A globális gabonakereskedő Archer-Daniels-Midland Co. harmadik negyedévi nyeresége több mint kétszeresére nőtt, mivel az olajos magvak feldolgozásának erős haszonkulcsa és a növekvő növényi olaj iránti kereslet fellendítette az alapvető mezőgazdasági szolgáltatásokat és az olajos magvak szegmenst.
Az egyesült államokbeli székhelyű vállalat arra számít, hogy a kereslet és a marzs-környezet továbbra is kedvező marad, ami támogatja a negyedik negyedévi eredményeket. Az egy részvényre jutó éves nyereség rekordnak számító lehet, immár a második egymást követő évben.
A vállalat mindeközben magasabb gyártási költségekből, valamint a megemelkedett gabona- és energiaárakból fakadó ellenszélre is felhívta a figyelmet.
Az ADM legfrissebb eredményei bepillantást engedtek abba, hogy a világ legnagyobb gabonakereskedői hogyan viselték a koronavírus világjárványt, valamint az élelmiszer- és üzemanyag-keresletben a járvány által kiváltott változásokat.
Az ADM és a rivális agrárvállalkozások, a Bunge, Cargill és Louis Dreyfus profitálnak az élelmiszerek és a megújuló üzemanyagok iránti növekvő keresletből, mivel egyes pandémiás korlátozások enyhülnek. Az ADM figyelemmel kíséri az inflációból és az ellátási lánc problémáiból eredő helyzetet, de továbbra is optimista a következő évre vonatkozóan – mondta Juan Luciano vezérigazgató. „Inflációs helyzet alakult ki. Energiaproblémáink vannak, amelyekkel a csapat foglalkozik, és próbáljuk enyhíteni őket” – tette hozzá.
Az erős növényi olaj iránti kereslet és a szójabab feldolgozására vonatkozó kedvező árrések 42%-os profitugrást eredményeztek az ADM legnagyobb mezőgazdasági szolgáltatási és olajos magvak szegmensében.
A növekedés a gyenge agráriumi szolgáltatások ellenére következett be, a Louisiana-öböl partvidékéről érkező export késedelme közepette, ahol a terminálok szeptemberben hetekig leálltak, miután az Ida hurrikán károkat okozott a régió elektromos hálózatában és megrongálta az infrastruktúrát.
Az ADM etanol üzletágát is magában foglaló szénhidrát-megoldások részlege gyengébb eredményt ért el a magas kukoricaárak miatt, míg az élelmiszeri szegmens eredménye 20%-kal emelkedett.
Az ADM-nek tulajdonítható nettó nyereség 134%-kal 526 millió dollárra, részvényenként 93 centre nőtt a szeptember 30-ával zárult három hónapban, az egy évvel korábbi 225 millió dollárról, ami részvényenként 40 centet tett ki. Az egy részvényre jutó korrigált eredmény 9%-kal, 97 centre nőtt, meghaladva a konszenzusos 89 centes becslést. A bevétel 15,13 milliárdról 20,34 milliárd dollárra nőtt.