26℃ 14℃
július 12. Izabella, Dalma, Eleonóra
Életmód, gasztronómia

Engedélyezték a mesterséges csirkehús értékesítését

Agrofórum Online

Szingapúr a világon elsőként engedélyezte laboratóriumi körülmények között előállított csirkehús értékesítését - írja a BBC News.

A Szingapúri Élelmiszerbiztonsági Hivatal (SFA) döntése értelmében az Eat Just nevű San Franciscó-i startup megkezdheti a „tiszta” – vagyis élő állat levágása nélkül előállított – hús árusítását. A mesterséges húsból első körben „csirkehúsfalatkákat” fognak készíteni, ám hogy a termék mikortól lesz elérhető, azt egyelőre nem jelentette be a vállalat.

Az SFA szerint egy szakértői munkacsoport vizsgálta meg az Eat Just gyártásellenőrzési és tesztelési adatait. „A tervezett felhasználási mennyiség az emberi fogyasztás szempontjából biztonságos, ezért Szingapúrban értékesíthető a termék az Eat Just csirkefalatkáinak összetevőjeként” – írta a hivatal.

A hagyományos húsfélék alternatívái iránti kereslet növekszik, mivel a fogyasztók egyre tudatosabbak a saját egészségüket, az állatok jólétét és a környezetvédelmet illetően.  Az alternatív húsok piaca akár 140 milliárd dolláros (41 ezer milliár forint) is lehet a következő évtizedben, ami a globális húsipar nagyjából 10 százalékát jelenti.

A növényi alapú húshelyettesítők, például a Beyond Meat termékei ma már számos élelmiszeráruház és étterem kínálatában megtalálhatóak. Az Eat Just termékei azonban nem növényi alapúak, hanem állati izomsejtekből állítják elő őket laboratóriumi körülmények között. Az eljárás során nem használnak antibiotikumokat. A mesterséges hússal foglalkozó startupok legnagyobbjai, az izraeli székhelyű Future Meat Technologies és a Bill Gates támogatását élvező Memphis Meats gőzerővel igyekeznek belépni a piacra megfizethető és ízletes termékeikkel.

A szingapúri Shiok Meats jelenleg laboratóriumi körülmények között próbál rákhúst előállítani. A cégek nagy része a mesterséges húsok fogyasztásával járó környezeti előnyöket hangsúlyozza, ám néhány kutató szerint bizonyos körülmények között ez az alternatíva még akár ártalmasabb is lehet a klímaváltozás szempontjából.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

5 ok, amiért a levendula nélkülözhetetlen otthon

2025. július 3. 16:10

A levendula nem csak illatos virág: nyugtat, szépít, fűszerez, és molyűzőként is működik – valódi kincs a háztartásban és a kertben is.

Diéta alatt is lehet gyümölcsöt enni – mutatjuk, hogyan

2025. június 30. 16:10

Nem minden gyümölcs emeli meg hirtelen a vércukorszintet – mutatjuk, melyeket és hogyan fogyassza IR vagy diéta mellett is biztonsággal!

A borsmenta, ami megmenti a nyári kánikulától

2025. június 29. 14:10

A borsmenta hűsít, frissít és gyógyít: mutatjuk, hogyan használja italban, borogatásként, vagy akár aromaterápiában a nyári hónapokban!

Ezért issza egyre több ember a kecsketejet!

2025. június 25. 11:10

Egyre több tejtermék készül kecsketej alapanyagból – nem véletlenül: tápanyagokban gazdag, könnyen emészthető és sokoldalú.

Kínára koncentrál a húshelyettesítőket gyártó Beyond Meat

2020. július 2. 11:33

A Beyond Meat először áprilisban tesztelte a kínai piacot, miután a Starbucks-szal kötött megállapodás keretében a kávézólánc kínai üzleteiben lehetett beszerezni vegán szendvicseket.

A járvány idején kevésbé keresett a növényi alapú húshelyettesítő

2020. március 28. 16:02

A koronavírus miatti felvásárlási lázban már inkább a valódi hústermékeket keresik a vevők és a vegán ételek háttérbe szorultak.

Növényi alapú ételekkel nyomulnak Kínában

2020. április 23. 04:38

A Beyond Meat elsődleges terméke a hamburgerekbe való húspogácsát helyettesítő, növényi alapú pogácsa. Növényi alapú kolbászt, marhahús és csirkehús helyettesítőket is készítenek.

Az élelmiszerboltokra koncentrál a Beyond Meat

2020. május 12. 06:49

Az éttermek bezárása és az Egyesült Államokban bevezetett kijárási korlátozások következtében súlyosan lecsökkent az értékesítés a partnereinknél, amelyek főleg éttermek voltak. Ez ahhoz vezetett, hogy a Beyond Meat-nek gyorsan újra kellett gondolni a stratégiáját.