Életmód, gasztronómia

Várhatóan növekszik a kávétermelés és -fogyasztás 2023/24-ben

Agrofórum Online

A globális kávétermelés az októbertől szeptemberig tartó 2023/24-es gazdálkodási szezonban 4,3 millió 60 kilogrammos zsákkal nőhet 2022/23-hoz képest, amikor 174,3 millió zsák volt a fogyasztás. A globális piacon a brazíliai és vietnámi termelés növekedése ellensúlyozza az indonéziai visszaesést. – közölte az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma (USDA) jelentésében.

A kávé globális fogyasztása is emelkedik, 170,2 millió zsákos rekordot érhet el a 2022/23-as 168,2 millió zsákot követően – áll az USDA éves globális kávéjelentésében, amely az ügynökség által közzétett korábbi adatokon alapszik.

Az USDA szerint Brazília termelése 3,8 millió zsákkal növekszik 2023/24-ben, míg Vietnamban 1,6 millió zacskóval többet állítanak elő. Indonézia 2,2 millió zsákkal kevesebbet termel mindeközben.

A két fő kávéfajtát figyelembe véve az USDA az enyhébb arabica nagyobb termelésére, az erősebb robustánál alacsonyabb termelésre számít.

A globális arabica kávétermelés 2023/2024-ben 96,3 millió zsák volt, szemben a 2022/23-as 90,1 millió zsákkal. A robusta kávé termelése 2023/24-ben 78 millió zsákra esett vissza a 2022/23-as 79,9 millió zsákról. A robusta kávé ára történelmi csúcsot döntött a múlt héten a megnövekedett kereslet és szűkös globális kínálat miatt.

Az USDA az import növekedését látja a két fő fogyasztó régióban, az Európai Unióban és az Egyesült Államokban. Az EU-tagországok várhatóan 3 millió zsákkal többet importálnak majd és így 47,5 millió zsák lehet az teljes mennyiség, ami a globális import körülbelül 40 százaléka. Az Egyesült Államok várhatóan 2,5 millió zsákkal több, mint 26,5 milliós lesz az importált mennyiség – számolt be a nemzetközi mezőgazdasági szaksajtó a brit Thomson Reuters hírügynökségre hivatkozva.

A gazdálkodási szezont záró végkészletek csak kismértékben, 31,83 millió zsákra növekedhetnek, ami jobb, mint a 2022/23-as szezon végi 31,5 millió zsák, de még mindig jóval kisebb, mint az előző években látott átlagos mennyiség.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Károsak lehetnek a fekete műanyag konyhai eszközök

2025. február 5. 11:10

Ezeket a vegyi anyagokat azért építik be a konyhai eszközökbe, hogy csökkentsék a túlmelegedésből eredő tűzveszélyt.

Mégsem egészséges a görög joghurt?

2025. február 3. 16:10

Mint sok más joghurt, a görög joghurtok is tartalmaznak zselatint, amelyet állati bőr, inak, ínszalagok vagy csontok főzésével állítanak elő.

Elfeledett farsangi ételek

2025. február 2. 10:10

A farsanghoz kapcsolódó hagyományok és hiedelmek valóban gazdag örökséget alkotnak nemcsak Magyarországon, hanem világszerte is.

A jövő antibiotikumai hatástalanok lesznek a baktériumokkal szemben

2025. február 1. 16:10

Az új antibiotikumokat a fejlesztők gyakran úgy hirdetik, hogy nem alakul ki ellenük rezisztencia. Azonban ezt az állítást a rezisztencia-mentességről ritkán támasztják alá meggyőző adatok.

A kávézacc használata a kertekben

2022. november 20. 08:41

A magyar felnőtt lakosság 70%-a kávézik. De vajon mit csinálnak az emberek a kávézaccal?

Drámai visszaesés történt a magyarországi kávéfogyasztásban, és lehet még lejjebb is

2023. július 9. 09:10

A magyar piacon a legnagyobb szegmensnek számító őrölt kávé forgalma tavaly 15 százalékkal csökkent, miközben az értékesítési mennyiség 22 százalékkal nőtt. Nagyon drágán vásároltunk tehát jóval kevesebb kávét, és az idei kilátások sem jobbak.

A kávé segíthet az elhízás és a cukorbetegség elleni harcban

2019. július 20. 11:22

Tudósok felfedezése szerint a kávé stimulálja a barna zsírszövetet, ami kulcsfontosságú az energiaégetés szempontjából. Azt még nem tudják, hogy a koffeinnek van-e ilyen hatása, vagy a kávé más összetevőjének.

A következő generációs élelmiszer-technológiára figyel a Starbucks

2020. május 1. 05:36

A Starbucks kereskedelmi partnerséget hoz majd létre a következő generációs élelmiszer és kiskereskedelmi technológiai vállalatokkal.