Gépinfo

Elkészült a világ leggyorsabb MTZ traktora: 100 km/h fölötti végsebesség!

Agrofórum Online

Egy lelkes rajongó megalkotta az eddigi leggyorsabb MTZ/Belarus traktort, ami szántóföldi munkára ugyan nem alkalmas, de a fantasztikus masinát immár a gyár is a „nevére vette”.

A fehérorosz MTZ/Belarus mezőgépgyártó vállalat 1946-ban kezdett (akkor még szovjet „színekben”) traktorokat készíteni. A minszki üzem termékei a fél világba eljutottak, milliószám kerültek a gazdákhoz, így nem meglepő, hogy valóságos kultusz alakult ki a márka körül.

Az orosz Alexander Maljar olyan versenygépet faragott egy piros, 1997-es MTZ-80 modellből, amely a leggyorsabb MTZ traktornak számít a világon. Turbómotor, tárcsafékek, versenyülés, bukókeret, 102 km/h-s csúcssebesség – mi kell még? A férfi versenyeken is rendszeresen kipróbálja „szörnyszülöttjét”.

Maljar a saját YouTube-csatornáján is dokumentálta az átépítés munkálatait, ami 3-4 évvel ezelőtt kezdődött. Teljesen szétszerelte, lecsupaszította a régi MTZ-80-ast, és úgy sikerült átalakítania, hogy közben megmaradt közúton is használható traktornak (szántóföldi munkára viszont már nem alkalmas, de trélert vontatni tud).

Az ikerturbóssá változtatott motor 220 LE teljesítményre képes. A tulajdonos az erőgép külsejére is odafigyelt, lecserélte a sárvédőket, az orr-részre gallytörő rács került, látványosan megváltozott a kipufogó is, lényegében az egész masina „krosszosabbá” vált.

A Szverdlovszki területről származó Maljar nem különösebben kíméli kedvencét a különféle megmérettetéseken. Egy orosz szántóverseny betétprogramján például felborult a túl nagy tempó miatt, de a bukfencet néhány karcolással megúszta. A traktor viszont alapos renoválásra szorult.

A közelmúltban a speciális MTZ orosz gazdáját nagy megtiszteltetés érte, meghívást kapott a fehérorosz gyártóüzembe. Eddig csak Pioneernak hívta a masináját, de a vállalat immár megengedte neki, hogy a Belarus feliratot is a motorburkolatra ragassza.

Nincs akadály az autópályán sem:

Ijesztő a bukfenc (28 perc körül):

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Bemutatta új elektromos pickup-platformját a Stellantis

2024. december 19. 11:10

A PSA és a FiatChrysler egyesült részei platformkáoszának megszüntetése érdekében négy platformot jelentettek be az elektromos modellek számára.

Román kistraktorok a fiatal gazdáknak

2024. december 13. 08:40

Uniós országként Romániában is működik a Fiatal Gazda pályázat, amelyen a termelők 45 éves korukig vehetnek részt.

Letarolják a kínaiak az európai autópiacot?

2024. december 8. 14:10

A Chery vállalat 2024-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként az Omoda és Jaecoo márkák bevezetésével.

A Ford Ranger év végére megelőzheti a Toyota Hiluxot a magyar pickup-piacon

2024. december 5. 13:10

A tavalyihoz képest 13 százalékkal 4966 darabosra hízó pick-up-piacon a Toyota Hilux az első 43,1 százalékos piaci részesedéssel.

Leégett egy Fendt traktor, veszélyesen közel a tehénistállóhoz

2024. május 10. 11:10

Tűzeset miatt riasztották a tűzoltókat Németországban: kigyulladt egy tartálykocsit vontató traktor, közvetlenül a tehénistálló mellett.

Jól teljesített a Fendt Nyugat-Európában

2021. január 28. 06:23

Az AGCO közlése szerint a Fendt új szintre lépett az 51 lóerő feletti teljesítményosztályban.

Megtudtuk, mi alapján választanak robotpilóta rendszert az eredményes gazdálkodók!

2019. március 4. 08:48

A robotpilóta rendszer nem kis beruházás, melyet hosszas döntés előkészítés előz meg. Szembe kell állítani a rendszerrel elérhető hasznot, előnyöket a beruházás költségével és a mérlegnek mindig a jó irányba kell billennie!

Sikeresen zárult az első virtuális gépkiállítás - EIMA Digital Preview

2020. november 18. 08:16

A digitalis platform több mint 120 eseményére 59 ezer belépőt és 10 ezer körüli résztvevőt regisztráltak.