Gépinfo

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

Agrofórum Online

Elképesztő márkahűség jellemzi a német mezőgazdasági termelőket, akik szinte évtizedek óta a hazai gyártók traktorait vásárolják a legnagyobb számban.

A traktorok számára megszámlálhatatlanul sok versenyt írnak ki szerte a világban, a legrangosabbnak ezek közül kétségkívül az Év traktora (Tractor Of The Year) választás számít, amely a bolognai EIMA szakkiállításhoz kapcsolódik.

Érdekesnek tűnik az a németországi kezdeményezés is, amely évről évre a Nemzet Kedvencét (Nation’s Favourite) választja meg. Ezen a téren a Fendt 728 Vario győzedelmeskedett 2024-ben, ami nem számít nagy meglepetésnek, hiszen a zöld márka mindig jól teljesít a hazai (és európai) megmérettetéseken.

A Fendttől jól szerepeltek a 724 Vario, illetve az 516 Vario modellek is. Ha pedig az összesített képet nézzük, akkor tavaly az alábbi eredmény alakult ki. A táblázat a 2024-ben Németországban regisztrált új traktorok darabszámát, valamint azok piaci részesedését mutatja, mégpedig 0 LE-től felfelé, vagyis ebben az ültetvénytraktorok is szerepelnek:

Jól látható, hogy a 2024-ben Németországban eladott traktorok közül minden 4. volt Fendt márkájú, és a dobogón messze lemaradva követi őket a John Deere és a Claas. Kiemelendő még a Sonalika 8. helye, az indiai gyártó az utóbbi években egyértelműen meghatározó szereplője lett az európai traktorpiacnak, köszönhetően elsősorban az alsóbb teljesítménytartományokban (20–90 LE) domináns eladásainak.

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent 2023-hoz képest, ami viszont a Fendtet nem különösebben érintette, hiszen ők 20 százalékos eladásbővülést értek el. Az 50 LE fölötti kategóriában még meggyőzőbb a fölényük, hiszen a piaci részesedésük ott a 30 százalékot súrolja.

A Fendt 700 Vario sorozatot 1998-ban mutatták be a gazdáknak, és a széria népszerűsége lényegében azóta töretlen. A 724 Vario tíz éven át számított éllovasnak az értékesítések terén, és ezt a szerepet – úgy tűnik – most a 728 Vario vette át tőle.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Forradalom a traktorok alatt: jönnek az okos abroncsok

2025. július 13. 11:10

Az agrár gumiabroncspiac 2025-ben világszerte eléri a 7 milliárd dollárt, Európában 2,3 milliárdot – fenntarthatóság és IoT vezérli a jövőt.

100 éve mozgásban – jubileumot ünnepel a Kramer

2025. július 9. 14:10

A mezőgazdasági és építőipari gépek egyik legismertebb európai gyártója, a Kramer idén ünnepli alapításának 100. évfordulóját.

Töretlenül nő a kereslet az akkumulátoros gépekre

2025. június 7. 14:10

Egyre népszerűbbek Magyarországon is az akkumulátoros kerti gépek és a robotfűnyírók – a Husqvarna szerint a piac szárnyal.

50 éves a Fliegl: fél évszázada a mezőgazdaság szolgálatában! 

2025. június 3. 11:10

Érzelem, innováció és közösség: így ünnepelt együtt a Fliegl család és partnerei a cégcsoport fél évszázados történetét.

A mezőgépárak csúcsot döntenek

2021. május 15. 11:36

A nyersanyagárak növekedése alapvetően befolyásolja a végtermék, például a traktor gyártási költségének növekedését, amely végül az eladási árban is realizálódik.

„Másra nem cserélném le a régi traktoromat”

2020. április 16. 09:29

Idén a második FENDT 313 Vario traktor is megkezdte a szezont Víg Pál Hajdú-Bihar megyei gazdaságában, ahol a következő esztendőkben is folyamatos lesz a gépállomány fejlesztése.

FARM MACHINE 2022 - Az év mezőgépe 10.

2022. április 23. 12:03

Az a tény, hogy ez az erős gumihevederes traktor győzött, azt mutatja, hogy a résztvevők az intelligens technológiára és a lenyűgöző vonóerőre összpontosítottak.

Mini vagy Maxi? Hogyan tovább traktorfejlesztés?

2019. augusztus 13. 05:37

Az új nagy teljesítményű traktorok rendkívül drágák, viszont a tömegük még így is túl kicsi ahhoz, hogy hatalmas teljesítményüket hatékonyan alakítsák át vonóerővé. A további jelentős tömegnövelés azonban számos ok miatt nem tűnik követendő fejlődési iránynak.