4℃ -4℃
február 22. Gerzson, Margit, Zétény
Gépinfo

A CNH jobban összepontosít majd a mezőgazdaságra

Agrofórum Online

A teherautó- és autóbusz-gyártó Iveco várhatóan 2022 elején leválik a Case, Steyr és New Holland márkákkal fémjelzett globális traktorgyártó CNH Industrial NV anyavállalatáról. A mezőgazdaságban is használatos teherautókat gyártó Iveco a németországi Ulmban gyártóüzem avatását tervezi, ahol az elektromos teherautók az Iveco és a Nikola együttműködésében készülhetnek év végétől.

„Elektromos fordulatot hajtunk végre. Nem vagyunk lemaradva” – mondta Gerrit Marx, a CNH haszongépjármű -és speciális járműegységének jelenlegi vezetője. Marx megismételte, hogy a teherautó-, busz- és hajtómű-egység leválasztásának folyamata a CNH Industrial-tól zajlik és az anyacég a mezőgazdasági és építőipari berendezések üzletágára összpontosít majd. A folyamat a jövő év elején zárul le. „A lehető legkorábbi átállási napot célozzuk meg. A szabályozási lépések határozzák meg a sebességet” – mondta.

Az új társaság az Iveco Group nevet kapja, és a milánói tőzsdén jegyzik, ezzel felzárkózva az olyan versenytársakhoz, mint a Renault és a Volvo. A Daimler, a világ legnagyobb teherautó-gyártója a negyedik negyedévben készíti elő első elektromos közepes méretű teherautójának, az e-Actrosnak a gyártását.

Az Iveco és a Nikola megerősítette azt a tervét is, hogy hidrogén üzemanyagcellás teherautó-gyártást indítanak 2023 végén, ezzel is mélyebbre tolva a haszongépjárműipart az alternatív üzemanyagok irányába – hívta fel a figyelmet a Reuters.

A CNH Industrial az Exor, az olasz Agnelli család holdingtársaságának irányítása alatt áll, amely az Iveco legnagyobb befektetője lesz, miután leválik a CNH-ról. Az Iveco törekvéseinek jeléül a teherautó-gyártó egyetértési megállapodást írt alá, melynek értelmében ő és partnere, Nikola 25 járművet tesztel és szállít Európa egyik legnagyobb hamburgi kikötőjébe. A megállapodás alapján Iveco platformon alapuló Nikola Tre szállítását tervezik 2022-ig.

„Az ilyen típusú mérföldkő-megállapodások tovább erősítik azt a globális elmozdulást, amelyet egy új, kibocsátásmentes jövő felé tekintünk”-mondta Mark Russell, a Nikola vezérigazgatója. Az autó- és tehergépkocsi-ipar nagyvállalatai nagy változásokon mennek keresztül, mivel alkalmazkodniuk kell az alacsony szén-dioxid-kibocsátási előírásokhoz.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Ez lett a nemzet kedvenc traktora Németországban – meglepő?

2025. február 20. 09:40

2024-ben összesen 29 291 darab új traktor talált gazdára Németországban. Ez 1042 darabos, vagyis 3,4 százalékos visszaesést jelent.

Háromtengelyessé szerelték át az orosz nagytraktort

2025. február 19. 08:10

A Kirovec 6x6 erőgép immár 20,5 tonnás tömeggel büszkélkedhet, amivel persze nem túl kíméletes a talajhoz.

Elsőként a világon: elektromos hajtású forgóborona született – de mennyire bírja a kemény munkát?

2025. február 17. 14:40

Az olasz gyártó egyelőre a legkisebb, 3 méteres munkaszélességben készítette el az elektromos munkagép prototípusát.

Bikaerős gumihevederes traktorral kísérleteznek a kínaiak

2025. február 12. 13:10

Az egyelőre prototípusként létező gép 220 LE-s motorral szerelt, powershift váltóval ellátott, és meglepően fordulékony.

Az AGCO és a CNH is partnerek az új digitális projektben

2018. április 9. 09:01

A dolgok internete (IoT) magában rejti azt a lehetőséget, hogy megnövelje a mezőgazdasági hatékonyságot, de a különböző traktor- és gépgyártóktól származó termékek jelenleg “nem beszélik” mindig ugyanazt a nyelvet, tehát nem képesek digitális információ-cserére.

Jó hónapot zártak az agrárcégek a parketten

2020. szeptember 5. 08:02

Az első nyolc havi listát a Türk Trakrtör vezeti 67,6 százalékos száguldással, amibe már bele kell érteni az augusztusi 14 százalékos mínuszt.

Mi az oka a gépgyártók portfólió bővítési hullámának?

2020. január 14. 12:02

Számos mezőgazdasági gépgyártó vállalat is megkezdte felkészülését a glifozát utáni időkre. Egyes vállalatok saját fejlesztéssel, mások a témában sikeres kisebb-nagyobb cégek felvásárlásával kívánnak megfelelő választ adni a kihívásra.

A CNH bemutatta az első elektromos meghajtású traktorja prototípusát

2022. december 29. 15:03

A felhasználási profiltól függően a traktor akkumulátora akár egész napos üzemidőt is biztosíthat.