Gépinfo

Üzemanyagtartállyal kombinált pótsúly a hosszabb üzemórákért

Agrofórum Online

Praktikus megoldásnak tűnik a traktorok orrsúlyát üzemanyagtartállyal, valamint tárolórekesszel kombinálni, ahogyan az egy angol cég kínálatában megjelent.

A pótsúlyozás ahhoz szükséges, hogy a traktor vonóerejét a munkagép igényeihez állíthassuk. A vontatóképességet a motorerő mellett az adhéziós tömeg is meghatározza, vagyis a hajtott kerekekre eső tömeg és a munkagépen képződő erők eredője.

Ma már több helyen találkozhatunk pótsúlyozási kalkulátorokkal, így nem kell „saccra” meghatározni a szükséges kiegészítő tömeget. A John Deere például azt javasolja, hogy a traktorokat 45–56 kg/LE közé kell pótsúlyozni, ez jó fogódzót jelent minden márka esetében.

A pótsúlynak nem kell „passzív” súlynak lennie, ezt vallja az angol Agriweld cég is, amely különféle „kiegészítőkkel” kínál frontsúlyokat az erőgépek számára. A legújabb terméke a pótsúlyt kombinálja az üzemanyagtartállyal, így kettős hasznot kínál a kezelőnek.

A maximális tömege 1800 kg, és belül egy 500 literes tárolótér található, amely egyrészt 210 liter üzemanyag befogadására szolgál, másrészt pedig tárolóhelyként az egyéb szükséges eszközök számára. A pótsúly tank nélkül is kérhető, ebben az esetben a rakodókapacitása jelentősen megnő.

A gyártó olyan extrákat is vállal a kivitelezés során, mint az egyedi színválasztás, feliratozás, LED-lámpák, a tároló kibélelése, és még zsírzópisztolyt is adnak a termékhez. Igény esetén az összsúlyt akár 1100 kg-ig is le tudják vinni, de ilyenkor is megmarad az 500 literes tárolókapacitás.

Az Agriweld ígérete szerint a különleges pótsúly bármilyen nagyobb traktormárkával kompatibilis. Ami a teljes palettájukat illeti, összességében 300 és 3500 kg között tudnak pótsúlyokat kínálni, a lehető legváltozatosabb tulajdonságokkal, egyedire szabható módon.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Román kistraktorok a fiatal gazdáknak

2024. december 13. 08:40

Uniós országként Romániában is működik a Fiatal Gazda pályázat, amelyen a termelők 45 éves korukig vehetnek részt.

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

2024. december 8. 14:10

A Chery vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

A Ford Ranger év végére megelőzheti a Toyota Hiluxot a magyar pickup-piacon

2024. december 5. 13:10

A tavalyihoz képest 13 százalékkal 4966 darabosra hízó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 43,1 százalékos piaci részesedéssel.

Éjszakai kiadás készült a Claas traktorokból

2024. november 21. 15:10

Exkluzív verzióban érhető el az Arion 550 Cmatic és 660 Cmatic, valamint az Axion 830 Cmatic, 870 Cmatic, 930 Cmatic és 960 Cmatic.

Traktorpiac: a John Deere nyerte a 2018-as eladási versenyt

2019. január 10. 06:36

A teljes éves listán a John Deere nyert, minden ötödik traktor ilyen volt tavaly. A New Holland a második lett 11 százalékos, a Case pedig a harmadik 6 százalékos szelettel a traktorpiaci tortából.

Biogazdaság az eldobható világ ellen - Kubota gépek a Virágoskút Biogazdaságban

2018. május 11. 09:42

„A vásárlás előtt persze más lehetőségeket is számba vettünk, de a Kubota japán motorja legendásan jól bírja, így maradtunk ennél.”

Traktor kellene? A minőség nem lehet kérdés!

2020. december 18. 09:47

A Két-KATA Kft. új telephely átadó ünnepségének megvalósítását lehetetlenné tette a COVID-19 vírus. Ennek ellenére nem estek kétségbe, kitaláltak egy megoldást, amivel minden érdeklődőhöz eljuthatnak: egy online, telephely átadó videósorozatot.

Gépinfo Videó

Lefelé csúszik a Zetor, már egy cseh kismárka is megelőzte

2024. október 24. 14:40

2022-ben adózás után 103 millió cseh korona veszteséget termelt, míg 2023-ra ez 272 millióra emelkedett.