16℃ 8℃
október 29. Nárcisz, Melinda, Őzike
Gépinfo

700 km-es hatótáv egy elektromos családi autótól? Igen!

Agrofórum Online

A közelmúltban két olyan új modellt is bemutatott a Peugeot, amelyek teljesen elektromos hatású családi autók, és hivatalosan képesek a 700 kilométeres hatótávolság elérésére.

A Peugeot olyan tesztet hajtott végre, amely nem steril, laboratóriumi körülmények között mérte egy elektromos autó áramfogyasztását és hatótávját. Ehelyett úgy tesztelték az új E-3008-at, ahogyan a vásárlók is használják. Feltöltötték az akkucsomagot, majd hosszú útra indultak vele. A próbaút Párizs és Nizza között zajlott, azaz Franciaország északi régiójából egészen a Riviéráig tartott, a távolság mintegy 1000 km volt.

A Peugeot E-3008-ast ritkán kell tölteni, és akkor sem kell sok időt rászánni a villámgyors töltésnek köszönhetően
A Peugeot E-3008-ast ritkán kell tölteni, és akkor sem kell sok időt rászánni a villámgyors töltésnek köszönhetően

Két megállás

A mai technológiai fejlettség és akkumulátortechnológia mellett ezer kilométer hosszú táv egy villanyautónak, az elérhető modellek zöme ilyen távolság és autópálya-sebesség mellett akár négyszeri töltést is igényel. A Peugeot STLA Medium platformja – ez adja az E-3008 és E-5008 műszaki alapját – azonban bizonyította alkalmasságát és fejlettségét, hiszen az 1000 km-es túra során mindössze kétszer kellett megállni elektromos töltőnél.

Csak városban érhető el

A komoly siker ugyanakkor nem meglepő, hiszen a nagyobb, Franciaországban készülő, 98 kWh használható kapacitású akkumulátorral szerelve az E-3008 hivatalos (WLTP) hatótávja 701 km, a nehezebb, hétüléses E-5008-é pedig 668 km. Ilyen nagy hatótáv csak ideális körülmények között, például városban érhető el, ahol a sok fékezés során a Peugeot fejlett energiamenedzsmentje a leghatékonyabb és sok, egyébként veszendőbe menő energiát elektromos árammá átalakítva visszatölt az akkupakkba.

A hosszú autópályás teszt viszont 130 km/órára állított tempomattal zajlott, így a visszatöltés ritkán valósulhatott meg, de az ilyen körülmények között elérhető 350-400 km-es hatótáv is nagyjából másfélszerese annak, amit egy mai átlagos villanyautó tud. A felhasználóktól, vásárlóktól kapott visszajelzések is igazolják a Peugeot technológiájának piacvezető szerepét: a Torino és Nápoly között (890 km), illetve a Prága és Brüsszel között (920 km) autózók is jellemzően kétszer állnak meg tölteni.

Az új technológiával a hatótáv az átlagos villanyautókét másfélszer haladja meg
Az új technológiával a hatótáv az átlagos villanyautókét másfélszer haladja meg

30 milliárd eurós befektetés – mindent tud, ami számít

A remek eredmény alapja a Stellantis STLA Medium villanyautós platformja, amelyet a cégóriás 30 milliárd eurós befektetéssel fejlesztett ki. A globális autópiac két legfontosabb szegmensét (a kompakt és családi autókra) célzó műszaki megoldást 2021-ben kezdték fejleszteni, és a legfontosabb célok egybeestek a vásárlók elvárásaival: nagy hatótáv, rövid töltési idő, hatékony energiafelhasználás és jó teljesítmény.

A francia autópályán, valós élethelyzetben tesztelt E-3008 elektromos rendszere 400 voltos feszültséggel dolgozik, mindemellett az átlagosnál gyorsabb töltési időt tesz lehetővé. A villanymotorok és az akkupakk vezérlésének áramfogyasztása akár 14 kWh/100 km is lehet (így adódik a 700 km körüli hatótáv), míg a töltés 20%-ról 80%-ra csupán 27 percet vesz igénybe.

Fotó: Peugeot

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Szép a forgatás nélküli művelés, de van egy nagy problémája, amire most megoldást találtak

2025. október 29. 09:10

A szántás elhagyása rengeteg előnnyel jár, a szármaradványok talajfelszínen hagyása viszont némileg megnehezíti a vetést. Ennek kiküszöbölésére született egy újfajta, izgalmas technológia.

200 hektárt vetettek be egyetlen feltöltéssel, 28 méteres munkaszélességű géppel

2025. október 27. 09:10

Egy német gyártóvállalat olyan dimenziót kínál a növénytermesztő gazdáknak, amit Magyarországon szinte kihasználni is lehetetlen.

Sárban aratják a silókukoricát, két traktor húzza a pótkocsit

2025. október 26. 13:10

A klímaváltozás idén is kíméletlenül éreztette hatását Európában. Míg azonban Magyarországon aszály nehezítette a gazdák életét, máshol a rengeteg csapadék akadályozta a mezőgazdasági munkákat.

Hatékony munkagép Németországból, betakarítás után szinte kötelező

2025. október 24. 16:10

Gépújdonsággal rukkolt elő a német Köckerling, amelynek használata éppen ezekben a hetekben aktuális, hiszen a tarlóhántásban segíti a gazdákat.

Bővül a Peugeot elektromos kisteherautó kínálata

2019. november 6. 09:47

A következő évtized közepére a Peugeot minden személy- és áruszállító járműve elérhető lesz részben vagy teljesen elektromos kivitelben, azaz plug-in hibridként vagy villanyautóként.

Hidrogén-tüzelőanyagcellás kishaszonjárművek a láthatáron

2024. május 8. 14:10

A Peugeot 2022-ben megnyitotta és azóta fokozatosan bővíti Európa legnagyobb, hidrogéntüzelőanyag-cellát gyártó üzemét.

A Peugeot 408 már SUV-ok közt is megállja a helyét

2023. március 15. 06:37

A C méterű modellkategória felső részébe pozícionált Peugeot 408 különleges fastback, mégpedig nem csak a márka történetében, hanem az egész gépjárműpiacon is az első ilyen típusú modell.

Három év után teljesen megújul a Peugeot 2008

2023. október 7. 10:10

A tervezők a városi szabadidőjármű legsikeresebb részleteire: a formatervre és az elektromos hajtásláncra fordították a legnagyobb energiát, de a digitális tartalmak is bővültek.