Gépinfo

A CNH jobban összepontosít majd a mezőgazdaságra

Agrofórum Online
CNH

A teherautó- és autóbusz-gyártó Iveco várhatóan 2022 elején leválik a Case, Steyr és New Holland márkákkal fémjelzett globális traktorgyártó CNH Industrial NV anyavállalatáról. A mezőgazdaságban is használatos teherautókat gyártó Iveco a németországi Ulmban gyártóüzem avatását tervezi, ahol az elektromos teherautók az Iveco és a Nikola együttműködésében készülhetnek év végétől.

„Elektromos fordulatot hajtunk végre. Nem vagyunk lemaradva” – mondta Gerrit Marx, a CNH haszongépjármű -és speciális járműegységének jelenlegi vezetője. Marx megismételte, hogy a teherautó-, busz- és hajtómű-egység leválasztásának folyamata a CNH Industrial-tól zajlik és az anyacég a mezőgazdasági és építőipari berendezések üzletágára összpontosít majd. A folyamat a jövő év elején zárul le. „A lehető legkorábbi átállási napot célozzuk meg. A szabályozási lépések határozzák meg a sebességet” – mondta.

Az új társaság az Iveco Group nevet kapja, és a milánói tőzsdén jegyzik, ezzel felzárkózva az olyan versenytársakhoz, mint a Renault és a Volvo. A Daimler, a világ legnagyobb teherautó-gyártója a negyedik negyedévben készíti elő első elektromos közepes méretű teherautójának, az e-Actrosnak a gyártását.

Az Iveco és a Nikola megerősítette azt a tervét is, hogy hidrogén üzemanyagcellás teherautó-gyártást indítanak 2023 végén, ezzel is mélyebbre tolva a haszongépjárműipart az alternatív üzemanyagok irányába – hívta fel a figyelmet a Reuters.

A CNH Industrial az Exor, az olasz Agnelli család holdingtársaságának irányítása alatt áll, amely az Iveco legnagyobb befektetője lesz, miután leválik a CNH-ról. Az Iveco törekvéseinek jeléül a teherautó-gyártó egyetértési megállapodást írt alá, melynek értelmében ő és partnere, Nikola 25 járművet tesztel és szállít Európa egyik legnagyobb hamburgi kikötőjébe. A megállapodás alapján Iveco platformon alapuló Nikola Tre szállítását tervezik 2022-ig.

„Az ilyen típusú mérföldkő-megállapodások tovább erősítik azt a globális elmozdulást, amelyet egy új, kibocsátásmentes jövő felé tekintünk”-mondta Mark Russell, a Nikola vezérigazgatója. Az autó- és tehergépkocsi-ipar nagyvállalatai nagy változásokon mennek keresztül, mivel alkalmazkodniuk kell az alacsony szén-dioxid-kibocsátási előírásokhoz.

CNH
Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

A 12 kerekű traktor extrán talajkímélő, mégis van vele egy óriási probléma

2025. december 18. 09:10

Ha a hagyományos 4 kereket megduplázzuk vagy megtriplázzuk egy traktoron, azzal jelentős talajkímélést érünk el, hiszen kétszeresére-háromszorosára növeljük a felfekvő felületet.

Piacra került az egyik legmutatósabb nagytraktor, a műszaki tartalomra is elégedetten csettinthetünk

2025. december 8. 13:10

A hatalmas kiterjedésű mezőgazdasági területek művelése nagy teljesítményű gépeket kíván meg, ezt az igényt elégíti ki Argentína legnagyobb gyártója is.

Földindulásszerű bejelentés, erre a hírre vártak hónapok óta a mezőgépgyártásban

2025. december 6. 16:10

Hatalmas cégfelvásárlás híre érkezett a rakodógépek területéről, az ügylet a magyarországi gazdálkodókat is alighanem érinteni fogja.

Egyesül a MEGOSZ és a MEGFOSZ, szenzációs együttműködés körvonalazódik, megvan az új név is

2025. december 3. 09:10

A géptámogatások intézményesített rendszere is generálta eddig a gépgyártók és a gépforgalmazók közötti különbözőséget, aminek most véget lehet vetni.

Az AGCO és a CNH is partnerek az új digitális projektben

2018. április 9. 09:01

A dolgok internete (IoT) magában rejti azt a lehetőséget, hogy megnövelje a mezőgazdasági hatékonyságot, de a különböző traktor- és gépgyártóktól származó termékek jelenleg “nem beszélik” mindig ugyanazt a nyelvet, tehát nem képesek digitális információ-cserére.

Mi az oka a gépgyártók portfólió bővítési hullámának?

2020. január 14. 12:02

Számos mezőgazdasági gépgyártó vállalat is megkezdte felkészülését a glifozát utáni időkre. Egyes vállalatok saját fejlesztéssel, mások a témában sikeres kisebb-nagyobb cégek felvásárlásával kívánnak megfelelő választ adni a kihívásra.

A CNH bemutatta az első elektromos meghajtású traktorja prototípusát

2022. december 29. 15:03

A felhasználási profiltól függően a traktor akkumulátora akár egész napos üzemidőt is biztosíthat.

Jó hónapot zártak az agrárcégek a parketten

2020. szeptember 5. 08:02

Az első nyolc havi listát a Türk Trakrtör vezeti 67,6 százalékos száguldással, amibe már bele kell érteni az augusztusi 14 százalékos mínuszt.