Gépinfo

Jól teljesített a Fendt Nyugat-Európában

Kép: fendt.com

A Fendt rekordszintű piaci részesedést ért el a traktorok regisztrációjában Németországban. Az Allgäu régióban található központtal működő traktor- és aratógép-márka, a Fendt tavaly piacvezető volt az új traktor-regisztrációkban az összes teljesítményosztályában.

Ez azokból az adatokból derült ki, amelyeket a Szövetségi Gépjármű Közlekedési Hatóság (KBA) és a Német Gépipari és Üzemmérnöki Szövetség (VDMA) ismertetett. Amint azt az AGCO GmbH traktor gyártó cég bejelentette, a traktorpiac Németországban növekedett a 2020-as koronavírus járvány ellenére is. Az új regisztrációk száma 32 037 volt; ez 3058 darabbal több, mint 2019-ben. A Fendt 21,3 százalékos piaci részesedést ért el, és ez 1,6 százalékpontos pluszt jelent 2019-hez képest.

Az AGCO közlése szerint a Fendt új szintre lépett az 51 lóerő feletti teljesítményosztályban. Ebben a szegmensben a márka piaci részesedése 27,2 százalék volt, ami 1,7 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest. A kategória második helyezettjéhez képest nézett különbség 9,3 százalékponttal nőtt.

Az AGCO közlése szerint a Fendt tavaly Franciaországban is sikeres volt. Az 51 lóerő feletti traktorok szegmensében 1,3 százalékponttal 14,9 százalékra növekedett a márka ottani piaci részesedése. Tíz évvel ezelőtt ez körülbelül 8 százalék volt. Németországtól eltérően a koronavírus-járvány jelentősen sújtotta Franciaországban az ottani mezőgazdasági piacot. A francia piacon összesen 24 271 újonnan eladott traktort regisztráltak 2020-ban. A teljes piac 7,5 százalékkal csökkent az előző évhez képest. A speciális traktor kategóriában a Fendt 200 V/F/P Varios még Franciaországban is piacvezető volt 19,4 százalékos piaci részesedéssel – közölte az AGCO. Ráadásul a Fendt-t ismét első lett a 2020-as francia kereskedői elégedettségi barométer szavazásán – hívta fel a figyelmet a német Proplanta agrároldal.

Christoph Gröblinghoff, az AGCO/Fendt elnöke elégedett a kedvező adatokkal. Ugyanakkor emlékeztetett arra, hogy a globális koronavírus-járvány 2020 első felében közvetlenül érintette a vállalat működését. A beszállítók alkatrész-szállítási problémái miatt öt hétre le kellett állítani a traktortermelést Marktoberdorfban. A hiányt azonban sikerült pótolni és az ügyfeleket is kiszolgálták.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Mezőgazdasági vontató az úton: a traktorvezetés szabályai

2025. szeptember 3. 14:10

A mezőgazdasági vontató biztonságos és szabályos kezelése nélkülözhetetlen a hatékony munkavégzéshez és a balesetek megelőzéséhez.

A gazdák új legjobb barátja: így dolgozik a robotkutya

2025. augusztus 9. 16:10

Tényleg jönnek a robotkutyák! Egy új fejlesztés azt ígéri, hogy a négylábú gépek hamarosan a gazdák legjobb segítőivé válhatnak.

Forradalom a traktorok alatt: jönnek az okos abroncsok

2025. július 13. 11:10

Az agrár gumiabroncspiac 2025-ben világszerte eléri a 7 milliárd dollárt, Európában 2,3 milliárdot – fenntarthatóság és IoT vezérli a jövőt.

100 éve mozgásban – jubileumot ünnepel a Kramer

2025. július 9. 14:10

A mezőgazdasági és építőipari gépek egyik legismertebb európai gyártója, a Kramer idén ünnepli alapításának 100. évfordulóját.

Kicsomagolták a három új traktort

2020. november 9. 08:17

A Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum három iskolájába – a váci Táncsics Mihály Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégiumba, a piliscsabai Dr. Szepesi László Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégiumba, illetve az örkényi Pálóczi Horváth István Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégiumba – kerültek az oktató járművek, amelyeket egy pályázat keretein belül nyertek el az iskolák az Agrárminisztérium jóvoltából.

Elképesztő ütemben fejlődik a Lemken és a Krone közös autonóm gépe

2024. március 27. 08:10

Nem kérdés, hogy az autonóm gépek jelentik a mezőgazdaság jövőjét, egyrészt a nagyobb hatékonyság elérése, másrészt pedig a máris égető munkaerőhiány miatt. Két német nagyágyú, a Lemken és a Krone is összefogott ezen a téren.

Orosz óriás kínai motorral: 7,5 órán át nyüstölték szántóföldön a Kirovec legnagyobb traktorát

2024. november 11. 09:40

Először a traktor 4,5 órán keresztül 20 cm-es mélységben művelte a talajt, majd további 3 órára 23 cm-es mélységbe állították a munkagépet.

Mini vagy Maxi? Hogyan tovább traktorfejlesztés?

2019. augusztus 13. 05:37

Az új nagy teljesítményű traktorok rendkívül drágák, viszont a tömegük még így is túl kicsi ahhoz, hogy hatalmas teljesítményüket hatékonyan alakítsák át vonóerővé. A további jelentős tömegnövelés azonban számos ok miatt nem tűnik követendő fejlődési iránynak.