A Fiat Chrysler elektromos meghajtású pick-up-tervei még mindig a rejtélyesek, a cég nem árult el részleteket.
Mike Manley vezérigazgató az október 28-i gyorsjelentést követő háttérbeszélgetésen elmondta, hogy az „elektromos” meghatású RAM bevezetésre kerül majd, és hogy az időzítéssel kapcsolatban legyen még mindenki egy kis türelemmel.
Júliusban még a kivárás stratégiájára hivatkozott a Fiat Chrysler vezére, ebben az óvatosságban nyilván a koronavírus terjedésének is komoly szerepe volt. A cégvezető akkor azt mondta, hogy ha a RAM márka piaci részesedését elektromos riválisok fenyegetik, akkor a Fiat Chrysler sem „marad majd az oldalvonalon”.
Az olasz-amerikai autógyártó már régóta szkeptikus az elektromos meghajtással szemben, főleg az Egyesült Államokban. A korábbi, 2018-ban elhunyt vezérigazgatója, Sergio Marchionne nyilvánosan panaszkodott arra, hogy veszteséggel kell értékesíteniük az elektromos meghajtású modelleket. Ezt azért tették, hogy megfeleljenek a kaliforniai előírásoknak; a társaság azon kevés autógyártók közé tartozott, akik nyíltan Donald Trump, amerikai elnök kormányzata mellett álltak az állammal folytatott szabályozási harcban.
A Fiat nem határozta meg, hogy az „elektromos” hibrid vagy tisztán akkumulátor alapú meghajtást jelent-e, de sokkal több tapasztalattal rendelkeznek a hibridekkel kapcsolatban. Bemutatták a Jeep Wrangler plug-in hibrid változatát, és más új modellekbe is bekerül ez a hajtáslánc.
Októberben a Fiat kötelezettséget vállalt arra, hogy 2024-ben 1,5 milliárd dollárt fektet be egy új járműbe, amely Kanadában, Windsorban készül majd, s egy új architektúrát használnak fel, amely hibrid vagy teljesen elektromos erőátvitelt képes befogadni.
A Fiat részvényesei januárban szavaznak a francia rivális PSA Group-pal való esetleges egyesülésről. Ezt követően tisztázódhatnak majd fontos kérdések az elektromos stratégiával kapcsolatban, így a RAM pick-up jövőjéről is.