jelenségnek négy alapvető oka van.

Mi teszi drágábbá a javítást?

Egyrészt az esetleg károsodott akkumulátorok hibájának azonosítása, javítása vagy cseréje hatalmas összegbe kerülhet. Másrészt a nem működő elektromos autók javítása nehézkes. Sokszor egy balesetet követően annyi ideig tart, mire a szerviz foglalkozik velük, hogy végeredményben javíthatatlanná válnak. Harmadrészt az elektromos autót javító műhelyek hosszú határidőkkel dolgoznak, negyedrészt az óradíjuk is magas.

Egységesíteni kell az eljárásrendet

Annak érdekében, hogy ez a helyzet megváltozzon és a költségek csökkenjenek, a biztosítási ágazat elvárja a gyártóktól, hogy az akkumulátorokat a balesetektől védjék, már a tervezéssel. Fontos az is, hogy közvetlenül a baleset utáni állapotukat felmérjék. És nem utolsósorban szükséges olyan iránymutatásokat kidolgozni, amelyek gazdaságilag és környezetvédelmi szempontból is fenntartható eredményt jelentenek, ha az akkumulátorokat javítani vagy részlegesen akár cserélni kell.

A balesetes elektromos járművek javításához is olyan szempontok kidolgozása szükséges, amivel egységesíteni lehet a folyamatot. Ez környezetvédelmi érdek is. Hiszen bár az elektromos autók fogyasztása alacsony és az áruk is megfizethető, az emberek mégis kevésbé választják majd őket, ha rájönnek, mennyibe fáj nekik a szervizelés.

Ugyanakkor a biztosítócég a tanulmányában arra is rámutatott, hogy az elektromos autók tulajdonosai 5-10%-kal kevesebb balesetet okoznak, mint a benzin- vagy dízelüzem autóké.

Fotó: Pixabay

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Éjszakai kiadás készült a Claas traktorokból

2024. november 21. 15:10

Exkluzív verzióban érhető el az Arion 550 Cmatic és 660 Cmatic, valamint az Axion 830 Cmatic, 870 Cmatic, 930 Cmatic és 960 Cmatic.

A Ford felfüggeszti az F-150 Lightning elektromos pickup gyártását

2024. november 20. 12:10

A Ford elektromos autók részlege jó ideje veszteségeket termel. 6 hétre fel is függesztik az elektromos kisteherautójuk gyártását.

Itt a Piaggio Porter NPE: elektromos kisteherautó agrárcélokra is

2024. november 19. 12:10

Az elektromos motor segítségével a Porter NPE maximális teljesítménye 150 kW, a folyamatos teljesítménye pedig 60 kW.

Egyre szebbek a Steyr traktorok, az új Plus modellek mindenkit letaglóztak

2024. november 18. 13:40

A homlokrakodóval is felszerelhető traktorok maximális hátsó emelési kapacitása 5 tonna, de a pótkocsihúzás sem idegen feladat számukra.

Ember feletti teljesítmény - elképesztő rekordok a 18. Országos Fakitermelő Bajnokság döntőjében

2019. szeptember 12. 07:37

A hétvégi versenyre a tavasz óta tartó regionális elődöntőkön keresztül kerülhettek be a csapatok. A döntőben 40 csapat két fordulóban mérhette össze tudását.