Gépészet

Az átrakókocsi használat agronómiai és gazdasági előnyei, avagy miért a PERARD INTERBENNE kocsik jelentik a szegmens élvonalát

Agrofórum Online

A modern mezőgazdaság elengedhetetlen tartozéka az átrakókocsi. Ahhoz viszont, hogy átlássuk a technológiában rejlő előnyöket, először is kénytelenek vagyunk a múltban kialakult mezőgazdasági logisztikával foglalkozni.

A 60-as 70-es években, a nagyüzemek elterjedésével átalakult a mezőgazdasági szállítmányozás. Megjelentek a jól ismert IFA W50-es mezőgazdasági teherautók, valamint az univerzális traktorok is jelentős szerepet töltöttek be a termény és inputanyag szállításában. Ez a struktúra a mai napig számos helyen megtalálható. Bár az IFA-k lassan eltűnnek a mindennapi életből, de az univerzális traktorok méretének további növekedése arányosan növelte a pótkocsik méretét. Így a legtöbb helyen a gépparkban megtalálható traktorok, sokszor méretben nem megfelelő pótkocsikat húznak, ezzekkel a szerelvényekkel járják össze a termőföldet. Sokan gondolhatják az eddig leírtakról, hogy nincs is ezzel semmi probléma és az átrakókocsik nem hoznak változást az eddigiekhez képest. Ennek ellentetjére próbálunk cikkünkkel rámutatni.

Lássuk a két legfőbb érvet, hogy miért elengedhetetlen a modern gazdaságban egy megfelelően kiválasztott méretű átrakókocsi használata.

Agronómiai előnyök

Az átrakókocsikra jellemző, hogy a nagy raktérfogatukhoz megfelelően széles gumiabroncsok tartoznak. A PERARD INTERBENNE átrakókocsik mindegyik típusa rendelhető gumihevederes futóművel is.

Ez miért jó?

Mert egy alacsony nyomású, akár 750/60 R30.5 méretű gumiabroncs, mind a hat keréken jóval kevesebb tapopsási kárt okoz egy alapvetően közúti közlekedésre méretezett gumiabroncshoz képest. Ennek jótékony hatása az őszi, nedves talajviszonyok mellett történő aratáskor látszik leginkább.

A cél, hogy a gondos és előrelátó gazdák megfelelő eszközt szerezhessenek be, amivel a maximális hatékonyság mellett a minimális károkozás is elérhető.

Gazdasági előnyök

Az előző pontban említett taposási kár nem csak agronómiai értelemben jelent kárt, hanem gazdaságilag is. Amellett, hogy a talajt rongálja, végeredményben terméskiesést is okoz. Számos nagy raktérfogatú pótkocsi is rendelkezik széles gumiabroncsokkal, de ilyenkor érdemes gazdasági szempontból is vizsgálni a vonuláskor fellépő magas kopást vagy a többlet-üzemanyagköltséget.

További előnyök
  
Gazdasági értelemben a PERARD INTERBENNE átrakókocsik páratlan megtérülést eredményeznek.

Egy jól kiválasztott átrakókocsi akár 30%-kal növeli az aratás teljesítményét. Ez számokban azt jelenti, hogy ha Ön 4 kombájnnal rendelkezik, akkor akár egy kombájn munkáját ki lehet vele váltani, vagy az aratás időtartama akár 30%-kal csökken, így több kapacitása marad a szolgáltatásokra.

A garanciális megbízhatósági arányuk egészen elképesztő, magasabb mint 98%, emellett a karbantartásuk már-már az igénytelen kategóriába sorolható. Ezt a PERARD mérnökei úgy érték el, hogy a kopó alkatrészeket alapvetően túlméretezték, illetve a karbantartási pontokat könnyen hozzáférhetővé tették, minden modellnél.

A PERARD INTERBENNE átrakókocsik számos saját, szabadalommal védett megoldással rendelkeznek:

  • A világon egyedülálló módon a PERARD INTERBENNE átrakókocsik képesek a veszteség nélküli műtrágya és vetőmag átrakására is. Az ürítőcsigájuk egy tagból áll, ami kinyúlásban és magasságban is fokozatmentesen állítható (a két tagból álló csigával rendelkező versenytársak, a csiga becsukásakor a benne maradt anyagot nem tudják magukban tartani, így minden csiga zárás veszteséggel jár).
  • Az ürítőcsiga becsukott állapotában az ürítőfej túllóg a hátfalon, ennek köszönhetően zárt állapotban is képes a kirakodásra (ez a tulajdonság előnyös lehet magtárban) vagy akár teljes értékű szállító járműként is használható.
  • A legmagasabb hasmagassággal bírnak a kategóriájukban, így nem tesznek kárt a szalma rendekben.
  • A hidraulikusan rugózott vonórúdnak köszönhetően a vontatásuk mindig stabil és maximális terhelés mellett is könnyebb a többi hasonló gépekhez képest, ezáltal üzemanyagot takaríthat meg.
  • A PERARD INTERBENNE átrakókocsik a legszélesebb gumiabroncsokkal sem haladják meg a 3 méteres szélességet, így minden különleges engedély nélkül részt vehetnek a forgalomban.

Az INTERBENNE család 3 tagból áll:

27m³,  38m³ és az Európa-csúcsot jelentő 46m³-es típusból (31 tonna repce átrakása 60 másodperc alatt).

A PERARD INTERBENNE átrakókocsik gyakorlatilag a leghosszabb ideig használható gépek az év során, kezdve a kora tavaszi műtrágya és az évközi vetőmag átrakásától, egészen a késő őszi betakarításig.

Amennyiben közelebbről is szeretné megismerni a PERARD innovációit, vagy személyesen győződne meg az INTERBENNE átrakókocsik nyújtotta előnyökről, várjuk jelentkezését!

Perard Interbenne 27 és 38 bemutató videó:

 

Perard Interbenne 46 bemutató videó:

 

Kovács Máté – műszaki vezető
+36 30 631 8901
info@agroflex.hu
www.agroflex.hu

(AgroFlex)

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Évszaktól, időjárástól függetlenül a KITE Jet-tel Ön nyer!

2025. április 7. 16:10

A mai változó piaci körülmények között az inputköltségek kezelése kritikus fontosságú. A nitrogén az egyik legdrágább inputanyag.

Kezd magára találni a hazai mezőgazdasági pótkocsipiac

2025. április 7. 08:10

Összesen 172 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2025 első negyedévében Magyarországon.

Extrém rendfelszedési kapacitás, egyedülállóan nagy kamranyomás, villámgyors bálaürítés

2025. március 26. 16:10

A John Deere a szálastakarmány-betakarítás terén is törekedett arra, hogy minden gazdasághoz igazodva ideális bálázót tudjon kínálni.

Gabonahűtés vagy -szárítás? Most pályázati forrásból fejleszthet!

2025. március 13. 16:10

A „Terménytisztítók, tárolók, szárítók, vetőmagüzemek fejlesztésére” kiírt pályázatokba bekerült a gabonahűtés technológiája is.

Alulbecsülik a pótkocsik fontosságát Magyarországon

2024. június 11. 14:10

A legaktuálisabb portéka a Kobzarenko átrakókocsi volt, hiszen június első hetében sok helyen már elindult az árpa aratása, és nem sok idő választott el bennünket a búza betakarításától sem.

A FLIEGL felvásárolta a BROCHARD CONSTRUCTEUR mezőgazdasági pótkocsigyártót

2019. július 15. 10:03

2019. július 8-i hatállyal a Fliegl megvásárolta a Brochard Constructeur francia céget.

Gyakorlati gépbemutatóval és gyárlátogatással várnak a Fliegl nyílt napon

2023. május 8. 07:34

Jubileumi évet, vagyis 30. születésnapját ünnepli a Fliegl Abda Kft., amelynek alkalmából nyílt napot szervez hazai telephelyén.

Harmadával zuhant vissza a hazai pótkocsipiac

2024. március 12. 16:10

Összesen 58 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba 2024 második hónapjában Magyarországon, ez 40 százalékos zuhanás a tavaly februári 97 darabhoz képest.