Új termelőket keres a MyFarm, leginkább a Dunántúlon és Pest vármegyében. A cél az, hogy az ország minél több pontján elérhető legyen a zöldségkosarak házhoz szállítása.
A vállalat tervei között szerepel egy központi logisztikai rendszer létrehozása is. Ezzel tovább könnyítené a gazdálkodók munkáját, és lehetővé tenné, hogy kizárólag a termeléssel foglalkozhassanak.
Az öt kertet üzemeltető MyFarm közösségi kertmodelljének alapja a közvetlen együttműködés a termelők és a vásárlók között, kihagyva az értékesítési láncból a kereskedőket.
Ez a modell számos előnyt kínál mindkét fél számára. A vásárlók friss, vegyszermentes zöldségeket kapnak ismert forrásból, tervezhető beszerzéssel és jobb áron. A termelők számára pedig biztosított a stabil és kiszámítható jövedelem, mivel a vásárlók előre kifizetik a szezonra bérelt parcellákat. A gazdák ezen a földön megtermelik a zöldséget, amit aztán heti vagy havi rendszerességgel juttat el a cég a fogyasztókhoz.
Hobbinak indult
Kövesdi Gábor, a MyFarm alapítója pár évvel ezelőtt hozta létre a céget, aki, mint azt nyilatkozta, elsősorban édesapjának szeretett volna munkahelyet teremteni ezzel a vállalkozással, csak később ismerte fel abban rejlő üzleti lehetőséget.
A tavalyi évben pörögtek fel az események, amikor a befektetők számára is kezdett érdekessé válni a növekvő kosárközösség. Az alapító elsősorban olyan befektetőt fogad szívesen, aki nem csupán pénzügyi befektetést, de pl. szakmai tudást, innovációt is hoz magával.
Ez a személy Balogh Péter „Petya” lett, aki egy korábbi start-up-ban már támogatta Kövesdit. Az erősités ezzel nem ért véget, hiszen ezt követően Kercsmár András, az első hazai, franchise-alapon működő McDonald’s tulajdonosa csatlakozott a csapathoz, és jelölte meg az irányt.
Ez pedig nem volt más, mint a modellváltás, majd a külföldi értékesítés. A modellváltás eredmény az, hogy nem a gazdák szállítják ki a termékeiket, hanem ezt felváltja a MyFarm franchise logisztikai rendszere.
Ennek a modellnek várhatóan az is az előnye lesz, hogy a gazdák sikeresebben tudják érdekeiket érvényesíteni, így a magokat, a palántákat és a bio permetszereket a jelenleginél jóval kedvezőbb áron is beszerezhetik.
Más, mint a legtöbb kosárközösség
A MyFarm abban tér el a legtöbb kosárközösségtől, hogy a vállalat folyamatosan támogatja a termelőket, szakmai, marketing és értékesítési segítséget nyújt számukra. Így azoknak csak a termeléssel és a kiszállítással kell foglalkozniuk, ezzel jelentősen hozzájárul a gazdák sikeréhez és a vállalat növekedéséhez.
Hasonlóan működő modellek külföldön jól ismertek, az USA-ban például a Community Supported Agriculture (CSA) modell hasonló elveken működik, és nagy népszerűségnek örvend. Franciaországban az AMAP (Association pour le maintien d’une agriculture paysanne) modell terjedt el, amely ugyancsak a közvetlen termelői és vásárlói együttműködésre épít.
Akár nemzetközi piacokon is
Mint megtudtuk, a MyFarm célja, hogy a jövőben nemzetközi piacra is kilépjen, de először a hazai termelési hálózat bővítésére koncentrál.
A MyFarm operatív vezetője, Matus Dóra szerint a házhoz szállított zöldségek iránti kereslet dinamikusan nő, különösen Budapest környékén, ahol jelenleg kétszer annyi megrendelést is ki tudnának elégíteni, mint amennyi kapacitásuk jelenleg van. Érthető hát, hogy leginkább ebben a térségben várja a cég a termelők jelentkezését.