Életmód, gasztronómia

Betáraznak az emberek édességből és rágcsálnivalóból

Agrofórum Online

Felülteljesítő volt a Mondelez is a harmadik negyedévben. A vállalat 63 centes egy részvényre jutó eredménnyel zárta az elmúlt három hónapot, ezzel 1 centtel felülteljesítették az elemzői prognózist.

Az Oreo anyavállalata árbevétel soron is meghaladta a várakozásokat, miután a második hullámra készülve rengetegen raktároztak fel édességekből és rágcsálnivalókból. A menedzsment ezen kívül bejelentette, hogy tervezik a saját részvény visszavásárlási programjuk újraindítását akár már a mostani negyedévtől – hívta fel a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt.

A Mondelez árfolyama az elmúlt héten 4,7 százalékkal emelkedett, idén 1 százalékos, az elmúlt egy évet nézve 7,5 százalékos pluszban van a kurzus.

A Mondelez International Inc. előrejelzése szerint a 2020-as jövedelem több mint 5 százalékkal emelkedhet majd. A Cadbury csokoládékról is ismert vállalat árbevétele fellendült Ázsiában, Afrikában, a Közel-Keleten és Európában, azután amikor a boltok a koronavírus járvány miatti hosszú leállás után újra megnyíltak. Ezt az otthon dolgozó vagy otthon tanuló diákok arra használták fel, hogy több csokoládét és kekszet vásároljanak.

„Nem számítunk a válság kezdetén tapasztalt szituáció megismétlődésére, továbbra is azt látjuk, hogy a feltörekvő piacokon lassabban áll vissza a fogyasztás a korábbi szintre” – mondta Dirk Van de Put vezérigazgató.

A fogyasztók többet fogyasztanak otthon, mint a világjárvány előtt, de nem nőtt meg annyira a kereslet, mint márciusban és áprilisban, amikor az első lezárások történtek.

„Látva, hogy hol tartunk a COVID-19 kapcsán, és azt a tényt figyelembe véve, hogy valószínűleg több ajánlást fogunk kapni a kormányzatoktól az otthon maradásra, arra számítunk, hogy a megnövekedett fogyasztási szint egy ideig még folytatódhat” – mondta Van de Put.

Európában javult a kisboltok értékesítése, de az utazási kiskereskedelem és az útközbeni vásárlás továbbra is alacsonyabb.

A társaság 2020-ra 3,5 százalékos organikus nettó árbevétel-növekedést prognosztizál, amely kiküszöböli a devizaárfolyamok mozgásának és a felvásárlásoknak a hatásait.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A kovász „titkos” feladata: ettől válik egészségessé a kenyér a szervezetünk számára

2025. február 27. 16:10

A kovászban probiotikumok és prebiotikumok is megtalálhatók, amelyek az emésztőszervrendszerünkre fejtik ki előnyös hatásukat.

Miért fogyasszunk csírát?

2025. február 27. 08:10

A csíráztatott magvak olyan fogyasztásra szánt zöldségeket jelentenek, amelyeket a növekedés nagyon korai szakaszában takarítottak be.

Így készítsünk kovászt egy hét alatt!

2025. február 26. 13:10

Számos recepttel találkozhatunk, de a legfontosabb kiemelni, hogy a helyes arányok biztosítása elengedhetetlen.

Természetes otthon: illatosítás aromanövényekkel

2025. február 26. 05:40

Az aromanövények nemcsak kellemes illatot biztosítanak, hanem jótékony hatással lehetnek a közérzetünkre is. Nézzük meg, milyen növények segíthetnek természetes módon felfrissíteni otthonunk levegőjét!

A tejcsokis a legnépszerűbb Mikulás a boltokban

2022. november 14. 10:34

Évente mintegy 8 millió csokimikulást értékesítenek hazánkban – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara friss körképéből. Cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű, cukormentes – széles a kínálat, de még mindig a klasszikus tejcsokis a legnépszerűbb.

Tilos lesz reklámozni egyes élelmiszereket

2025. január 31. 16:10

A reklámtilalom alá eső élelmiszerek népszerűek a fogyasztók körében. A listán szereplő termékek sokak számára lehetnek meglepőek.

Fahéjas, karamellás és csokoládés popcorn – házilag készítve!

2024. szeptember 19. 08:40

Az őszi időszakra szeretnénk különleges és egyszerűen elkészíthető finomságot ajánlani: válogasson az egyszerű édes popcornreceptek közül!

Egyre többen keresik a minőségi szaloncukrokat

2022. november 21. 12:32

A szaloncukor az adventi időszak hagyományos terméke. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképe szerint egy magyar háztartás évente átlagosan 1 kilónyi szaloncukrot vásárol. A legkedveltebb hagyományosan a zselés, a marcipános, a kókuszos, a karamellás és a csokoládékrémes.