Gépinfo

A 120 LE-t is megugorja az Iseki eddigi legnagyobb traktora

Agrofórum Online

Nagy nyomatékú, kis fogyasztású Deutz motorral szerelték fel a japán Iseki eddigi legnagyobb traktorát, amely már 120 LE fölötti teljesítményű.

A japán Iseki traktorok a világpiacon is meghatározó tényezők a 40 LE alatti kommunális traktorok szegmensében. A nyugati piacra szánt modellek készre szerelése a cég németországi központjában történik, így nemcsak magas minőségűek, de az európai igényeknek, szabványoknak is megfelelnek.

A magyarországi forgalmazó Royal Traktor honlapján 31-féle Iseki erőgép található, és közülük a 86 LE-s változatok számítanak a legnagyobb teljesítményűeknek. A japán gyártónak azonban ennél izmosabb masinái is vannak, igaz, azok egyelőre csak az ázsiai piacokon érhetők el.

A csúcsmodellt az Iseki TJW1233 traktor jelenti, amely univerzálisan használható a gazdaságokban, a talajműveléstől a takarmánykezelésen át a szállításig. A gép lelke a 123 LE-s, négyhengeres, 4,1 literes Deutz motor, amely a Tier 4 emissziós előírásokat teljesíti (EGR és DPF segítségével). A német gyártó szerint az erőforrást nagy nyomaték, ugyanakkor kis fogyasztás és alacsony zajszint jellemzi.

A 32/32-es váltóval szerelt TJW1233 maximális sebessége 35 km/h. A hidraulikaszivattyú teljesítménye 83,28 l/min, a hátsó emelési kapacitás 5036 kg, a TLT 540/750/1000 fordulatszámon működtethető.

Ami a fizikai paramétereket illeti, a traktor teljes hossza 4285 mm, szélessége 2070 mm, magassága 2990 mm. A tengelytáv 2525 mm, a minimális hasmagasság pedig 440 mm. Az erőgép tömege 4585 kg.

A fülke minden kényelemmel felszerelt, a komfortos üléstől a nagyméretű kijelzőig, de még az olyan „apróságokra” is ügyeltek, mint az üzemanyagtartály lopásgátló védelme, a légkondi, az USB terminál, vagy a pohártartó és a hamutálca. Az irányváltó egy ujjal működtethető, ezáltal a kezelőnek egy pillanatra sem kell levennie a kezét a kormánykerékről.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

Traktorpiaci körkép – Górcső alatt 2022 első negyedéve

2022. július 7. 11:34

Az erősen nyereséges 2021-es évet követően 2022 első negyedévében az európai traktorpiac enyhe visszaesést mutatott.

110 lóerős traktorral jelentkezett a Solis, de készül a 180 lóerős fenevad is

2024. január 4. 09:10

Évente 15 ezer traktort értékesít az indiai Solis Európában, és az évtized végére megháromszoroznák ezt a mennyiséget. Tervben van egy 180 LE-s „fenevad” piacra dobása is.

Nő a traktorok iránti kereslet

2019. szeptember 3. 12:33

A gépkeresletet egyre inkább a szükségletek, és nem a támogatások irányítják.

Újjáélesztették a Renault traktort, modern formatervvel álltak elő

2024. április 11. 15:10

Két évtizede nem létezik már a Renault traktormárka, egy német dizájncég mégis eljátszadozott a gondolattal, hogyan nézne ki ma egy francia erőgép.