Életmód, gasztronómia

Már nem a Pepsi a második legnépszerűbb kóla az USA-ban

Agrofórum Online

A szénsavas üdítőitalok piacán jelentős átrendeződés történt az Egyesült Államokban: a Dr Pepper megelőzte a Pepsit, és a Coca-Cola mögött a második helyre lépett elő.

A 2023-as adatok szerint a Coca-Cola Classic 19,2%-os piaci részesedéssel vezet, míg a Dr Pepper 8,34%-kal, a Pepsi pedig 8,31%-kal követi. A Dr Pepper sikere részben innovatív ízvilágának és a fiatalabb, különleges ízeket kedvelő fogyasztók megnyerésének köszönhető.

Ezzel szemben a Pepsi piaci részesedése csökkent, ami a vállalat számára komoly kihívást jelent. 1995-ben a Pepsi fénykorában még 15%-os részesedésük volt a piacon. A cég nem kommentálta a helyzetet, azonban a marketingvezető, aki a legutóbbi arculatváltásért felelt, 17 év után távozott a vállalattól.

Új stratégiák

A szénsavas üdítőitalok piacán a fogyasztói szokások változása is szerepet játszik. A fiatalabb generációk egyre inkább az egészségtudatosabb italokat részesítik előnyben, ami a hagyományos üdítőital-gyártókat új stratégiák kidolgozására készteti. A Dr Pepper sikeresen alkalmazkodott ehhez a trendhez, míg a Pepsi számára ez további kihívásokat jelent – hívta fel a figyelmet a brit The Guardian. 

Rangsor

A Beverage Digest szaklap nemcsak az üdítőitalokról készített rangsort, hanem a piacon lévő alkoholmentes italok minden kategóriájáról. Az élen, a piaci részesedés 35,4%-ával a palackozott víz állt. Az üdítőitalok 33,9%-kal következtek, utánuk lemaradva pedig a gyümölcslevek, a tea, a sportitalok, az energiaitalok és a kávé.

Összességében a szénsavas üdítőitalok piacán tapasztalható változások arra utalnak, hogy a fogyasztói preferenciák átalakulása és az innováció kulcsfontosságú a piaci pozíciók megőrzésében vagy javításában.

Történelem

A kólaháború kezdete még az 1800-as évek végére nyúlik vissza. A Coca-Colát 1886-ban találták fel, a Pepsi, eredeti nevén Brad’s Drink hét évvel később jelent meg. A Coca-Cola volt a klasszikus, az „igazi”, a Pepsi a fiatalokat célozta meg. A Dr Pepper egy kis texasi cégként indult 1885-ben, az eredetileg mandulaízű italukat 1904-ben a Saint Louis-i világkiállításon mutatták be.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

5 ok, amiért a levendula nélkülözhetetlen otthon

2025. július 3. 16:10

A levendula nem csak illatos virág: nyugtat, szépít, fűszerez, és molyűzőként is működik – valódi kincs a háztartásban és a kertben is.

Diéta alatt is lehet gyümölcsöt enni – mutatjuk, hogyan

2025. június 30. 16:10

Nem minden gyümölcs emeli meg hirtelen a vércukorszintet – mutatjuk, melyeket és hogyan fogyassza IR vagy diéta mellett is biztonsággal!

A borsmenta, ami megmenti a nyári kánikulától

2025. június 29. 14:10

A borsmenta hűsít, frissít és gyógyít: mutatjuk, hogyan használja italban, borogatásként, vagy akár aromaterápiában a nyári hónapokban!

Ezért issza egyre több ember a kecsketejet!

2025. június 25. 11:10

Egyre több tejtermék készül kecsketej alapanyagból – nem véletlenül: tápanyagokban gazdag, könnyen emészthető és sokoldalú.

Mohairtó csodaszer egyenesen a hűtőből

2024. március 18. 14:10

A moha nemcsak a fűben, de akár a teraszburkolaton vagy a betonon is megjelenhet. Mutatunk egy megoldást ellene, amely a legtöbb hűtőszerkényben vagy spájzban megtalálható.

Datolyakóla, ananászos Sprite és rostos kóla érkezett az üdítőpiacra

2024. november 27. 06:40

Ezek az újítások azt mutatják, hogy az üdítőitalgyártók egyre inkább figyelembe veszik a fogyasztók egészségügyi igényeit.