A teherautó- és autóbusz-gyártó Iveco várhatóan 2022 elején leválik a Case, Steyr és New Holland márkákkal fémjelzett globális traktorgyártó CNH Industrial NV anyavállalatáról. A mezőgazdaságban is használatos teherautókat gyártó Iveco a németországi Ulmban gyártóüzem avatását tervezi, ahol az elektromos teherautók az Iveco és a Nikola együttműködésében készülhetnek év végétől.
„Elektromos fordulatot hajtunk végre. Nem vagyunk lemaradva” – mondta Gerrit Marx, a CNH haszongépjármű -és speciális járműegységének jelenlegi vezetője. Marx megismételte, hogy a teherautó-, busz- és hajtómű-egység leválasztásának folyamata a CNH Industrial-tól zajlik és az anyacég a mezőgazdasági és építőipari berendezések üzletágára összpontosít majd. A folyamat a jövő év elején zárul le. „A lehető legkorábbi átállási napot célozzuk meg. A szabályozási lépések határozzák meg a sebességet” – mondta.
Az új társaság az Iveco Group nevet kapja, és a milánói tőzsdén jegyzik, ezzel felzárkózva az olyan versenytársakhoz, mint a Renault és a Volvo. A Daimler, a világ legnagyobb teherautó-gyártója a negyedik negyedévben készíti elő első elektromos közepes méretű teherautójának, az e-Actrosnak a gyártását.
Az Iveco és a Nikola megerősítette azt a tervét is, hogy hidrogén üzemanyagcellás teherautó-gyártást indítanak 2023 végén, ezzel is mélyebbre tolva a haszongépjárműipart az alternatív üzemanyagok irányába – hívta fel a figyelmet a Reuters.
A CNH Industrial az Exor, az olasz Agnelli család holdingtársaságának irányítása alatt áll, amely az Iveco legnagyobb befektetője lesz, miután leválik a CNH-ról. Az Iveco törekvéseinek jeléül a teherautó-gyártó egyetértési megállapodást írt alá, melynek értelmében ő és partnere, Nikola 25 járművet tesztel és szállít Európa egyik legnagyobb hamburgi kikötőjébe. A megállapodás alapján Iveco platformon alapuló Nikola Tre szállítását tervezik 2022-ig.
„Az ilyen típusú mérföldkő-megállapodások tovább erősítik azt a globális elmozdulást, amelyet egy új, kibocsátásmentes jövő felé tekintünk”-mondta Mark Russell, a Nikola vezérigazgatója. Az autó- és tehergépkocsi-ipar nagyvállalatai nagy változásokon mennek keresztül, mivel alkalmazkodniuk kell az alacsony szén-dioxid-kibocsátási előírásokhoz.