Életmód

Betáraznak az emberek édességből és rágcsálnivalóból

Agrofórum Online

Felülteljesítő volt a Mondelez is a harmadik negyedévben. A vállalat 63 centes egy részvényre jutó eredménnyel zárta az elmúlt három hónapot, ezzel 1 centtel felülteljesítették az elemzői prognózist.

Az Oreo anyavállalata árbevétel soron is meghaladta a várakozásokat, miután a második hullámra készülve rengetegen raktároztak fel édességekből és rágcsálnivalókból. A menedzsment ezen kívül bejelentette, hogy tervezik a saját részvény visszavásárlási programjuk újraindítását akár már a mostani negyedévtől – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt.

A Mondelez árfolyama az elmúlt héten 4,7 százalékkal emelkedett, idén 1 százalékos, az elmúlt egy évet nézve 7,5 százalékos pluszban van a kurzus.

A Mondelez International Inc. előrejelzése szerint a 2020-as jövedelem több mint 5 százalékkal emelkedhet majd. A Cadbury csokoládékról is ismert vállalat árbevétele fellendült Ázsiában, Afrikában, a Közel-Keleten és Európában, azután amikor a boltok a koronavírus járvány miatti hosszú leállás után újra megnyíltak. Ezt az otthon dolgozó vagy otthon tanuló diákok arra használták fel, hogy több csokoládét és kekszet vásároljanak.

„Nem számítunk a válság kezdetén tapasztalt szituáció megismétlődésére, továbbra is azt látjuk, hogy a feltörekvő piacokon lassabban áll vissza a fogyasztás a korábbi szintre” – mondta Dirk Van de Put vezérigazgató.

A fogyasztók többet fogyasztanak otthon, mint a világjárvány előtt, de nem nőtt meg annyira a kereslet, mint márciusban és áprilisban, amikor az első lezárások történtek.

„Látva, hogy hol tartunk a COVID-19 kapcsán, és azt a tényt figyelembe véve, hogy valószínűleg több ajánlást fogunk kapni a kormányzatoktól az otthon maradásra, arra számítunk, hogy a megnövekedett fogyasztási szint egy ideig még folytatódhat” – mondta Van de Put.

Európában javult a kisboltok értékesítése, de az utazási kiskereskedelem és az útközbeni vásárlás továbbra is alacsonyabb.

A társaság 2020-ra 3,5 százalékos organikus nettó árbevétel-növekedést prognosztizál, amely kiküszöböli a devizaárfolyamok mozgásának és a felvásárlásoknak a hatásait.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ünnepi asztaldíszek – zöldségekből

2024. december 17. 13:10

Ha asztaldísznek „álcázzuk” a zöldségeket, biztos, hogy jól fogynak majd, egészségesebbé téve a sokszor kalóriadús karácsonyi étkezést.

Gyűjtsük össze a tobozokat, áldani fogjuk magunkat érte!

2024. december 15. 10:10

Tudja, mi az a life hack? Olyan ötletes megoldás, amely megkönnyíti az életet otthon és a ház körül. Mutatunk néhányat a karácsonyi szezonra.

Alternatív fűtési megoldások: mikor érdemes faaprítékkal fűteni?

2024. december 13. 09:40

Ha valaki alternatív fűtési rendszerre szavaz, már a fatüzelésen belül is többféle megoldást választhat. Kinek ajánlott faaprítékot használni?

Aki spórol, miért költ hatezer forintot egy dubaji csokira?

2024. december 11. 13:10

Egyszerűen emelni az árakat, de semmi újat nem kínálni kockázatos stratégia, amely jogosan büntetendő a vásárlók részéről.

Sokkoló módon riasztják el a fogyasztókat az édességektől

2024. január 28. 12:10

Egy friss tanulmány szerint a figyelmeztetések és mindenekelőtt az édességekkel kapcsolatos megdöbbentő képek befolyásolják a vásárlási magatartást: rávehetik az embereket, hogy kevesebb cukros terméket vásároljanak, vagy akár teljesen kerüljék el azokat.

Túró Rudi: a velünk élő, változó pöttyös történelem

2024. január 26. 11:40

Magyarországon a hatvanas évek igencsak bővelkedtek meghatározó eseményekben, ekkorra datálható az egyik "legmagyarabb" édesség, a Túró Rudi születése is.

A legnagyobb kicsik akarnak lenni – kézműves édességek a Hajdúságból

2024. szeptember 21. 10:10

Már az indulásnál megtanulták, hogy egy kezdő vállalkozásnál 10 Ft nyereségből 12 forintot kell visszaforgatni.

A tejcsokis a legnépszerűbb Mikulás a boltokban

2022. november 14. 10:34

Évente mintegy 8 millió csokimikulást értékesítenek hazánkban – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara friss körképéből. Cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű, cukormentes – széles a kínálat, de még mindig a klasszikus tejcsokis a legnépszerűbb.