A második legkisebb méretű, azaz a C-szegmensbe sorolt pick-up rendkívül kis méretű globális szinten, csupán 92 200 új ügyfelet találtak 2020-ban. Ez 22 százalékos csökkenést jelentett az előző évhez képest. Még az egy mérettel kisebb, azaz B-pick-up-ból is több mint kétszer ennyit, csaknem 192 ezer darabot értékesítettek a kereskedők a koronavírus által befolyásolt piacon.
A pick-up-C szegmens azért is nagyon kicsi, mert a kereslet nagy része az egy mérettel nagyobb modellekre, a D-pick-upokra irányul. A Fiat azonban nagyon jó eredményeket ért el a Latin-Amerikában, főleg Brazíliában népszerű kategóriában. Igaz ez a két kisebb pick-up kategóriára, a B-re és a C-re is.
A Fiat Toro 14 százalékos értékesítési csökkenése ellenére is az abszolút piacvezető a C-pick-up szegmensben. Ebből a típusból összesen 63 ezer darabot értékesítettek 2020-ban. Érdekesség, hogy ez a mennyiség a B-szegmensbe sorolható pick-up-ok eladási statisztikájában is csak a második helyre lett volna elegendő.
A C-kategóriában a második helyen, a Renault Oroch áll 22 ezer darabbal, ami 41 százalékos éves piacvesztést jelentett. Ez a modell a hazánkban népszerű előző Dacia Duster pick-up változata, amelyet alapvetően a dél-amerikai piacra terveztek, de néhány európai országban is kapható volt korábban, például Belgiumban.
A listán harmadik helyezett, nálunk szinte ismeretlen IKCO Arisun modell már alaposan leszakadt az élen álló két modelltől, csupán 4800 eladással büszkélkedhet, igaz ez 16 százalékos éves növekedést jelentett – derült ki a carindustryanalysis Instagram-oldal által készített infografikából.
Negyedik helyen a Beijing Ruiling áll 950 darabbal és 45 százalékos eladáscsökkenéssel. A kínai márkát a Mahindra Bolero követi 500 eladással, ami a 26 százalékos értékesítési zuhanást követően alakult ki. A RAM 1000 négyszáz darabja 25 százalékos pluszt jelentett. Egy kisebb Isuzu Pickup 33 százalékos mínusz után 380 eladást produkált. A kategóriában a sort a Mahindra Goa zárta, csupán 140 darabbal, de ez 229 százalékos piacbővülést hozott.
Az adatok 84 ország újautó-értékesítési statisztikáinak összesítésével alakultak ki.