Életmód, gasztronómia

Már nem a Pepsi a második legnépszerűbb kóla az USA-ban

Agrofórum Online

A szénsavas üdítőitalok piacán jelentős átrendeződés történt az Egyesült Államokban: a Dr Pepper megelőzte a Pepsit, és a Coca-Cola mögött a második helyre lépett elő.

A 2023-as adatok szerint a Coca-Cola Classic 19,2%-os piaci részesedéssel vezet, míg a Dr Pepper 8,34%-kal, a Pepsi pedig 8,31%-kal követi. A Dr Pepper sikere részben innovatív ízvilágának és a fiatalabb, különleges ízeket kedvelő fogyasztók megnyerésének köszönhető.

Ezzel szemben a Pepsi piaci részesedése csökkent, ami a vállalat számára komoly kihívást jelent. 1995-ben a Pepsi fénykorában még 15%-os részesedésük volt a piacon. A cég nem kommentálta a helyzetet, azonban a marketingvezető, aki a legutóbbi arculatváltásért felelt, 17 év után távozott a vállalattól.

Új stratégiák

A szénsavas üdítőitalok piacán a fogyasztói szokások változása is szerepet játszik. A fiatalabb generációk egyre inkább az egészségtudatosabb italokat részesítik előnyben, ami a hagyományos üdítőital-gyártókat új stratégiák kidolgozására készteti. A Dr Pepper sikeresen alkalmazkodott ehhez a trendhez, míg a Pepsi számára ez további kihívásokat jelent – hívta fel a figyelmet a brit The Guardian. 

Rangsor

A Beverage Digest szaklap nemcsak az üdítőitalokról készített rangsort, hanem a piacon lévő alkoholmentes italok minden kategóriájáról. Az élen, a piaci részesedés 35,4%-ával a palackozott víz állt. Az üdítőitalok 33,9%-kal következtek, utánuk lemaradva pedig a gyümölcslevek, a tea, a sportitalok, az energiaitalok és a kávé.

Összességében a szénsavas üdítőitalok piacán tapasztalható változások arra utalnak, hogy a fogyasztói preferenciák átalakulása és az innováció kulcsfontosságú a piaci pozíciók megőrzésében vagy javításában.

Történelem

A kólaháború kezdete még az 1800-as évek végére nyúlik vissza. A Coca-Colát 1886-ban találták fel, a Pepsi, eredeti nevén Brad’s Drink hét évvel később jelent meg. A Coca-Cola volt a klasszikus, az „igazi”, a Pepsi a fiatalokat célozta meg. A Dr Pepper egy kis texasi cégként indult 1885-ben, az eredetileg mandulaízű italukat 1904-ben a Saint Louis-i világkiállításon mutatták be.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Matcha-hiány: a kereslet meghaladja a kínálatot

2025. május 22. 08:10

Japánban globális keresletnövekedés okoz matcha-hiányt, miközben a termelés bővítése komoly akadályokba ütközik.

Allergia megelőzése avokádóval – tudományos áttörés?

2025. május 18. 16:10

Egy finn kutatás szerint a terhesség alatti avokádófogyasztás jelentősen csökkentheti a csecsemők ételallergiájának kockázatát.

Vita a bor körül: egészséges vagy sem?

2025. május 11. 16:10

Egy új spanyol kutatás választ adhat arra a kérdésre, hogy a mértékletes borfogyasztás valóban jót tesz-e az egészségnek.

Aranyvessző: természetes gyógyír vagy túlértékelt csodaszer?

2025. május 9. 11:10

Az aranyvessző hazánkban is ismert gyógynövény, amelyet évezredek óta használnak különféle egészségügyi problémák enyhítésére.

Datolyakóla, ananászos Sprite és rostos kóla érkezett az üdítőpiacra

2024. november 27. 06:40

Ezek az újítások azt mutatják, hogy az üdítőitalgyártók egyre inkább figyelembe veszik a fogyasztók egészségügyi igényeit.

Meglepetést okozott a Pepsi

2020. április 30. 11:47

A vállalat árbevétele 13,88 milliárd dollár volt, ez 700 millió dollárral múlta felül a becsléseket és 7,7 százalékkal a tavalyi értékesítési számokat.

Átrendeződés az üdítőital-piacon

2020. november 19. 06:44

Csökkenti a Dr Pepperben lévő részesedését a Mondelez. A snackeket gyártó vállalat a JAB magántőkealappal együtt összesen 60 millió Dr Pepper részvényt kínál eladásra.