27℃ 15℃
június 13. Antal, Anett
Gépinfo

A Ford felfüggeszti az F-150 Lightning elektromos pickup gyártását

Agrofórum Online

A gyenge keresletre hivatkozva a Ford amerikai autóipari konszern úgy döntött, hogy hat hétre felfüggeszti F-150 Lightning elektromos kisteherautójának gyártását. A Ford elektromos autók részlege hosszú ideje hatalmas veszteségeket termel.

Az F-150 belső égésű motorral szerelt változata régóta kultikus autó az Egyesült Államokban, és a Ford fontos értékesítési eleme. Ennek megfelelően az elektromos változat, az F-150 Lightning presztízsprojektnek és nagy reményforrásnak számít a Ford számára. Bill Ford ügyvezető elnök még a „21. század T-modelljéről” beszélt a 2022. áprilisi piaci bevezetéskor.

Elmaradva a tervektől

Az akkumulátoros elektromos változattal azonban nem úgy megy az üzlet, ahogy a Ford szerette volna: a michigani gyárban a termelést 2023 októberében háromról két műszakra csökkentették, 2024 áprilisában pedig egy műszakra. Most pedig egy újabb jelentős csökkentés ideje érkezett el: hat hétre, november 18-tól január 6-ig teljesen leáll a termelés. Ebből korábban csak egy hetet terveztek karácsonyi szünetnek.

3,6 százalék

„Folytatjuk a termelés beállítását az eladások növekedésének és a jövedelmezőségnek az optimális kombinációjának elérése érdekében” – közölte a Ford szóvivője. A Reuters hírügynökség jelentése szerint az F-150 Lightning eladásai több mint kétszeresére, 7100 járműre nőttek a szeptember 30-ig tartó három hónapban.

Mindazonáltal továbbra is csak 3,6 százalékát adják az összes F-sorozat pickup-eladásainak – a többi a belső égésű motorral szerelt és a hibrid járművekből áll. Jim Farley vezérigazgató a közelmúltban azt mondta: „Csökkentjük az első generációs termékeink veszteségeit rövid távon, és hosszú távon globális versenytársak leszünk.”

Járművenként 37 500 dollár

Összességében a Ford elektromos autó üzletága sem áll még jól: az idei év első kilenc hónapjában 3,66 milliárd dollár veszteséget halmozott fel az elektromos autó üzletágat tömörítő Model e divízió. Ennek oka elsősorban a magas fejlesztési és üzemi beruházási ráfordítás, valamint az alacsony eladások – vagyis az elektromos autók részlegének bevételkiesése – írta az electrive.

A harmadik negyedévben a Ford Model e 1,2 milliárd dolláros forgalmat ért el 32 000 eladott járművel – ami járművenként 37 500 dollárt jelent. Összehasonlításképpen: a Ford Blue belső égésű motorokkal foglalkozó részlege továbbra is a csoport legnagyobb részlege, és több mint 26 milliárd dolláros értékesítést ért el 721 000 járművel.

Tervek vagy álmok?

A veszteségek és az elektromos autókra való lassabb átállás miatt a Ford ismételten csökkentette befektetéseit ezen a területen, és az új elektromos modellek helyett több hibrid járművet jelentett be. A tervezett új SUV például az eredeti tervekkel ellentétben nem elektromos meghajtású, hanem hibrid lesz.

A teljesen elektromos járművek esetében a Ford prioritásként kezeli egy új haszonjármű bevezetését 2026-ban, ezt követően 2027-ben két új kisteherautó érkezhet, a jövőben pedig más megfizethető modellek. 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Töretlenül nő a kereslet az akkumulátoros gépekre

2025. június 7. 14:10

Egyre népszerűbbek Magyarországon is az akkumulátoros kerti gépek és a robotfűnyírók – a Husqvarna szerint a piac szárnyal.

50 éves a Fliegl: fél évszázada a mezőgazdaság szolgálatában! 

2025. június 3. 11:10

Érzelem, innováció és közösség: így ünnepelt együtt a Fliegl család és partnerei a cégcsoport fél évszázados történetét.

Újabb innovációs díjat nyert az AMAZONE

2025. május 4. 13:10

Az AMAZONE 2025-ben sorozatban másodszor nyerte el a stern Innovációs Díjat, megerősítve vezető helyét a mezőgazdasági technológiában.

AXIÁL-NEXT márkanévvel erősítik a digitális átállást        

2025. május 2. 13:10

A magyar gépforgalmazó óriás vállalat egységes márkaként vezeti be digitalizációs megoldásait, AXIÁL-NEXT néven.

Félelmetes hűtőrácsot kapott az új Isuzu D-Max

2023. december 6. 11:10

A 2024-es Isuzu D-Max új stíluselemekkel és funkció frissítésével jelentkezik, a modellt nemrég mutatták be a nemzetközi piacon. Ez a D-Max harmadik generációs modellje, amelyet még 2019-ben vezettek be világszerte, és most egy arculatváltással frissítették.

Tavalyi szinten a februári újautó-piac

2021. március 5. 03:46

A második hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma szinte megegyezett a tavalyi adattal.

Újabb limitált szériás Toyota Hilux érkezik

2018. április 24. 13:50

A Toyotának úgy látszik bejöttek a világ legnépszerűbb pickupja, a Hilux születésének 50. évfordulójáról megemlékező limitált szériás sorozatok.

A Toyota keményebb mint Chuck Norris?

2018. szeptember 13. 06:17

Zseniálisan vicces reklámot forgatott az USA-ban a Toyota ahol a márka legendás pickupja, a Hilux testvérmodellje, a Tacoma ellopja a show-t Chuck Norristól. A veterán harcművésszel forgatott spotot az az Andreas Nilsson rendezte, aki a Jean-Claude Van Damme-al elhíresült kamionos reklámot is jegyzi.