Az adatok szerint az Egyesült Államokban az általános sörfogyasztás az 1970-es évek óta a legalacsonyabb szintre esett, közben pedig az ország alföldi államai hatalmas árpabőséggel szembesülnek.
Az amerikaiak kevesebb sört vásárolnak, és kevesebb olyan kézműves sörfőzdét keresnek fel, amelyek több malátát használnak.
Az úgynevezett hard seltzerek, azaz alkoholtartalmú, szénsavas, gyakran gyümölcsízesítőket tartalmazó italok robbanásszerű népszerűsége és általában az alacsonyabb alkoholfogyasztás a sörgyártók árpa iránti keresletének zuhanásához vezetett. A több évnyi kiváló árpatermés tovább nyomta lefelé az árakat.
Drámai csökkenés
Az amerikai termésjelentés szerint az árpával beültetett területek nagysága 22%-kal csökkent az egy évvel ezelőttihez képest. Észak-Dakotában, Idaho mögött a 2. számú termelő államban csaknem felére csökkent a terület az egy évvel ezelőttihez képest.
Az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma (USDA) szerint a mezőgazdasági termelők által a gazdaságokban tárolt árpakészletek 51%-kal nőttek a tavalyi évhez képest, és ez a legmagasabb érték 2010 óta.
A gazdák elmondása szerint az amerikai malátaárpa ára, amelyekről a gazdák az ültetés előtt megállapodnak, tavaly körülbelül 7 dollár volt vékánként, idén pedig 5 dollár alatti volt helytől függően.
Sörgyártók
A nagy sörgyártó cégek, köztük a világ legnagyobb sörgyártója, az Anheuser-Busch InBev csökkentették az Egyesült Államokban meghirdetett árpaszerződések számát a termény túlkínálata miatt – mondta Mitch Konen, a National Barley Growers Association alelnöke.
„Az ország vezető sörgyártójaként és amerikai gyártóként évente 700 millió dollárért vásárolunk a legjobb minőségű alapanyagokból több mint 700 termelő partnertől” – közölte az AB InBev, amely nem válaszolt a konkrét idei vásárlásokkal vagy a változó sörfogyasztási trendekkel kapcsolatos kérdésekre.
Változó fogyasztás
A gyümölcsízű hard seltzerek, a koktélok és a kannabiszos italok évek óta csökkentik a sör piaci részesedését. A baseball-mérkőzésektől az egyetemi rendezvényekig a seltzerek majdnem olyan elterjedtek, mint a Bud Lights sör, amely világszerte ismert.
A legnépszerűbb amerikai hard seltzer márkák közül sok, köztük a Truly, a High Noon, a Bud Light Seltzer és a White Claw, árpa nélkül készül, és erjesztett cukrot, vodkát vagy tequilát használnak fel benne. Egyes seltzerek, mint például a Vizzy, és az alkoholmentes sörök továbbra is a malátaárpára támaszkodnak.
Kézműves sörök
Az amerikai Sörgyártók Szövetsége szerint az egykor virágzó kézműves söripar lelassult, a mikrosörfőzdék bezárása 2023-ban először haladta meg a nyitások számát. A kézműves sör nagyjából négy-ötször annyi malátát igényel, mint a tömeggyártású sör, ami tovább csökkenti az árpa iránti keresletet.