Gépinfo

A Deutz „felfalja” a Mercedes motorjait, nagy üzlet készülődik

Agrofórum Online

Németországban nagy üzletet ütnek nyélbe 2024 közepén, a Deutz átveszi a Mercedes mezőgazdasági célú motorjait, a manőverbe a Rolls-Royce is belekeveredik.

A kölni székhelyű Deutz AG-ról kevesen tudják, hogy az a Nikolaus August Otto alapította, akinek az első négyütemű belső égésű motort, vagyis az Otto-motort köszönhetjük. Termékeik között jó néhány mezőgazdasági célú is található, a honlapjuk tanúsága szerint jelenleg 28-féle erőforrást gyártanak az agrárium számára, mégpedig a 40–520 kW (54–700 LE) teljesítménytartományban.

A napokban érdekes hír érkezett a vállalatról, kapcsolatba hozták ugyanis a másik német óriással, a Mercedesszel. Most úgy tűnik, hogy a jövőben a Deutz AG veszi át a Mercedes mezőgazdasági és építőipari gépekbe szerelt motorjainak gyártását, amelyeket – egyebek mellett – a Claas is szívesen alkalmaz.

Valójában a Deutz AG a brit Rolls-Royce motordivízióját vásárolja meg (ez az értékesítést és a szervizt is érinti), ami kihatással lesz a Mercedes tevékenységére is. A Rolls-Royce maximum 650 LE-s, 5–16 literes erőforrásai ugyanis Mercedes-Benz néven futnak, például a széles körben használt OM900 és OM460 típusok.

A szóban forgó dízelmotorokat nem a Mercedes-Benz készíti, hanem a Daimler Truck AG, amely a Rolls-Royce Power Systems és az MTU számára fejleszt és épít erőforrásokat. A Claas új Xerion 12-es nagytraktor-szériája például hathengeres, 15,6 literes Mercedes-Benz motorokkal van felszerelve, akárcsak a Jaguar önjáró silózók és a Lexion kombájnok, a jövőben tehát ezeknél fog a korábbi márka Deutzra változni.

Amennyiben a hatóságok jóváhagyják a 300 millió eurós üzletet, 2024 közepétől a Deutz AG átveszi az értékesítést és szervizt versenytársától. Mindettől függetlenül egyébként a Deutz AG már korábban együttműködésre lépett a Daimler Truck vállalattal, azzal a céllal, hogy 2028-tól közösen készítsenek motorokat.

Agrofórum Hírlevél
Iratkozzon fel az Agrofórum hírlevélre!

A feliratkozást követően a rendszer egy megerősítő emailt fog küldeni a megadott email címre. Ha nem érkezne meg a levél, kérjük nézze meg a spam vagy Gmail esetén a Promóciók és az Összes levél mappát.

Új motorról suttognak a Fendt háza táján, ez új korszakot hoz el

2025. november 8. 13:10

Az ötödik generációs Fendt 800 Vario traktorokba már az új AGCO Power CORE80 motorok kerülnek, amelyek kiemelkedő teljesítményűek, miközben hihetetlenül takarékosak.

"A gép nem váltja ki az embert, csak jobb döntésekhez segíti" – Interjú a mesterséges intelligenciával

2025. november 7. 07:10

A mesterséges intelligencia nemcsak adatokat elemez, hanem döntéseket is segít. Interjú a jövő egyik legizgalmasabb „agrárszereplőjével”.

Egy nem szokványos vetőgép, amit kisebb gazdaságoknak érdemes kipróbálniuk

2025. november 6. 16:10

3 métertől 12 méterig terjedő változatokban egyaránt elérhető az a holland munkagép, amelyet takarónövények, repce, lóhere és fűmag vetéséhez ajánl a gyártó.

Megremeg a föld az új nagytraktor alatt, hihetetlen, mennyi lóerőt préseltek bele

2025. november 4. 16:10

Egyre-másra érkeznek a nagy bejelentések a november közepi Agritechnica kiállítás előtt, most a Case IH is elkápráztatta a gazdatársadalmat.

Ez nem Rába – 30 év után újjáéled a legendás ausztrál traktormárka

2024. február 27. 08:10

A nyolcvanas években született traktormárka születik újjá hamarosan Ausztráliában. A legnagyobb modell teljesítménye alulról súrolja a 600 lóerőt.

A hidrogénhajtás újra előtérbe kerül!

2021. szeptember 7. 04:36

Az utóbbi időben mind több információ jelent meg, amelyek a hidrogénhajtású motorok kifejlesztését célzó megoldásról tájékoztatnak. A következőkben ezekről adunk egy rövid körképet.

Bődületes erejű motorról adott hírt a Deutz

2023. november 20. 17:10

A német Deutz AG globális szinten is a mezőgazdasági célú gépek egyik legnagyobb erőforrás-gyártója. Az Agritechnica kiállítás apropóján pedig egészen izgalmas dologgal rukkoltak elő.

A 120 LE-t is megugorja az Iseki eddigi legnagyobb traktora

2024. március 25. 14:10

Nagy nyomatékú, kis fogyasztású Deutz motorral szerelték fel a japán Iseki eddigi legnagyobb traktorát, amely már 120 LE fölötti teljesítményű.