Megverte a konszenzus számait a Starbucks. A kávézóláncot üzemeltető vállalat 33 centes egy részvényre jutó eredményt ért el, ezzel 7 centtel felülteljesítette a Wall Street-i várakozásokat.
Árbevétel soron 6,2 milliárd dollárt ért el, ami 130 millió dollárral több a prognózisnál, ugyanakkor 8,1 százalékos visszaesés a tavalyi árbevételhez képest. Az organikus visszaesés az előre jelzettnél kisebb volt az Egyesült Államokban is és nemzetközileg is. Előbbi esetében a várt 12,1 százalékos visszaesés helyett csak 9 százalék volt a csökkenés, míg utóbbi esetében a várt 11,3 százalék helyett 10 százalékkal esett a forgalom. A Starbucks előfizetéses rendszerében az előfizetések 10 százalékkal nőttek a negyedévben. A működési árrés sokat romlott, a tavalyi 20,2 százalékról 12,1 százalékra mérséklődött. A zárás utáni kereskedésben 0,6 százalékot esett a Starbucks részvénye a gyorsjelentés közzétételét követően – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt.
A kávézólánc a koronavírus terjedése miatt ez előző hónapokban kénytelen volt bezárni számos üzletet, és korlátozni a működést még a kiszállítások területén is a COVID-19 járvány csúcspontján, de az eladások azóta javultak, mivel a fogyasztók a cég alkalmazásából rendelték a termékeket.
![](https://agroforum.hu/assets/uploads/2020/10/201030_Starbucks_GRAF.jpg)
Kevin Johnson vezérigazgató szerint a Starbucks árbevételének növekedése az Egyesült Államokban és Kínában, a legnagyobb növekedési piacokon, a vártnál gyorsabb volt.
A Starbucks csaknem 16 ezer kávézót működtet Starbucks, Teavana, Seattle’s Best Coffee és Evolution Fresh márkanevek alatt. A cégnek 346 ezer alkalmazottja van. Magyarországon 2010 júniusa óta van jelen a cég, az első hazai üzlet a budapesti Westend City Centerben nyílt meg. A vállalat a hazai megjelenéssel egy időben vezette be a cég 99 százalékban etikus forrásból származó kávéit. 2017-ben megnyitott az első vidéki kávézó Szegeden. A lánc dinamikusan növekszik, idén nyáron 34 kávézó működött országszerte, az elmúlt három évben csaknem háromszorosára nőtt a Starbucks egységeinek száma Magyarországon.
Kiemelt kép: stories.starbucks.com/multimedia