Életmód

Mennyibe kerül, milyen ételhez javasolt – ezeket is figyelembe veszik a rögös túrót vásárolók

Tej Terméktanács – Sajtóközlemény

Milyen gyakran vásárolnak az emberek rögös túrót? Milyen szempontokat vesznek figyelembe vásárláskor? A Tej Terméktanács kutatást indított a rögös túró hazai helyzetéről.

A Tej Terméktanács megbízásából a Trend International Market Research Kft. végezte el a ’Rögös túró, mint minőségrendszer ismertsége Magyarországon” című kutatást.

2019-ben a Rögös túrót, mint hagyományos különleges élelmiszert elismerte és felvette nyilvántartásába az Európai Unió. A Tej Terméktanács a Rögös túró, mint „Hagyományos Különleges Termék” ismertségének elősegítése céljából 2022 januárjában kétéves marketing kampányt is indított.

A kutatás fókuszában egyrészt ezen kampány hatékonyságának mérése, másrészt a magyar lakosság Rögös túró fogyasztási szokásainak, vásárlási motivációinak megismerése, a Rögös túró és a Hagyományos Különleges Termék (HKT) védjegy ismertségének felmérése állt.

A téma átfogó megismerése érdekében a felnőtt magyar lakosságot életkor, nem, régió és településtípus szerint reprezentáló online kutatást indítottak.

A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a fogyasztók sokféle túrót ismernek, de arra a kérdésre, hogy milyen típusú túrókat tudnak megnevezni, legtöbbjüknek a Rögös túró jutott eszébe elsőként. A fókuszcsoportos beszélgetés résztvevői úgy nyilatkoztak, hogy az ő szóhasználatukban

„a Rögös túró jelenti a TÚRÓ-t.”

A megnevezés többnyire pozitív gondolatokkal társul, nosztalgiát, gyermekkori élményeket hív be, magasra pozícionálják a fogyasztók és kifejezetten kedvező terméktulajdonságokkal ruházzák fel, finom, egészséges termékként, fontos fehérje-, vitamin- és tápanyag forrásként tekintenek rá.

Nemcsak ismertsége, de vásárlói bázisa is magas a Rögös túrónak; a túróvásárlók kétharmadának szokott a kosarába kerülni és minden negyedik ezt a típusú túrót vásárolja a leggyakrabban. A túróvásárlás során a legfontosabb döntési szempont, hogy mennyibe kerül, és hogy esetleg akcióban van-e. Emellett fontos szerepet tölt be a kiszerelés mérete, valamint a túró állománya és hogy milyen ételhez vásárolják. A túrófogyasztók nagy többségét ugyanis az jellemzi, hogy különböző ételféleséghez, másfajta típusú túrót szeretnek használni. Egyes ikonikus ételek, mint például a túrós csusza, a túrós rétes és a körözött, többnyire Rögös túróból, a palacsinta és a különböző sütemények pedig többnyire krémes túróból készülnek, míg a túrógombócot ki ezzel, ki azzal szereti.

Az is kiderült a kutatásból, hogy az elmúlt évet jellemző önköltség növekedés a túrófogyasztást sem kímélte. Minden második válaszadó azt nyilatkozta, hogy ha az elmúlt évre tekint, csökkent a túró fogyasztása, és a jövővel kapcsolatban sem optimisták, egyharmaduk úgy véli, hogy csökkenni fog a fogyasztása. Nem mondanak le ugyan a túróról és kedvenc túrós ételeikről, de a fogyasztási gyakoriság ritkul, fokozottabban figyelik az akciókat és az olcsóbb termékek, márkák irányába fordulnak.

A kutatás fontos témája volt a Rögös túró, mint „Hagyományos Különleges Termék” minősítés ismertségének feltárása. A megkérdezett reprezentatív minta negyede hallotta már a fogalmat, ötödük azt is tudta, hogy mit is takar ez pontosan és ötödükre a vásárlás során is hatással van.

A Tej Terméktanács marketing kampányának ismertsége tekintetében szintén kedvező eredményeket mutat a kutatás. A reklámfilmet és szlogent közel a megkérdezettek ötöde látta, illetve hallotta már korábban is, 13% pedig már a plakáttal is találkozott, ami tekintve, hogy mekkora a „reklámzaj”, mennyi információ éri nap mint nap a fogyasztókat, jó eredménynek tekinthető. A kampányról elismerő véleménnyel voltak a megkérdezettek, közel kétharmaduknak elnyerte a tetszését, figyelemfelkeltőnek, ízlésesnek, információgazdagnak találták, és az is pozitívumként könyvelhető el, hogy minden ötödik megkérdezett azt nyilatkozta, hogy meglehetősen befolyásolja vásárlási döntésüket.

A kutatás során – szintén a Tej Terméktanács által bevezetett – Tej-szív védjegy ismertsége és hatása is feltárásra került. Köszönhetően annak is, hogy ez a védjegy nagyobb múltra tekint vissza, ismertsége szignifikánsan magasabb: a reprezentatív minta kétharmada már találkozott vele, és több mint negyedüket a vásárlás során is befolyásolja, mert ez a védjegy a termék magyar eredetét is jelenti a fogyasztók számára.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A lassan égő bükk lenne a legjobb tűzifa?

2024. november 20. 14:40

A legtöbb ember azt veszi figyelembe, hogyan tud a legolcsóbban tűzifához jutni. Azonban a fafajták fűtőértéke alapján érdemes választani.

Segít-e a méz az érelmeszesedés megelőzésében?

2024. november 14. 13:10

A méz több mint 180 különböző vegyületet tartalmaz, valamint vitaminokat, ásványi anyagokat és természetes eredetű anyagokat.

Hallott már a 2 másodperces követési távolságról?

2024. november 13. 13:10

Ha még nem hallott, most bemutatjuk, további közlekedésszabályozási javaslatokkal együtt, amelyek az új KRESZ-be kerülhetnek.

Ezek a legjobb fafajok, ha kályhával (is) fűtünk

2024. november 12. 11:10

Melyik tűzifának van a legjobb fűtőértéke és adja a legtöbb hőt? Érdemes-e fenyőfával fűteni? Segítünk eligazodni a fafűtés alapkérdéseiben.

Mindenki remegve szereti

2020. december 31. 08:24

Gondolta volna, hogy kocsonya evésével álmodni rossz végzet, mivel nehéz esztendőt, nehéz sorsot jelez, esetleg küszködést egy városbíróval vagy vámszedővel?

Ebben az üzletben lehet a legolcsóbban elvégezni a nagybevásárlást ezen a héten

2023. július 25. 13:10

A pár hete elindult online árfigyelő rendszer nagy sikert aratott Magyarországon, hiszen így a vásárlók jobban el tudnak igazodni az üzletláncok kínálatában. Meglepő, hogy ezen a héten melyik a legolcsóbb bolt.

Az édes illat a gomba vonzerejének része

2023. január 4. 11:34

A változatosság iránti vágy és a kiaknázatlan új-zélandi élelmiszerpiac csábítása késztette Brian Turley-t arra, hogy 25 éves szakácskarrierjét feladva egy kedvelt élelmiszer, a gomba termesztése mellett döntsön. Tizennyolc hónap elteltével Brian nem bánja a döntését.

Sorban állás-mentes élelmiszervásárlás évi 98 dollárért

2020. szeptember 2. 16:02

Az előfizetéses program szeptember 15-én indul az Egyesült Államok területén és évi 98 dollárba kerül majd.