Életmód, gasztronómia

Pepsi-jövőkép műanyag hulladék nélkül

Agrofórum Online

A PepsiCo élelmiszeripari-óriásvállalat meg akar szabadulni a műanyag hulladéktól és a cukortól, mint összetevőtől a jövőben. A Pepsi hamarosan újrahasznosított palackokban akarja forgalmazni termékeit. A csoport amerikai részlege fenntarthatóvá és egészségesebbé akar válni.

Nem számít, hogy üdítő, jeges tea, zabpehely vagy a Lay’s, illetve a Doritos márkájú chips: naponta több mint egymilliárd PepsiCo terméket fogyasztanak világszerte. Az amerikai csoport értékesítése négy százalékkal, 67,2 milliárd dollárra nőtt a legutóbbi éves jelentése szerint. Ugyanakkor ezzel párhuzamosan emelkedik a PET-palackokból és csomagolásokból származó szeméthegy. A Coca-Cola után a PepsiCo a világ legtöbb műanyag hulladékát előállító, fogyasztási cikkeket gyártó vállalata. A Changing Markets Foundation lobbiszervezet megállapította, hogy évente összesen 2,3 millió tonnányit állít elő a cég.

Ebben változást akarnak elérni. „A műanyag hulladék olyan kihívás, amelyre most válaszolnunk kell” – mondta Silviu Popovici, a PepsiCo Europe vezérigazgatója a Handelsblatt német gazdasági hetilapnak adott interjúban. „Szeretnénk egy körforgásos ciklust létrehozni a csomagoláshoz, hogy a műanyag soha ne váljon szemétté.” Németország a fenntarthatóbb palackok globális úttörő piacává válik. Az amerikai italgyártó vállalat 2021 végére az összes németországi PET-palackját újra felhasznált műanyagra kívánja váltani. A PepsiCo lesz az első italgyártó cég az országban, amely legkésőbb 2021 végéig minden újdonsághoz csak újrahasznosított műanyagot (rPET) használ. Ez évente körülbelül 15 000 tonna új műanyag megtakarítását jelenti majd – ez az összeg csaknem 12,5 millió Lego-építőelemnek felel meg.

Kép: Pepsi

Ugyanakkor annyi szén-dioxid-megtakarítása érhető el, amennyit évente általában 6 200 autó bocsát ki. „Csak Németországban évente hétmillió eurót költünk az új műanyag stratégiánkra” – mondja Silviu Popovici. A rivális Coca-Cola hasonló utat követ. A Vio márkájú italok januártól 100 százalékban újrahasznosított PET-ből készült palackokban lesznek kaphatók. Nem utolsósorban az új uniós műanyagadó miatt a fogyasztási cikkek gyártói átállnak az újra hasznosított műanyagra. Januártól a tagországoknak fizetniük kell az újrafeldolgozatlan műanyag hulladék után, kilogrammonként 80 centet, azaz mintegy 288 forintnyit. A kifizetéseket valószínűleg a szennyezést előállítókra, vagyis a gyártókra hárítják. Évente hétmilliárd eurós összegről lehet szó.

A PepsiCo európai vezetője mindeközben meg van győződve arról, hogy egy nap minden italuk cukor nélkül készül majd.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Allergia megelőzése avokádóval – tudományos áttörés?

2025. május 18. 16:10

Egy finn kutatás szerint a terhesség alatti avokádófogyasztás jelentősen csökkentheti a csecsemők ételallergiájának kockázatát.

Vita a bor körül: egészséges vagy sem?

2025. május 11. 16:10

Egy új spanyol kutatás választ adhat arra a kérdésre, hogy a mértékletes borfogyasztás valóban jót tesz-e az egészségnek.

Aranyvessző: természetes gyógyír vagy túlértékelt csodaszer?

2025. május 9. 11:10

Az aranyvessző hazánkban is ismert gyógynövény, amelyet évezredek óta használnak különféle egészségügyi problémák enyhítésére.

Húsvéti termelői piacok és kézműves vásárok

2025. április 19. 13:10

Húsvét előtt országszerte rendezett termelői piacok és kézműves vásárok élénkítik a helyi gazdaságot, és ápolják a húsvéti hagyományokat.

Élelmiszer-adományozás – a legfontosabb kérdések

2022. december 19. 05:37

Karácsony előtt megnő az érdeklődés az élelmiszer-adományozással kapcsolatban, hiszen sokan szeretnék szebbé és könnyebbé tenni nehezebb sorsú embertársaik számára az ünnepeket. Ehhez az egyik legjobb megoldás egy adománycsomag összeállítása vagy élelmiszeradomány-gyűjtésekbe való besegítés.

Félmilliárd dollárból fejleszt a Wolt futárszolgálat

2021. január 26. 02:34

A 2015-ben alapított Wolt 2020-ban kibővítette szállítási szolgáltatását élelmiszer- és kiskereskedelmi cikkekkel, a cégcsoport bevétele mintegy 345 millió dollárra nőtt.

A megszokottnál jobban nőttek az élelmiszerárak

2020. április 8. 13:16

Éves összehasonlításban az élelmiszerek ára 7,6 százalékkal nőtt, 0,6 százalékponttal élénkebben az előző havinál.

Biztosított hazánk élelmiszerellátása

2020. április 8. 09:33

A magyar mezőgazdasági termelés 2020-ban is megfelelő módon tudja biztosítani az emberek élelmiszerellátását.