Németországban a Takeway.com oldalon keresztül, az Egyesült Államokban a Grubhub és a Domino’s Pizza, Kínában pedig a Meituan Dianping a legnagyobb pizzakiszállító.
Az emberek szerte a világon egyre több pizzát rendelnek online, ennek alapesetben elsősorban a kényelem az indoka, de a koronavírus-járvány miatt sokan biztonsági okból választják a rendelést. Ezzel a megoldással időt lehet megtakarítani, és egyre több étterem közvetlenül is foglalkozik már kiszállítással – számolt be a német gazdasági hetilap, a Wirtschafts Woche az Instagram oldalán a Statista adati alapján. Közben a fogyasztóknak még készpénzzel sem kell rendelkezniük az otthonukban, mert a számlát előre digitálisan ki lehet fizetni. Ez Magyarországon évek óta természetes, de készpénz használatához rendkívüli módon ragaszkodó németeknél ezt még mindig ki szokták hangsúlyozni.
Az úgynevezett online élelmiszer-kiszállítási piacon az utóbbi időben jó 107 milliárd dollár volt az értékesítés globális szinten. 2024-re a piackutatók már 182 milliárd dolláros világpiaccal számolnak.
A legtöbb kiszállítás Kínában történik. Az előrejelzések szerint 2024-ben a kiszállítási szolgáltatásoknak már 650 millió ügyfele lesz az ázsiai országban. A kínai ételkiszállítási területen, így a pizza kapcsán is a Meituan Dianping nevű vállalat uralja az ottani piacot. Második helyen 40 százalékos piacrésszel az Ele.me, az Alibaba cége áll. Az összes többi szereplőnek 5 százalék jut.
Németországban egyértelműen a Takeway.com a Lieferando, a Pizza.de, a Lieferheld és a Foodora márkanevekkel uralja a piacot, 65 százalékkal. Második helyen a Domino’s Pizza áll 20 százalékkal, a delkiveroo 5 százalékig jutott, a többieknek 10 százalék jut.
Az amerikai piac vegyesebb, itt a Grubhub és a Domino’s Pizza is 25-25 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A személyszállítási piacról a koronavírus hatására lendületesen az ételkiszállításra is hangsúlyt fektető Uber, az Uber Eats-szel 20 százalékos piacrésznél tart már. A Doordash 15 százalékon, a Postmates pedig 5 százalékon áll. A többi piaci szereplőnek 10 százalék jut a pizza-szegmensben.