A tavalyi, koronavírus miatti nagy mértékű készletvásárlás után alábbhagyott a fogyasztók érdeklődése a halkonzervek iránt és kevesebbet vásárolnak ebből a termékből.
Az idei esztendő első felében jelentősen visszaestek az eladások, jelentette be Hamburgban a német Halinformációs Központ (FIZ) elnöke, René Stahlhofen. „Különösen a hosszú távra vásárolt, távoli lejárati idővel forgalmazott halkonzervet vették nagy mennyiségben 2020-ban az érdeklődők, és az akkor beszerzett mennyiség valószínűleg még mindig a háztartások kamráinak polcain található” – tette hozzá René Stahlhofen.
Egy évvel ezelőtt, sőt 2020 első felében még „extrém vásárlásokról” is beszámoltak a halászipar szereplői. Abban az időben, a koronavírus-járvány első hónapjaiban sok fogyasztó vásárolt a WC-papír mellett nem romlandó élelmiszereket, például tésztát, kész leveseket és halkonzerveket. – számolt be a német Proplanta mezőgazdasági híroldal.
A halkonzerv, például tonhal, heringkonzerv vagy pácolt hering általában a legnépszerűbb haltermék a fogyasztók körében, ezek együttes piaci részesedése a szegmensben 31 százalék.