Agrárgazdaság

A dél-afrikai áfonyatermesztő a németországi szállítmányok jelentős növekedését tapasztalja

Agrofórum Online

Dél-Afrika 33%-kal több áfonyát szállított Németországba az idei szezonban, mint az előzőekben, s ezzel úgy tűnik, sikerül növelnie a piaci pozícióját.

Ebben a szezonban mintegy 4000 tonna áfonyát szállítottak Németországba, ami az ország eddigi legnagyobb termésének köszönhetően 1000 tonnás növekedést jelent az előrejelzésekhez képest. Ez a szám a teljes dél-afrikai áfonyaexport 20 százalékát jelenti a Berries South Africa (Berries ZA) szervezet szerint.

A megrendelések akkor indultak ugrásszerű növekedésnek, amikor Dél-Afrika úgy döntött, felturbózza a németországi marketingjét.

– Mivel folyamatosan a dél-afrikai áfonya kitűnő minőségét, ízét és fenntarthatóságát kommunikáltuk a vásárlóinknak, ez egy rendkívül sikeres idény volt számunkra – árulta el Elzette Schutte, a Berries ZA vezetője.

A kulcsfontosságú kiadványokban megjelenő hirdetéseket célzott PR-tevékenység kísérte, amely a dél-afrikai áfonya történetének a kereskedelmi médián keresztül történő bemutatására összpontosított. Különös hangsúlyt fektettek a gyümölcsök fenntarthatósági szempontjainak ismertetésére, mivel az áfonyát többnyire nem repülővel, hanem hajóval szállítják, és az ENSZ fenntartható fejlődési céljainak megfelelően termesztik. A gazdaságokban számos projekt zajlik mind a környezetvédelmi, mind a társadalmi felelősségvállalás terén, miközben a gyümölcsök ökológiai lábnyomának csökkentésére irányuló innovatív csomagolási megoldások keresése is folyamatban van.

A Fruit Logistica előtt a kereskedelmi médiában számos cikk jelent meg a dél-afrikai áfonyáról.

– Alig várjuk, hogy áprilisban a Fruit Logistica kiállításon találkozhassunk a szakma képviselőivel, és a 2022-23-as szezonban az ebben az évben elért eredményekre építhessük az üzletet – folytatta Schutte, aki azt is elárulta, hogy kiváló visszajelzéseket kaptak a német piacról, és alig várják, hogy az elkövetkező években tovább bővítsék ezt a kapcsolatot.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Kína komoly háborúnak néz elébe, hátba támadták Svédországból

2025. december 8. 09:10

A robotfűnyírók gyors ütemben terjednek Európában is, a piacot viszont erősen torzítják a kínai dömpingáruk az egyik vezető európai gyártó szerint.

Megjött a FAO-jelentés: zuhannak az árak, rekordra készül a gabona

2025. december 7. 14:10

A világ gabonatermelése soha nem látott magasságba emelkedhet, miközben az élelmiszerárak mélyrepülésbe kapcsoltak. Ritka kettős helyzet alakult ki.

Fél év börtön feketevágásért – az ötvenes évek Magyarországa sejlett fel

2025. november 29. 09:10

A második világháborút követő évtized nem volt könnyű Magyarországon, a Rákosi-rendszer túlkapásai pedig külön nehezítettek a helyzeten.

Kína jót nevet a németeken, a sertéstartók bánják a kormányzat ügyetlenkedését

2025. november 27. 09:10

A kínai piac bezárulása érzékenyen érinti a német sertéstenyésztőket, miközben a spanyolok és franciák okos kiskapukat találtak.

A Rajna vízszintje emelkedik, de az északi szakaszon így is túl alacsony

2023. július 31. 05:40

A Rajna még mindig túl sekély a normál hajózáshoz Köln és Duisburg környékén. Egyes hajók, típustól függően, az északi régiókban csak félig megrakodtan tudnak közlekedni.

Kisebb lehet a vártnál a német búza- és repcetermés

2024. augusztus 2. 14:10

Németország 2024-es búzatermése 6,2 százalékkal 20,2 millió tonnára eshet vissza az egy évvel korábbihoz képest.

Bő 12 százalékkal több őszi búzát vetettek a németek

2025. január 8. 13:10

A német mezőgazdasági termelők a 2025-ös betakarításra készülve jelentősen növelték az őszi búza vetésterületét.

Az alacsony vízállás akadályozza a rajnai terményszállítást

2023. június 20. 10:17

A sekély víz azt jelenti, hogy a hajóüzemeltetők pótdíjakat számolnak fel a fuvardíjak mellett, hogy kompenzálják a nem teljesen megrakott hajókat.