Decemberben 117 új mezőgazdasági pótkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ez 16 százalékos plusz 2018 azonos időszakához képest – derült ki a Datahouse adatiból.
A két évvel ezelőttihez képest jobb a helyzet, 25 százalékos a bővülés. Az egész éves alapú összehasonlításban 2019-ben 1444 mezőgazdasági pótkocsit adtak el, ami 16 százalékos mínusz 2018-hoz képest, azonban 2017-tel összevetve 4 százalékos bővülést mutatnak a számok.
Decemberben az éves adatok tekintetében március óta piacvezető Fliegl csak második lett az eladási versenyben. Igaz csak egy darabbal maradtak le az év utolsó hónapjában a Pronartól, amely 21 pótkocsit adott el. A dobogó harmadik fokára a Metal-Fach és az Agrogép állhatott fel 10-10 darabbal. Az utolsó havi TOP 10-be a Farmtech, a Labinprogres, a Joskin, a Bagodi Mezőgép, a Cynkomet és a Zaslaw fért be.
A teljes tavalyi eladásokat nézve azonban meggyőző fölénnyel nyert a Fliegl, hiszen a 291 darabos 2019-es eladás 77 darabos előnyt jelent a második helyen végzett Pronarhoz képest. A Fliegl 20, míg a Pronar 15 százalékos szeletet hasított ki tavaly a piaci tortából. A Metal-Fach követi őket, majd az Agrogép jön a sorrendben. A Joskin ötödik, utána Oehler, Farmtech, Meprozet, Zaslaw, és Labinprogres sorrend alakult ki 2019-ben. A november végi összesített listához képest annyi a változás, hogy a Joskin és az Ohler, illetve a Farmtech és a Meprozet helyet cserélt.
Tömegkategória szerinti bontásban toronymagasan a 10 és 30 tonna közöttiek vezetnek 1049 darabbal, ami 73 százalékos piaci részesedés. A 3,5 és 10 tonna közöttiekből 253 darabot, a 0,75-3,5 tonnásakból 101, a 30 tonna felettiekből 31, a 0,75 tonna alattiakból pedig csupán 10 darabot adtak el 2019-ben.