Gépészet

RAM: sok a bizonytalanság, de belépnek az elektromos pick-up-ok piacára

Agrofórum Online

A Fiat Chrysler elektromos meghajtású pick-up-tervei még mindig a rejtélyesek, a cég nem árult el részleteket. 

Mike Manley vezérigazgató  az október 28-i gyorsjelentést követő háttérbeszélgetésen elmondta, hogy az „elektromos” meghatású RAM bevezetésre kerül majd, és hogy az időzítéssel kapcsolatban legyen még mindenki egy kis türelemmel.

Júliusban még a kivárás stratégiájára hivatkozott a Fiat Chrysler vezére, ebben az óvatosságban nyilván a koronavírus terjedésének is komoly szerepe volt. A cégvezető akkor azt mondta, hogy ha a RAM márka piaci részesedését elektromos riválisok fenyegetik, akkor a Fiat Chrysler sem „marad majd az oldalvonalon”.

A Fiat Chrysler elektromos meghajtású pick-up tervei még nem ismertek, de minden bizonnyal a RAM is előrukkol majd valamilyen érdekes újdonsággal – Fotó: ram.com

Az olasz-amerikai autógyártó már régóta szkeptikus az elektromos meghajtással szemben, főleg az Egyesült Államokban. A korábbi, 2018-ban elhunyt vezérigazgatója, Sergio Marchionne nyilvánosan panaszkodott arra, hogy veszteséggel kell értékesíteniük az elektromos meghajtású modelleket. Ezt azért tették, hogy megfeleljenek a kaliforniai előírásoknak; a társaság azon kevés autógyártók közé tartozott, akik nyíltan Donald Trump, amerikai elnök kormányzata mellett álltak az állammal folytatott szabályozási harcban.

A Fiat nem határozta meg, hogy az „elektromos” hibrid vagy tisztán akkumulátor alapú meghajtást jelent-e, de sokkal több tapasztalattal rendelkeznek a hibridekkel kapcsolatban. Bemutatták a Jeep Wrangler plug-in hibrid változatát, és más új modellekbe is bekerül ez a hajtáslánc.

Októberben a Fiat kötelezettséget vállalt arra, hogy 2024-ben 1,5 milliárd dollárt fektet be egy új járműbe, amely Kanadában, Windsorban készül majd, s egy új architektúrát használnak fel, amely hibrid vagy teljesen elektromos erőátvitelt képes befogadni.

A Fiat részvényesei januárban szavaznak a francia rivális PSA Group-pal való esetleges egyesülésről. Ezt követően tisztázódhatnak majd fontos kérdések az elektromos stratégiával kapcsolatban, így a RAM pick-up jövőjéről is.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Gyors, erős, pontos – ismerje meg a Köckerling új óriását!

2025. augusztus 6. 16:10

A Köckerling Allrounder 1230 kultivátora nagy munkaszélességgel, precíz mélységtartással és sokoldalú felhasználással hódít a földeken.

Gyengülést hozott a július a mezőgazdasági pótkocsipiacon

2025. augusztus 5. 14:10

Összesen 565 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2025 első hét hónapjában Magyarországon. Ez 7,4 százalékos plusz tavalyhoz képest.

Tízéves mélypontra süllyedt az európai traktorpiac 2024-ben

2025. július 30. 11:10

Drámai visszaesés az európai traktorpiacon: tízéves mélypont, 8,1%-os csökkenés – és a magyar piac még ennél is nagyobbat zuhant.

Hatékony-e a drónos permetezés (2.rész) +videó

2025. július 29. 16:10

Hertelendy Péter növényorvossal meglátogatjuk a drónnal, hagyományos földi géppel permetezett, valamint a nem kezelt kontrol táblát is.

Új VW Amarok: prémium pick-up a mezőgazdaság számára?

2022. július 22. 09:17

A rövidebb vezetőfülkés, úgynevezett Singlecab változatban akár két euroraklap is szállítható a menetirányra merőlegesen.

Ez már a koronavírus: visszaesés az újautó-piacon

2020. április 7. 14:33

Az első negyedévben összesen 38 319 személyautó és kishaszonjármű kelt el itthon, ez 5,6 százalékos csökkenés 2019 első negyedévéhez képest.

Félmillió felett a Tesla Cybertruck rendelésállománya

2020. december 24. 07:36

A Tesla jobb energiahasznosulást ígér, a belső égésű motorral szerelt pick-up modellekhez képest ráadásul mindezt egy sportautók teljesítményével.

Felére zuhant az újautó-piac, özönlenek a használtak az országba

2020. május 7. 09:21

Összesen 45 896 személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon 2020. első négy hónapjában. Ez 17 százalékos csökkenés 2019. hasonló időszakához képest.