Az első kilenc hónapban a hazai személyautó és kishaszonjármű forgalomba helyezések száma 22 százalékkal csökkent, de a szeptemberi adatok pluszt mutatnak. Ezelőtt csak januárban emelkedtek éves alapon a havi eladások – derült ki a Datahouse adatiból.
Összesen 105 314 járművet adtak el a két kategóriában eddig ebben az évben. A két évvel ezelőttihez képest látványosabb is 13 százalékos a csökkenés. A havi adatokat nézve a januári 1 százalékos enyhe bővülés után hét mínuszos hónap jött, amelyek közül a május emelkedett ki az 53 százalékos mínusszal. Ehhez képest a szeptemberi 13 271 darabos értékesítés 22 százalékos emelkedést mutat és fordulatnak tekinthető a hazai piacon. Az összevont listán szeptemberben a Ford, Suzuki, Toyota sorrend alakult ki. A teljes kilenc hónap dobogósait nézve viszont már Ford, Toyota, Suzuki a sorrend az élen.
A tavalyihoz képest 20 százalékkal 3416 darabosra fogyott pick-up-piacon továbbra is a Ford Ranger az első 45 százalékos piaci részesedéssel a január-szeptemberi időszak adatai alapján. Őrzi második helyét a jó ötszáz darabbal lemaradó Toyota Hilux, a harmadik helyen továbbra is a Mitsubishi L200 áll, utánuk a Nissan Navara, Mercedes-Benz X-osztály, Volkswagen Amarok, Isuzu D-Max és SsangYong Grand Musso sorrend alakult ki szeptember végére. Ez ugyanaz a sorrend, mint augusztus végén, annyi az eltérés, hogy az 1 darabos forgalomba helyezéssel feliratkozott a kategóriában a kilencedik helyre az UAZ Cargo.
A szegmensek besorolása átalakult, a korábbi 13 helyett már 21 kategóriát különböztet meg a Datahouse. A korábbi SUV-kategóriát négyfelé szedték. Az új felosztásban a kisebb méretű SUV-ok a B-SUV-ba tartoznak, ez a második a szegmensek listáján 15 678 darabbal és 15 százalékos piacrésszel. A közepes, az alsó-közép kategóriájú C-SUV a harmadik 11 562 darabbal és 11 százalékkal. A felső-közép kategóriás SUV-okat a D-SUV, a még nagyobbakat az E-SUV kategóriába sorolták. Mi a két népszerű, a B-SUV és a C-SUV szegmenst néztük meg. Előzőben Suzuki Vitara, Dacia Duster és Ford Puma sorrend, míg a másodikban Toyota RAV-4, Toyota CH-R és Kia Sportage sorrend alakult ki az élen.
Az éves alapon 13 százalékkal 6248 darabosra csökkenő furgon-piacon a Ford Transit vezet a Fiat Ducato és a Renault Master előtt.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) szerint hangsúlyozni kell, hogy a nemzetközi szervezetek világ és európai méretekben is 25-30 százalékos visszaesést jósolnak az év végére. Az MGE felhívta a figyelmet, hogy a használt autó behozatal szeptemberben ismét felette volt az új autókénak. Szeptemberben 11 916, az első nyolc hónapban 98 923 használt személygépkocsi (a kumulált új autó első forgalomba helyezéshez lépest 10 százalékkal, több) és ugyanebben az időszakban 10 413 darab (46 százalékkal kevesebb, mint új) kishaszon jármű jött az országba.