35℃ 21℃
július 21. Dániel, Daniella, Lőrinc
Gépészet

Az átrakókocsi használat agronómiai és gazdasági előnyei, avagy miért a PERARD INTERBENNE kocsik jelentik a szegmens élvonalát

Agrofórum Online

A modern mezőgazdaság elengedhetetlen tartozéka az átrakókocsi. Ahhoz viszont, hogy átlássuk a technológiában rejlő előnyöket, először is kénytelenek vagyunk a múltban kialakult mezőgazdasági logisztikával foglalkozni.

A 60-as 70-es években, a nagyüzemek elterjedésével átalakult a mezőgazdasági szállítmányozás. Megjelentek a jól ismert IFA W50-es mezőgazdasági teherautók, valamint az univerzális traktorok is jelentős szerepet töltöttek be a termény és inputanyag szállításában. Ez a struktúra a mai napig számos helyen megtalálható. Bár az IFA-k lassan eltűnnek a mindennapi életből, de az univerzális traktorok méretének további növekedése arányosan növelte a pótkocsik méretét. Így a legtöbb helyen a gépparkban megtalálható traktorok, sokszor méretben nem megfelelő pótkocsikat húznak, ezzekkel a szerelvényekkel járják össze a termőföldet. Sokan gondolhatják az eddig leírtakról, hogy nincs is ezzel semmi probléma és az átrakókocsik nem hoznak változást az eddigiekhez képest. Ennek ellentetjére próbálunk cikkünkkel rámutatni.

Lássuk a két legfőbb érvet, hogy miért elengedhetetlen a modern gazdaságban egy megfelelően kiválasztott méretű átrakókocsi használata.

Agronómiai előnyök

Az átrakókocsikra jellemző, hogy a nagy raktérfogatukhoz megfelelően széles gumiabroncsok tartoznak. A PERARD INTERBENNE átrakókocsik mindegyik típusa rendelhető gumihevederes futóművel is.

Ez miért jó?

Mert egy alacsony nyomású, akár 750/60 R30.5 méretű gumiabroncs, mind a hat keréken jóval kevesebb tapopsási kárt okoz egy alapvetően közúti közlekedésre méretezett gumiabroncshoz képest. Ennek jótékony hatása az őszi, nedves talajviszonyok mellett történő aratáskor látszik leginkább.

A cél, hogy a gondos és előrelátó gazdák megfelelő eszközt szerezhessenek be, amivel a maximális hatékonyság mellett a minimális károkozás is elérhető.

Gazdasági előnyök

Az előző pontban említett taposási kár nem csak agronómiai értelemben jelent kárt, hanem gazdaságilag is. Amellett, hogy a talajt rongálja, végeredményben terméskiesést is okoz. Számos nagy raktérfogatú pótkocsi is rendelkezik széles gumiabroncsokkal, de ilyenkor érdemes gazdasági szempontból is vizsgálni a vonuláskor fellépő magas kopást vagy a többlet-üzemanyagköltséget.

További előnyök
  
Gazdasági értelemben a PERARD INTERBENNE átrakókocsik páratlan megtérülést eredményeznek.

Egy jól kiválasztott átrakókocsi akár 30%-kal növeli az aratás teljesítményét. Ez számokban azt jelenti, hogy ha Ön 4 kombájnnal rendelkezik, akkor akár egy kombájn munkáját ki lehet vele váltani, vagy az aratás időtartama akár 30%-kal csökken, így több kapacitása marad a szolgáltatásokra.

A garanciális megbízhatósági arányuk egészen elképesztő, magasabb mint 98%, emellett a karbantartásuk már-már az igénytelen kategóriába sorolható. Ezt a PERARD mérnökei úgy érték el, hogy a kopó alkatrészeket alapvetően túlméretezték, illetve a karbantartási pontokat könnyen hozzáférhetővé tették, minden modellnél.

A PERARD INTERBENNE átrakókocsik számos saját, szabadalommal védett megoldással rendelkeznek:

  • A világon egyedülálló módon a PERARD INTERBENNE átrakókocsik képesek a veszteség nélküli műtrágya és vetőmag átrakására is. Az ürítőcsigájuk egy tagból áll, ami kinyúlásban és magasságban is fokozatmentesen állítható (a két tagból álló csigával rendelkező versenytársak, a csiga becsukásakor a benne maradt anyagot nem tudják magukban tartani, így minden csiga zárás veszteséggel jár).
  • Az ürítőcsiga becsukott állapotában az ürítőfej túllóg a hátfalon, ennek köszönhetően zárt állapotban is képes a kirakodásra (ez a tulajdonság előnyös lehet magtárban) vagy akár teljes értékű szállító járműként is használható.
  • A legmagasabb hasmagassággal bírnak a kategóriájukban, így nem tesznek kárt a szalma rendekben.
  • A hidraulikusan rugózott vonórúdnak köszönhetően a vontatásuk mindig stabil és maximális terhelés mellett is könnyebb a többi hasonló gépekhez képest, ezáltal üzemanyagot takaríthat meg.
  • A PERARD INTERBENNE átrakókocsik a legszélesebb gumiabroncsokkal sem haladják meg a 3 méteres szélességet, így minden különleges engedély nélkül részt vehetnek a forgalomban.

Az INTERBENNE család 3 tagból áll:

27m³,  38m³ és az Európa-csúcsot jelentő 46m³-es típusból (31 tonna repce átrakása 60 másodperc alatt).

A PERARD INTERBENNE átrakókocsik gyakorlatilag a leghosszabb ideig használható gépek az év során, kezdve a kora tavaszi műtrágya és az évközi vetőmag átrakásától, egészen a késő őszi betakarításig.

Amennyiben közelebbről is szeretné megismerni a PERARD innovációit, vagy személyesen győződne meg az INTERBENNE átrakókocsik nyújtotta előnyökről, várjuk jelentkezését!

Perard Interbenne 27 és 38 bemutató videó:

 

Perard Interbenne 46 bemutató videó:

 

Kovács Máté – műszaki vezető
+36 30 631 8901
info@agroflex.hu
www.agroflex.hu

(AgroFlex)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Intelligens technológia, elsőosztályú precizitással – John Deere R900-as permetezőcsalád

2025. július 10. 11:10

A John Deere vontatott permetezőinek palettáján a „legek” megtestesítői a 900-as család R-es felszereltségű modelljei.

Egyre jobban fogynak a mezőgazdasági pótkocsik

2025. július 7. 14:10

Összesen 471 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2025 első félévében Magyarországon. Ez 10,8 százalékos plusz tavalyhoz képest.

F8 és F9: silózás felsőfokon a John Deere-től

2025. július 5. 14:10

Még jobb vezetési élmény, intuitív kezelés, még jobb minőségű silótakarmány. A John Deere bemutatja az új F8 és F9 önjáró szecskázógépet.

30 éves a John Deere 8000-es sorozat

2025. július 4. 16:10

A legendás 8000-es sorozat mind megjelenésében, mind műszaki megoldásaiban egy teljesen új technológiai világot nyitott meg.

Továbbra is élen a Fliegl a pótkocsi-piacon

2020. március 6. 16:05

Csak a februárt nézve a Metal-Fach összesen 18 darabos forgalomba helyezése 17 százalékos piaci részesedésnek felel meg és piacvezető helyet biztosít.

Egészen kicsire zsugorodott a magyarországi pótkocsipiac

2024. szeptember 6. 07:10

A hónapokat nézve ez az eladási mennyiség idén a harmadik legrosszabbnak számít, a februári 58 és a márciusi 61 darab után.

Átalakult a toplista a mezőgazdasági pótkocsik piacán

2021. február 5. 11:11

Összesen 85 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2021 első hónapjában Magyarországon, ez 12,4 százalékos csökkenés éves alapon

FURRIER pótkocsik, megoldások hazai forrásból

2023. április 29. 06:34

A megfelelő logisztikai kapacitás az egyik legfontosabb része egy hatékonyan működő, jól szervezett mezőgazdasági üzemnek.