Csökkenti a Dr Pepperben lévő részesedését a Mondelez. A snackeket gyártó vállalat a JAB magántőkealappal együtt összesen 60 millió Dr Pepper részvényt kínál eladásra.
Ezzel a döntéssel a Mondelez 8,4 százalékra kívánja csökkenteni a Dr Pepperben lévő részesedését. A Dr Pepper részvényei a hír bejelentését követően 0,9 százalékkal estek – közölte a figyelmet az Equilor Befektetési Zrt.
A Dr Pepper üdítőitalokat, ízesített vizet, gyümölcsleveket, sűrítményeket és szirupokat forgalmaz Dr Pepper, Snapple, 7 UP, Schweppes, Mott’s, A&W, Sunkist, Hawaiian Punch, Canada Dry, RC Cola, Diet Rite, Clamato és Orangina márkanevek alatt. 2019 végén a cégcsoportnak 24 gyártóhelye volt, ebből 16 az Egyesült Államokban. Innen származik a 25 500 főt foglalkoztató vállalat árbevételének 88,5 százaléka.
A Dr Pepper egy népszerű szénsavas – eredetileg mandulaízű – üdítőital-márka. Története 1885-re nyúlik vissza, amikor először hozták kereskedelmi forgalomba. A Dr Pepper Múzeum több tucat elméletet gyűjtött be arról, hogyan lett az üdítő neve Dr Pepper, valójában azonban nem tudjuk, honnan kapta a nevét. A Dr Pepper nem kólaféleség, hanem többféle gyümölcs ízéből összeállított ital.
A Mondelez snackeket és italokat gyárt öt termékkategóriában. A Mondeleznek Magyarországon, Székesfehérváron is van üzeme. Itt nemzetközileg elismert és közkedvelt márkák csokoládé és keksztermékeit gyártják.