Gépinfo

A Volkswagen e-Crafter hatótávolsága 160 kilométer

Agrofórum Online

Elektromos, praktikus, innovatív járművel bővül a Volkswagen flottája, az e-Crafter a Volkswagen Haszonjárművek első villannyal hajtott teherautója, amelyet közeljövőben még számos követ.

A zöld rendszámra és állami támogatásra is jogosult e-Crafter elérhető a magyarországi márkakereskedésekben.

Az e-Crafter az elektromos hajtás és egy hagyományos haszonjármű előnyeivel rendelkezik. Éppúgy, ahogy az a jövő Crafterjétől elvárható. Robusztus, gazdaságos, nagy teljesítményű – és a fenyegető behajtási tilalom ellenére rugalmasan közlekedik a belvárosban. A magastetős zárt furgonként készülő e-Crafter a Volkswagen Haszonjárművek első nagy méretű, helyileg nulla károsanyag-kibocsátású modellje. A hajtáslánc a Golfé, a terhelhetőség és a hasznos raktér közel változatlan.

Míg a hagyományos Crafterből négy alapmodell, három hosszúság és három tetőmagasság rendelhető, addig az elektromos változat csakis egy méretben választható (L3H3, az e-Crafter hossza 5986 milliméter, szélessége 2040 milliméter, magassága 2590 milliméter, tengelytávja 3640 milliméter).

Az utastér alapáron háromszemélyes, az ülések kellően szélesek és merev tartásúak. A két kartámaszos, hidraulikus rugózású vezetőülés kényelmes. Az oldalsó ülések tágas rekeszt rejtenek, lábtere hatalmas és sík, kabinja minden irányú tágasságával emelkedik ki a mezőnyből.

Személyautós vezethetőség

Az e-Crafter vezetői környezete ergonomikus, átlátható és komfortos. Nagyok az osztott visszapillantó tükrök, amelyek elektromosan be- és kihajthatók. A parkolásban tolatókamera segít. A kategóriában elsőként alkalmazott elektromechanikus szervokormánynak köszönhetően a Crafter kínálatában olyan aktív vezetői segédrendszerek egész sora jelenhet meg, mint például a követési távolság automatikus szabályzása (ACC), a másodlagos ütközésvédelem, az oldalszél-asszisztens vagy éppen az aktív sávtartó vagy a kiparkolást segítő berendezés.

Hasznos raktér

A második generációs Crafter típust már eleve annak figyelembevételével fejlesztették ki, hogy elektromos változata is készül majd, így a tervezők optimálisan helyezték el az elektromos hajtáslánc elemeit. Például a lítiumion-akkumulátort helytakarékosan építhették be a karosszéria alá. Így változatlan maradhatott a 2,59 méter magas, 10,7 köbméteres raktér. A legnagyobb hasznos teherbírás akár 975 kg is lehet a specifikációtól függően. A raktér hossza 3201 milliméter, teljes szélessége 1832 milliméter, magassága 1861 milliméter, a hátsó ajtók 270 fokban nyithatók.

160 kilométeres hatótáv

Az e-Crafter modellt a legkülönfélébb alkalmazásokra fejlesztették ki. A jármű hatótávolsága 160 kilométeres a WLTP mérési megoldás szerint, 90 kilométer/órában korlátozott a legnagyobb sebessége .

Nyomatékos motor

A jármű orrában elhelyezett EEM85 szinkron villanymotor legnagyobb teljesítménye 100 kilowatt (136 lóerő), míg legnagyobb nyomatéka 290 newtonméter. A nyomatékot egy egyfokozatú fordulatszám-csökkentő áttétel továbbítja az első kerekekhez differenciálművön keresztül. Mindezek egyetlen kompakt modult alkotnak. A villanymotor és az akkumulátor közötti nagyfeszültségű áram áramlását a teljesítményelektronika szabályozza, amely az egyenáramot váltakozó árammá alakítja. Egyenáramú 40 kW-os CCS töltőről a 35,8 kWh kapacitású akkumulátor 45 perc alatt 80 százalékosan feltölthető. 7,2 kW-os, váltakozó áramú fali töltőről az akkumulátor öt óra húsz perc alatt tölthető fel.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Szügyig gázolnak a vízben az MTZ traktorok, úgy végzik a betakarítást

2024. október 21. 14:10

A tőzegáfonya bogyóinak betakarításához el kell árasztani a termőföldet, majd a lefejtett bogyókat hálóval gyűjtik össze.

Könnyű katonai jármű készült az agrárium igáslovából: Toyota Hilux

2024. október 21. 09:40

Az átalakítás során a Toyota Hilux alaposan megnőtt, a teljes megengedett össztömeg ugyanis nem kevesebb, mint 6,5 tonna.

Magágyat készít, vet, tápanyagot pótol: LEMKEN Solitair DT

2024. október 18. 17:10

A talaj heterogenitásának megfelelően differenciáltan, helyspecifikusan, takarékosan lehet beosztani és kijuttatni a műtrágyát, illetve elvetni a vetőmagot.

A német traktorok megalázták a mezőnyt, toronymagasan a legjobbaknak számítanak odahaza

2024. október 18. 09:40

Európában évente mintegy 210 ezer új traktort értékesítenek. Németország ebből nagyjából 30 ezerrel veszi ki a részét.

A teljes IFA-sztori: keletnémet gyártmány a mezőgazdaság számára

2024. május 2. 16:10

Az általunk is jól ismert kockafülkés W50-es fejlesztése részben az 1952-1959 között gyártott H6B autóbusz alapján indult.

Ha gépet adna el vagy venne: TRADUS már magyarul is

2018. május 8. 07:02

Újabb, online globális gépkereskedői piactér érhető el magyar nyelven, elindult a TRADUS magyar nyelvű változata is.

Ismét vásárolhatók új KAMAZ teherautók Magyarországon

2018. június 1. 15:50

Ismét forgalomba kerülnek a hazánkban a rendszerváltás előtt rendkívül népszerű Kamaz tehergépkocsik.

Joskin Cargo-Track - A traktor és a pótkocsi kombinációja

2017. november 1. 07:45

A Joskin néhány évvel ezelőtt mutatta be a Cargo-Track járművét, amely egy új kísérlet a traktor és pótkocsi egyesítésére.