27℃ 14℃
június 21. Alajos, Leila
Életmód, gasztronómia

Betáraznak az emberek édességből és rágcsálnivalóból

Agrofórum Online

Felülteljesítő volt a Mondelez is a harmadik negyedévben. A vállalat 63 centes egy részvényre jutó eredménnyel zárta az elmúlt három hónapot, ezzel 1 centtel felülteljesítették az elemzői prognózist.

Az Oreo anyavállalata árbevétel soron is meghaladta a várakozásokat, miután a második hullámra készülve rengetegen raktároztak fel édességekből és rágcsálnivalókból. A menedzsment ezen kívül bejelentette, hogy tervezik a saját részvény visszavásárlási programjuk újraindítását akár már a mostani negyedévtől – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt.

A Mondelez árfolyama az elmúlt héten 4,7 százalékkal emelkedett, idén 1 százalékos, az elmúlt egy évet nézve 7,5 százalékos pluszban van a kurzus.

A Mondelez International Inc. előrejelzése szerint a 2020-as jövedelem több mint 5 százalékkal emelkedhet majd. A Cadbury csokoládékról is ismert vállalat árbevétele fellendült Ázsiában, Afrikában, a Közel-Keleten és Európában, azután amikor a boltok a koronavírus járvány miatti hosszú leállás után újra megnyíltak. Ezt az otthon dolgozó vagy otthon tanuló diákok arra használták fel, hogy több csokoládét és kekszet vásároljanak.

„Nem számítunk a válság kezdetén tapasztalt szituáció megismétlődésére, továbbra is azt látjuk, hogy a feltörekvő piacokon lassabban áll vissza a fogyasztás a korábbi szintre” – mondta Dirk Van de Put vezérigazgató.

A fogyasztók többet fogyasztanak otthon, mint a világjárvány előtt, de nem nőtt meg annyira a kereslet, mint márciusban és áprilisban, amikor az első lezárások történtek.

„Látva, hogy hol tartunk a COVID-19 kapcsán, és azt a tényt figyelembe véve, hogy valószínűleg több ajánlást fogunk kapni a kormányzatoktól az otthon maradásra, arra számítunk, hogy a megnövekedett fogyasztási szint egy ideig még folytatódhat” – mondta Van de Put.

Európában javult a kisboltok értékesítése, de az utazási kiskereskedelem és az útközbeni vásárlás továbbra is alacsonyabb.

A társaság 2020-ra 3,5 százalékos organikus nettó árbevétel-növekedést prognosztizál, amely kiküszöböli a devizaárfolyamok mozgásának és a felvásárlásoknak a hatásait.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Tihanyban virágzik a levendula – Szedje saját kezűleg!

2025. június 12. 13:10

A tihanyi levendulásban most Ön is arathat. Gyűjtse be az illatos virágokat, és tudja meg, mi mindenre használható a lila csoda!

Ezért jobb a lassan pasztőrözött tej, mint a bolti dobozos

2025. június 8. 14:10

Az alacsony hőmérsékleten és hosszabb ideig pasztőrözött tej újra reflektorfénybe került. De mitől jobb ez a módszer, mint az ipari gyorspasztőrözés? Nézzük a különbségeket!

Ötletek bodzára: így dolgozzuk fel a friss bodzavirágokat!

2025. június 1. 05:40

Végre virágzik a bodza és készülhetnek a bodzás finomságok! Az elkészítési lehetőségekből szemezgetünk most.

Varázsgomba: terápia vagy tudatmódosító kockázat?

2025. május 25. 11:10

A varázsgomba új reményt nyújthat a mentális betegségek kezelésében – de csak tudatos, szabályozott körülmények között.

Túró Rudi: a velünk élő, változó pöttyös történelem

2024. január 26. 11:40

Magyarországon a hatvanas évek igencsak bővelkedtek meghatározó eseményekben, ekkorra datálható az egyik "legmagyarabb" édesség, a Túró Rudi születése is.

A tejcsokis a legnépszerűbb Mikulás a boltokban

2022. november 14. 10:34

Évente mintegy 8 millió csokimikulást értékesítenek hazánkban – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara friss körképéből. Cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű, cukormentes – széles a kínálat, de még mindig a klasszikus tejcsokis a legnépszerűbb.

Tilos lesz reklámozni egyes élelmiszereket

2025. január 31. 16:10

A reklámtilalom alá eső élelmiszerek népszerűek a fogyasztók körében. A listán szereplő termékek sokak számára lehetnek meglepőek.

Sokkoló módon riasztják el a fogyasztókat az édességektől

2024. január 28. 12:10

Egy friss tanulmány szerint a figyelmeztetések és mindenekelőtt az édességekkel kapcsolatos megdöbbentő képek befolyásolják a vásárlási magatartást: rávehetik az embereket, hogy kevesebb cukros terméket vásároljanak, vagy akár teljesen kerüljék el azokat.