Agrárgazdaság

A tejcsokis a legnépszerűbb Mikulás a boltokban

NAK Sajtóközlemény

Évente mintegy 8 millió csokimikulást értékesítenek hazánkban – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara friss körképéből. Cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű, cukormentes – széles a kínálat, de még mindig a klasszikus tejcsokis a legnépszerűbb.

A Magyar Édességgyártók Szövetségének kimutatása szerint Magyarországon közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással. Az adventi időszakhoz köthető „üreges csokoládé” Mikulás-figura népszerűsége évről évre töretlen a vásárlók körében, ebből a termékből évente közel 8 millió darabot értékesítenek a hazai piacon.

A csokimikulás az üreges formacsokoládék kategóriájába tartozik, ahogy például a húsvétkor népszerű csokinyulak is. Tapasztalatok szerint mind a multinacionális, mind a magyar tulajdonú gyártók megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán, még a kisebb gyártók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni ilyenkor.

Mint szinte minden területen, a csokimikulások esetében is jelentős a gyártáshoz felhasznált alapanyagoknál tapasztalható áremelkedés, különösen a – természetesen külföldi eredetű – kakaóbabé, illetve a cukoré. Előbbire a világ számos térségében idén jellemző aszály is erősen hatott, kevesebb termést realizáltak.

Megfigyelhető a vásárlói szokások évek óta tartó változása is, amely egyrészt a magasabb minőségű termékek, valamint a funkcionális élelmiszerek iránti kereslet élénkülésében is megmutatkozik. Illetve az édesipari termékeknél is teret nyert a cukormentes termékek iránti fokozott igény.

A csokimikulások iránti kereslet a hagyományos étcsokoládé/tejcsokoládé megosztást követi, azaz inkább a tejcsokoládé a keresettebb, de az ét aránya növekszik. Továbbá – kis mennyiségben – készülnek például üregükben cukorkával töltött, vagy kétrétegű, kétízű vagy akár paleo mikulások. A mikulásoknál azonban nincs olyan gazdag ízkínálat, mint a szaloncukroknál, de ez a termékek jellegéből és elkészítési módjából is adódik.

Érdekesség: a tavalyi év híres terméke volt a – nemzetközi sajtóban is megjelent – „maszkos mikulás”, a lajosmizsei Rimóczi László cukrászmester innovációja, amely elnyerte a Magyar Édességgyártók Szövetségének innovációs díját is.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A covid közepén sem voltak ilyen magasan az élelmiszerárak

2025. február 21. 07:10

Kellemetlenül érintett mindenkit a hír, hogy 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan 5,5%-kal haladták meg az egy évvel korábbiakat.

Lépésről lépésre: így történhet a gazdaság átadása

2025. február 16. 08:10

Az agrárium egyik legégetőbb problémája a gazdálkodói réteg elöregedése. A generációváltás sikeres megvalósítását törvény is célozza.

Igazodjon el könnyen a földforgalmi szabályok között

2025. február 11. 13:10

A NAK honlapján elérhető a Földforgalmi törvény kiadvány, mely minden eddigi hatályos módosítást tartalmaz.

Betelt a pohár: árstop lépett életbe 70 árucikkre Horvátországban

2025. február 10. 16:10

A négyszáz négyzetméternél nagyobb üzletekben az ársapkás termékek számára külön részleget kell biztosítani.

Megszűnik az élelmiszerár-stop, az érintett termékek gyors drágulása várható

2023. július 3. 11:54

A Magyarországon bizonyos alapvető élelmiszerek esetében 2022 elején bevezetett árstop kivezetésére 2023. augusztus 1-jén kerül sor. Vajon mire számíthatnak a vásárlók az érintett termékek kapcsán?

Miért válasszuk marhahús helyett a tücsköt? - Az I. Rovaripari Konferencián jártunk

2018. március 8. 19:26

Rovaripar. Mit is takar ez a kifejezés? Az ipar tag arra utal, hogy valamilyen nagy mennyiségben előállított, piacképes termékről van szó.

Kampány indult a minőségi sertéshúsfogyasztás népszerűsítéséért

2022. november 23. 09:27

Az „Ünnepeljünk malaccal” szlogen és az „Egy kiváló minőségű sertéshús minden ízében különleges” jelmondat alatt megvalósuló kampány elsődleges célja a sertéshús fogyasztásának növelése és az abból előállított termékek vásárlásának ösztönzése.

Piskótagyártó a felvásárlási láz egyik nyertese

2020. május 12. 11:17

A többek között az Egyesült Államokban rendkívül népszerű, vaníliakrémmel töltött ostya, a Twinkies-t is gyártó vállalat 14 centes egy részvényre jutó nyereségről számolt be, így 1 centtel felülteljesítette a várakozásokat.