32℃ 20℃
július 24. Kinga, Kunigunda, Kincső, Krisztina
Életmód, gasztronómia

Pepsi-jövőkép műanyag hulladék nélkül

Agrofórum Online

A PepsiCo élelmiszeripari-óriásvállalat meg akar szabadulni a műanyag hulladéktól és a cukortól, mint összetevőtől a jövőben. A Pepsi hamarosan újrahasznosított palackokban akarja forgalmazni termékeit. A csoport amerikai részlege fenntarthatóvá és egészségesebbé akar válni.

Nem számít, hogy üdítő, jeges tea, zabpehely vagy a Lay’s, illetve a Doritos márkájú chips: naponta több mint egymilliárd PepsiCo terméket fogyasztanak világszerte. Az amerikai csoport értékesítése négy százalékkal, 67,2 milliárd dollárra nőtt a legutóbbi éves jelentése szerint. Ugyanakkor ezzel párhuzamosan emelkedik a PET-palackokból és csomagolásokból származó szeméthegy. A Coca-Cola után a PepsiCo a világ legtöbb műanyag hulladékát előállító, fogyasztási cikkeket gyártó vállalata. A Changing Markets Foundation lobbiszervezet megállapította, hogy évente összesen 2,3 millió tonnányit állít elő a cég.

Ebben változást akarnak elérni. „A műanyag hulladék olyan kihívás, amelyre most válaszolnunk kell” – mondta Silviu Popovici, a PepsiCo Europe vezérigazgatója a Handelsblatt német gazdasági hetilapnak adott interjúban. „Szeretnénk egy körforgásos ciklust létrehozni a csomagoláshoz, hogy a műanyag soha ne váljon szemétté.” Németország a fenntarthatóbb palackok globális úttörő piacává válik. Az amerikai italgyártó vállalat 2021 végére az összes németországi PET-palackját újra felhasznált műanyagra kívánja váltani. A PepsiCo lesz az első italgyártó cég az országban, amely legkésőbb 2021 végéig minden újdonsághoz csak újrahasznosított műanyagot (rPET) használ. Ez évente körülbelül 15 000 tonna új műanyag megtakarítását jelenti majd – ez az összeg csaknem 12,5 millió Lego-építőelemnek felel meg.

Kép: Pepsi

Ugyanakkor annyi szén-dioxid-megtakarítása érhető el, amennyit évente általában 6 200 autó bocsát ki. „Csak Németországban évente hétmillió eurót költünk az új műanyag stratégiánkra” – mondja Silviu Popovici. A rivális Coca-Cola hasonló utat követ. A Vio márkájú italok januártól 100 százalékban újrahasznosított PET-ből készült palackokban lesznek kaphatók. Nem utolsósorban az új uniós műanyagadó miatt a fogyasztási cikkek gyártói átállnak az újra hasznosított műanyagra. Januártól a tagországoknak fizetniük kell az újrafeldolgozatlan műanyag hulladék után, kilogrammonként 80 centet, azaz mintegy 288 forintnyit. A kifizetéseket valószínűleg a szennyezést előállítókra, vagyis a gyártókra hárítják. Évente hétmilliárd eurós összegről lehet szó.

A PepsiCo európai vezetője mindeközben meg van győződve arról, hogy egy nap minden italuk cukor nélkül készül majd.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Bioforradalom küszöbén: szárnyal a kereslet, bírják-e a hazai gazdák?

2025. július 21. 08:10

Rekord ütemben nő a bioélelmiszer-forgalom, csökken a biofelár, de a gazdáknak az átállás még mindig komoly kihívás.

Mi legyen a barackkal? Tippek a kajszi otthoni feldolgozásához

2025. július 12. 16:10

A friss barack gyorsan romlik, de szerencsére sokoldalú gyümölcs: mutatjuk, hogyan és mire dolgozhatjuk fel a nyár egyik legnépszerűbb termését.

5 ok, amiért a levendula nélkülözhetetlen otthon

2025. július 3. 16:10

A levendula nem csak illatos virág: nyugtat, szépít, fűszerez, és molyűzőként is működik – valódi kincs a háztartásban és a kertben is.

Diéta alatt is lehet gyümölcsöt enni – mutatjuk, hogyan

2025. június 30. 16:10

Nem minden gyümölcs emeli meg hirtelen a vércukorszintet – mutatjuk, melyeket és hogyan fogyassza IR vagy diéta mellett is biztonsággal!

Sütőiparban a németek állnak az élen

2020. február 10. 10:58

A kiskereskedelmi forgalomban értékesített sütőipari termékek mennyisége Németországban tavaly 6,11 millió tonnára emelkedhetett.

Eldőlt: egészségesebbek lesznek az ételek

2019. január 28. 05:37

Átlagosan 10 százalékkal csökkenti termékei cukor-, zsír- és sótartalmát 2020-ra mintegy 400 cég Spanyolországban. Ezt a kötelezettséget vállaló cégek között olyan nemzetközi márkák is megtalálhatók, mint a Coca Cola, a Lidl vagy a McDonald's.

Utolsó helyen állunk az EU-ban a napi zöldségfogyasztás tekintetében

2019. október 31. 13:16

A javasolt napi ötszöri étkezés helyett a háromszori étkezés a leggyakoribb, legtöbben az uzsonnát és a vacsorát hagyják ki, amikor kiemelt szerepet kaphatnának a zöldségek és a gyümölcsök.

750 család karácsonyát teszi szebbé a Lidl Adventi Meglepetés kampánya

2019. december 21. 05:51

A Lidl Magyarország szívügyének tekinti a társadalmi felelősségvállalást, ezért kiemelten fontos számára a magyar családok támogatása, a rászorulók segítése.