Életmód, gasztronómia

Betáraznak az emberek édességből és rágcsálnivalóból

Agrofórum Online

Felülteljesítő volt a Mondelez is a harmadik negyedévben. A vállalat 63 centes egy részvényre jutó eredménnyel zárta az elmúlt három hónapot, ezzel 1 centtel felülteljesítették az elemzői prognózist.

Az Oreo anyavállalata árbevétel soron is meghaladta a várakozásokat, miután a második hullámra készülve rengetegen raktároztak fel édességekből és rágcsálnivalókból. A menedzsment ezen kívül bejelentette, hogy tervezik a saját részvény visszavásárlási programjuk újraindítását akár már a mostani negyedévtől – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt.

A Mondelez árfolyama az elmúlt héten 4,7 százalékkal emelkedett, idén 1 százalékos, az elmúlt egy évet nézve 7,5 százalékos pluszban van a kurzus.

A Mondelez International Inc. előrejelzése szerint a 2020-as jövedelem több mint 5 százalékkal emelkedhet majd. A Cadbury csokoládékról is ismert vállalat árbevétele fellendült Ázsiában, Afrikában, a Közel-Keleten és Európában, azután amikor a boltok a koronavírus járvány miatti hosszú leállás után újra megnyíltak. Ezt az otthon dolgozó vagy otthon tanuló diákok arra használták fel, hogy több csokoládét és kekszet vásároljanak.

„Nem számítunk a válság kezdetén tapasztalt szituáció megismétlődésére, továbbra is azt látjuk, hogy a feltörekvő piacokon lassabban áll vissza a fogyasztás a korábbi szintre” – mondta Dirk Van de Put vezérigazgató.

A fogyasztók többet fogyasztanak otthon, mint a világjárvány előtt, de nem nőtt meg annyira a kereslet, mint márciusban és áprilisban, amikor az első lezárások történtek.

„Látva, hogy hol tartunk a COVID-19 kapcsán, és azt a tényt figyelembe véve, hogy valószínűleg több ajánlást fogunk kapni a kormányzatoktól az otthon maradásra, arra számítunk, hogy a megnövekedett fogyasztási szint egy ideig még folytatódhat” – mondta Van de Put.

Európában javult a kisboltok értékesítése, de az utazási kiskereskedelem és az útközbeni vásárlás továbbra is alacsonyabb.

A társaság 2020-ra 3,5 százalékos organikus nettó árbevétel-növekedést prognosztizál, amely kiküszöböli a devizaárfolyamok mozgásának és a felvásárlásoknak a hatásait.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Varázsgomba: terápia vagy tudatmódosító kockázat?

2025. május 25. 11:10

A varázsgomba új reményt nyújthat a mentális betegségek kezelésében – de csak tudatos, szabályozott körülmények között.

Matcha-hiány: a kereslet meghaladja a kínálatot

2025. május 22. 08:10

Japánban globális keresletnövekedés okoz matcha-hiányt, miközben a termelés bővítése komoly akadályokba ütközik.

Allergia megelőzése avokádóval – tudományos áttörés?

2025. május 18. 16:10

Egy finn kutatás szerint a terhesség alatti avokádófogyasztás jelentősen csökkentheti a csecsemők ételallergiájának kockázatát.

Vita a bor körül: egészséges vagy sem?

2025. május 11. 16:10

Egy új spanyol kutatás választ adhat arra a kérdésre, hogy a mértékletes borfogyasztás valóban jót tesz-e az egészségnek.

Fahéjas, karamellás és csokoládés popcorn – házilag készítve!

2024. szeptember 19. 08:40

Az őszi időszakra szeretnénk különleges és egyszerűen elkészíthető finomságot ajánlani: válogasson az egyszerű édes popcornreceptek közül!

Amit a marcipánról tudni érdemes - recepttel!

2022. április 27. 09:38

A blansírozott édesmandulából és cukorból főzött massza, és a keserűmandula íze adja azt a klasszikus marcipán ízt, amit sok-sok éve szeretünk, nassolunk, vagy épp ellenkezőleg, rá sem bírunk nézni!

Egyre többen keresik a minőségi szaloncukrokat

2022. november 21. 12:32

A szaloncukor az adventi időszak hagyományos terméke. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképe szerint egy magyar háztartás évente átlagosan 1 kilónyi szaloncukrot vásárol. A legkedveltebb hagyományosan a zselés, a marcipános, a kókuszos, a karamellás és a csokoládékrémes.

Tilos lesz reklámozni egyes élelmiszereket

2025. január 31. 16:10

A reklámtilalom alá eső élelmiszerek népszerűek a fogyasztók körében. A listán szereplő termékek sokak számára lehetnek meglepőek.