Agrárközélet

Az élelmiszerboltokra koncentrál a Beyond Meat

Agrofórum Online

A Beyond Meat bevétele és nyeresége meghaladta az elemzői várakozásokat 2020 első negyedévében, derült ki a társaság gyorsjelentéséből.

Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy a szupermarketekben és az élelmiszerboltokban egyre nagyobb az igény a növényi alapú húshelyettesítő termékek iránt. A cég annak ellenére tett szert ekkora bevételre, hogy az éttermek alacsony profitot termeltek a COVID-19 vírus miatt bevezetett korlátozások miatt.

A társaság azzal, hogy az Amazon Fresh-sel kötött üzletet megduplázta azon kiskereskedelmi üzletek számát ahol elérhetőek a termékeik. Most főleg élelmiszerboltokban értékesítik az árucikkeiket, ideértve a Walmartot és az Amazonhoz tartozó Whole Foods élelmiszerüzletláncot is.

„Átértelmeztük a stratégiánkat, mely most a kiskereskedelemre koncentrál. Tehát nem kivárásra játszunk, hanem azt dolgoztuk ki, hogy miként tudjuk elérni a fogyasztókat az új helyzetben” – nyilatkozta Ethan Brown vezérigazgató a Thomson Reuters hírügynökségnek.

Az éttermek bezárása és az Egyesült Államokban bevezetett kijárási korlátozások következtében súlyosan lecsökkent az értékesítés a partnereinknél, amelyek főleg éttermek voltak. Ez ahhoz vezetett, hogy a Beyond Meat-nek gyorsan újra kellett gondolni a stratégiáját.

A vendéglátóipari értékesítések márciusban körülbelül 23 százalékkal voltak alacsonyabbak a vállalat által vártnál, míg a kiskereskedelmi üzletekben történt eladások 12 százalékkal növekedtek éves alapon.

„Nem tudjuk előre jelezni, hogy mikor, illetve milyen formában folytatódik majd a normálishoz hasonló ügymenet. Fogalmunk sincs, hogy miként kezdjük meg a termékkínálatunk bővítését. Itt korábban próba- vagy tesztidőszakot terveztünk a gyorséttermeknél” – mondta Brown az elemzőknek.

A központját a kaliforniai El Segundóban működtető vállalat tavaly számos nagy horderejű üzletet kötött gyorséttermi láncokkal, köztük a McDonald’s-szal és a Dunkin’ Brands Grouppal.

A cég közölte, hogy nincs okuk arra, hogy felfüggesszék termékeik próbaidőszakát a kanadai McDonald’s-okban.

„A marhahús ára megduplázódott az elmúlt hónapban, s ez is nagy előnyhöz juttat minket a hagyományos húskereskedőkkel szemben” – tette hozzá Brown a húsárak növekedésével kapcsolatban.

Az IBES Refinitiv adatai szerint a társaság negyedéves nettó árbevétele több mint kétszeresére nőtt, 97,1 millió dollárra, az elemzők által előzőleg jósolt 88,3 millió dollár helyett. 2019 első negyedévében még csak 40,2 millió dollár árbevételt értek el. Profitsoron a tavalyi 6,6 millió dolláros veszteség 1,8 millió dolláros nyereségbe fordult.

 

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Földvásárlás előtt áll? Ezt a hibát ne kövesse el!

2025. október 8. 10:10

Magyarországon földet csak földműves vásárolhat – ehhez pedig szinte kötelező az aranykalászos gazda végzettség.

KÁN Egyetemi Napok: új irányok a növénytáplálásban

2025. szeptember 30. 11:00

A kaposvári KÁN Egyetemi Napok részeként idén is megrendezték a IV. Alkalmazott Növénytudományi Konferenciát, fókuszban a tápanyagutánpótlással.

Nemzetközi figyelem övezi a MATE új MSc szakját

2025. szeptember 15. 15:10

Elindult a MATE Haltenyésztő mérnöki MSc-je, amely a fenntartható akvakultúrában képez új generációt.

Von der Leyen terve: mi marad a gazdáknak?

2025. szeptember 11. 16:10

A Bizottság 300 milliárdos KAP-keretet ígér, védzáradékokkal. A termelők szerint a kockázat így is jelentős.

UBM Csoport: történelmi csúcson Magyarország egyik legnagyobb mezőgazdasági cégének árbevétele

2023. november 2. 16:40

Az UBM Holding Nyrt. közgyűlésén a részvényesek elfogadták a társaság éves beszámolóját: Magyarország egyik legnagyobb mezőgazdasági cégcsoportja rekordszintű árbevétellel és EBITDA-val zárta a 2022. július 1-től 2023. június 30-ig tartó üzleti évét.

Elég rossz negyedévet zárt az AGCO

2020. február 9. 08:38

A 2019. december 31-én zárult három hónapos időszakban 89,6 millió dolláros veszteséget termelt az AGCO, amely termékeit öt márkanéven hozza forgalomba, ezek a Challenger, a Fendt, a GSI, a Massey Ferguson és a Valtra.

Jelentősen csökkent a Rába első negyedéves eredménye, árbevétele ugyanakkor nőtt

2022. május 19. 08:39

A Rába Járműipari Holding Nyrt. 2022 első negyedévében 569,7 millió forint nettó veszteséget ért el a tavalyi év azonos időszakában realizált 363,7 millió forint nyereséggel szemben.

Újabb rekord árbevételt ért el a Väderstad

2023. január 24. 11:32

A Väderstad a 2022-es pénzügyi évben újabb rekord árbevételt ért el.