Németországban nagy üzletet ütnek nyélbe 2024 közepén, a Deutz átveszi a Mercedes mezőgazdasági célú motorjait, a manőverbe a Rolls-Royce is belekeveredik.
A kölni székhelyű Deutz AG-ról kevesen tudják, hogy az a Nikolaus August Otto alapította, akinek az első négyütemű belső égésű motort, vagyis az Otto-motort köszönhetjük. Termékeik között jó néhány mezőgazdasági célú is található, a honlapjuk tanúsága szerint jelenleg 28-féle erőforrást gyártanak az agrárium számára, mégpedig a 40–520 kW (54–700 LE) teljesítménytartományban.
A napokban érdekes hír érkezett a vállalatról, kapcsolatba hozták ugyanis a másik német óriással, a Mercedesszel. Most úgy tűnik, hogy a jövőben a Deutz AG veszi át a Mercedes mezőgazdasági és építőipari gépekbe szerelt motorjainak gyártását, amelyeket – egyebek mellett – a Claas is szívesen alkalmaz.
Valójában a Deutz AG a brit Rolls-Royce motordivízióját vásárolja meg (ez az értékesítést és a szervizt is érinti), ami kihatással lesz a Mercedes tevékenységére is. A Rolls-Royce maximum 650 LE-s, 5–16 literes erőforrásai ugyanis Mercedes-Benz néven futnak, például a széles körben használt OM900 és OM460 típusok.
A szóban forgó dízelmotorokat nem a Mercedes-Benz készíti, hanem a Daimler Truck AG, amely a Rolls-Royce Power Systems és az MTU számára fejleszt és épít erőforrásokat. A Claas új Xerion 12-es nagytraktor-szériája például hathengeres, 15,6 literes Mercedes-Benz motorokkal van felszerelve, akárcsak a Jaguar önjáró silózók és a Lexion kombájnok, a jövőben tehát ezeknél fog a korábbi márka Deutzra változni.
Amennyiben a hatóságok jóváhagyják a 300 millió eurós üzletet, 2024 közepétől a Deutz AG átveszi az értékesítést és szervizt versenytársától. Mindettől függetlenül egyébként a Deutz AG már korábban együttműködésre lépett a Daimler Truck vállalattal, azzal a céllal, hogy 2028-tól közösen készítsenek motorokat.